ollileah skrev 2009-11-27 11:34:20 följande:
har lagt till lite användbara trådar nu (fanns även i förra tråden) Igår hade jag en riktigt dålig dag, jag mådde uselt. Åt youghurt vid 5.00, en skiva rostad vid 7.00 och låg längre i sängen -tanken var att maken skulle slippa åka hem från jobbet för att lämna på dagis och att jag istället skulle lämna senare. Barnen brukar lämnas 7.30, istället lämnade jag 9.00. Men det gick INTE. När jag kom hem kräktes jag och mådde urdåligt (trots amosyt). kl. 11.00 hade jag en läkartid och så här är det -jag kan inte gå upp på morgonen, jag kan inte åka fordon typ nång gång FFA inte på morgonen. Efter dagislämning och läkarbesök var heela dagen förstörd och när jag skulle lägga mig på natten var jag gråtfärdig -eftersom att jag vet att det brukar vara ännu värre på morgonen och att jag inte hade fått i mig nåt på hela dagen! Så jag lade mig spyfärdig med en hink bredvid och vaknade förundrat kl. 02.00 av att jag mådde bra igen! Idag har jag fått frukost på sängen och sovit till 10.00 och jag är en heelt annan människa!! Inga fler morgonlämningar, inga fler morgontider så kanske jag kan få må lite bättre igen! *hoppas hoppas* sen hoppas jag även att det blir lite bättre till jul, det vore kul -som angie skriver -det är ju inte långt dit!
Jag har den värsta dagen hittills i denna vecka. Började igår em då jag kände hur illamåendet bara stegrade trots legergian. Spydde ett par gånger på kvällen. Illamåendet hela natten. Lyckades somna om på nåt vänster och drog mig upp vid 11. Som tur var lämnade maken dottern i morse. Började med att kasta mig på toan och spy galla. Fick i mig lite frukost som jag sedan fick upp och sen spydde jag ytterligare en gång. Jag fick ringa maken och be honom hämta dottern eftersom jag mår så illa. Det är första gången det har hänt under graviditeten. Annars har jag kunnat bita ihop och hämta ändå. Men det är lite jobbigt när man står över toan när kl är 14.50 och barnet ska hämtas 15.00. Så hon fick stanna kvar lite längre och vänta på pappa istället. Vilket jag får så jävla dåligt samvete för. Jag kan inte ens ta hand om min egen dotter när jag mår så här. Hur bra kan det vara för en tvååring att se sin mamma halvt utslagen liggandes i sängen var eviga dag? Numera reagerar hon inte ens när jag rusar in på toa utan frågar helt lugnt när jag kommer ut "hur är det mamma?" Fan, vad jag hatar det här...
Nu har jag ätit lite a-fil iallafall som jag hoppas att jag får behålla. Men jag är så matt och trött.
Vi ska på bröllop imorgon också och jag hoppas detta extrema illamående har lagt sig då. vill ju inte sitta i kyrkan och hulka.