• ollileah

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Här kan vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet och som ny är/vill bli gravida igen följas åt, stöttas och peppa varann.

Här är länk till den gamla tråden: www.familjeliv.se/forum-1-159/m45623466.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:01
    RÄTT länk till den förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m45623466-8.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:22
    www.helpher.org
    www.hyperemesis.egetforum.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:25
    www.hyperemesis.egetforum.se

• Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd
  • tjötas

bumbi 84 skrev 2009-12-02 14:54:05 följande:

dom hittade den lill* idag!!!!!Så glad
    Vad glad och lättad jag blir! Underbart... Vilken vecka är du i? Grattis!
  • tjötas
    Flutterby skrev 2009-12-02 15:04:05 följande:
    Hej! Skönt att ha otursvänner ändå. Jag tar Lergigan comp. men de har ingen större effekt. Jag ska till BM på tisdag o tänker då fråga om akupunktur, det kan väl vara värt ett försök.bumbi: åh vad skönt!
    Lergigan comp funkade inte på mig heller, förra gången. Fick då Esucos som hjälpte men den finns tydligen inte längre. Jag testade akupunktur förra grav men det var rätt sent i graviditeten, typ v 28, som sista utväg liksom. Fungerade inte då men jag tror att det kan ha effekt om man börjar tidigare. Är dock tveksam till att svensk-sjukvårds-akupunktur är tillräckligt verksam men det är bara miljöskadade jag . Har testat en hel del akupunktur av andra anledningar (är reumatiker) och har då gått hos "äkta" kinesiska akupunktörer med bra resultat. Hoppas det hjälper för dig i alla fall, vi HG-are gör ju allt vi kan för att slippa undan illamåendet!!

(Och om någon mer någonsin yttrar orden: "Har du testat att knapra lite på en skorpa innan du går upp ur sängen?" så kommer jag förmodligen kväva dem med nämnda skorpor).
  • bumbi 84

With a devilish smile skrev 2009-12-02 16:17:13 följande:

Åh va härligt :D
    Grattis hundra gånger om !!
    TAck
  • bumbi 84
    Vad glad och lättad jag blir! Underbart... Vilken vecka är du i? Grattis!
    tack känns helt otroligt.

han daterade till 7+4 enligt äl är jag i 8+0 så det stämmer ju bra svårt att mäta när dom är så små.
  • Flutterby
    tjötas skrev 2009-12-02 16:39:18 följande:
    (Och om någon mer någonsin yttrar orden: "Har du testat att knapra lite på en skorpa innan du går upp ur sängen?" så kommer jag förmodligen kväva dem med nämnda skorpor).
  • With a devilish smile

Någon här som ätit Pimperan och fått någon effekt av dom ?

Har tänkt ringa min BM imorgon & be om telefontid till min störda läkare & se om han kan skriva ut pimperan eller annat men kan vara bra o veta om det ens är lönt att ge sig in på det om dom har effekt eller inte.
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • bumbi 84

With a devilish smile skrev 2009-12-02 20:17:26 följande:

Någon här som ätit Pimperan och fått någon effekt av dom ?
    Har tänkt ringa min BM imorgon & be om telefontid till min störda läkare & se om han kan skriva ut pimperan eller annat men kan vara bra o veta om det ens är lönt att ge sig in på det om dom har effekt eller inte.
    fick primperan supp förra ggn och dom tog udden av det men blev såååå trött.
  • ollileah
    tjötas skrev 2009-12-02 16:39:18 följande:
    Och om någon mer någonsin yttrar orden: "Har du testat att knapra lite på en skorpa innan du går upp ur sängen?" så kommer jag förmodligen kväva dem med nämnda skorpor).
    haha! Exakt! Instämmer till fullo!!

flutterby: fråga om en annan medicin, pimperan finns ju alltså likaså amosyt. Jag hade lergigan förra gången (funkade bra) och denna gången (funkade inte) så jag fick amosyt istället som funkar superbra Så kolla om du kan få prova något annat, ingen mening med att äta "sockerpiller"
  • With a devilish smile
    bumbi 84 skrev 2009-12-02 20:41:26 följande:
    With a devilish smile skrev 2009-12-02 20:17:26 följande: fick primperan supp förra ggn och dom tog udden av det men blev såååå trött.
    Okej , då är det inget jag vågar mig på känns det som.
    Måste vara hyfsat pigg med tanke på att jag studerar 100% på distans & det går redan käpp rätt åt hevlete + att jag har en 13 månaders hemma om dagarna som vill bli underhållen.
    Är redan trött & ett vrak & lite till så lär det inte vara hållbart helt enkelt.
    B
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • Skogkatt galning

Puh, äntligen börjar jag komma tillbaka till de levandes skara...

Jag fick magsjuka, och för mig kunde jag avgöra det genom att jag tokkräktes av en matsked vatten..
    Nu har jag bara det lilla problemet kvar att eftersom jag inte fått behålla något på 36h så är HG´n värre än någonsin. För mig blir den bättre om jag försöker få i mig liiite hela tiden så blodsockret är hyfsat jämt, om än lågt... O nu kramas jag med toan efter allt, värre än någonsin. Skulle nog behöva läggas in bara för att få en ny start...

Men just idag är det inte möjligt, maken är på tjänsteresa, mina föräldrar (även kallade barnvakter här *ler*) är på kanarieöarna med mina svärföräldrar (även kallade stand-in barnvakter...)

Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd