• ollileah

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Här kan vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet och som ny är/vill bli gravida igen följas åt, stöttas och peppa varann.

Här är länk till den gamla tråden: www.familjeliv.se/forum-1-159/m45623466.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:01
    RÄTT länk till den förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m45623466-8.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:22
    www.helpher.org
    www.hyperemesis.egetforum.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:25
    www.hyperemesis.egetforum.se

• Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd
  • bumbi 84

With a devilish smile skrev 2009-12-03 11:42:08 följande:

Okej , då är det inget jag vågar mig på känns det som.
    Måste vara hyfsat pigg med tanke på att jag studerar 100% på distans & det går redan käpp rätt åt hevlete + att jag har en 13 månaders hemma om dagarna som vill bli underhållen.
    Är redan trött & ett vrak & lite till så lär det inte vara hållbart helt enkelt.
    B
    lergiganen är tyvärr den enda man inte blir trött av.
  • Anna kaffekanna

Hej på er igen. Tänkte bara fråga er när i grav ni börjat må dåligt? Jag minns inte när jag började må dåligt mina tidigare graviditeter, har väl velat förtränga det antar jag. O nu denna gång mår jag hittills peppar peppar helt toppen. Men jag är ju bara i v.6 ännu så jag vågar ju på inget vis tro att jag slipper skiten, men man hoppas ju. Griper antagligen efter halmstrån nu bara. Räknar med att jag kanske mått riktigt dåligt från v7-8 ca men tycker mig nog minnas att jag känt av det ren från början, o nu har jag ju inget alls. Nåja, varje dag/vecka jag får gå utan att må illa o kräkas tackar jag för. Det blir ju färre totala veckor i slutändan då. Men finns det hopp för oss som mått dåligt innan eller är man dömd att ha det lika vareviga gång tror ni? 

♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Skogkatt galning

Första gången så började jag må illa i v 7, andra gången samma sak, i v 7, nuvarande tredje gången redan innan jag plussade...

• bumbi 84

Anna kaffekanna skrev 2009-12-03 14:46:35 följande:

Hej på er igen. Tänkte bara fråga er när i grav ni börjat må dåligt? Jag minns inte när jag började må dåligt mina tidigare graviditeter, har väl velat förtränga det antar jag. O nu denna gång mår jag hittills peppar peppar helt toppen. Men jag är ju bara i v.6 ännu så jag vågar ju på inget vis tro att jag slipper skiten, men man hoppas ju. Griper antagligen efter halmstrån nu bara. Räknar med att jag kanske mått riktigt dåligt från v7-8 ca men tycker mig nog minnas att jag känt av det ren från början, o nu har jag ju inget alls. Nåja, varje dag/vecka jag får gå utan att må illa o kräkas tackar jag för. Det blir ju färre totala veckor i slutändan då. Men finns det hopp för oss som mått dåligt innan eller är man dömd att ha det lika vareviga gång tror ni? 
    1:a ggn komdet i vecka 7-8
    2:a ggn hann det inte börja.=mf
    3:e ggn kom det vecka 6 =mf
    4:e kom det innan plusset.
    5:e bara små illa innan bim= mf
    6:e ggn var det katastrof i vecka 7
  • With a devilish smile

Har börjat må dåligt innan jag har plussat båda gångerna & kräkningarna har börjat i v. 4-5 ungefär.

Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • Flutterby
    ollileah skrev 2009-12-03 11:03:53 följande:
    flutterby: fråga om en annan medicin, pimperan finns ju alltså likaså amosyt. Jag hade lergigan förra gången (funkade bra) och denna gången (funkade inte) så jag fick amosyt istället som funkar superbra Så kolla om du kan få prova något annat, ingen mening med att äta "sockerpiller"
    Tack för tipsen!
    Jag ska skriva upp namnen och fråga på BVC på tisdag. Sockerpiller ja, det känns verkligen så.
  • Stina85

Jaaaa! Kunde inte hålla mig ifrån att testa idag istället för imorgon... Fick ett starkt fint pluss! Knappt så jag kan fatta att de redan tagit sig, han inte ha någon mens efter mf. Svårt att räkna bara när man inte vet riktigt när äl var... Klart man är orolig för ett nytt mf men är jätte glad

Illamåendet infinner sig redan till och från, kommer i attacker...

• bumbi 84
    Stina85 skrev 2009-12-05 09:00:53 följande:
    Jaaaa! Kunde inte hålla mig ifrån att testa idag istället för imorgon... Fick ett starkt fint pluss! Knappt så jag kan fatta att de redan tagit sig, han inte ha någon mens efter mf. Svårt att räkna bara när man inte vet riktigt när äl var... Klart man är orolig för ett nytt mf men är jätte glad Illamåendet infinner sig redan till och från, kommer i attacker...
    Grattis
  • Flutterby

Förutom illamåendet och kräkandet så har jag fruktansvärd halsbränna! Finns det något man "får" ta förutom Gaviscon(som inte funkar för fem öre)?

• bumbi 84
    Flutterby skrev 2009-12-05 18:11:05 följande:
    Förutom illamåendet och kräkandet så har jag fruktansvärd halsbränna! Finns det något man "får" ta förutom Gaviscon(som inte funkar för fem öre)?
    samarin tugg tycker jag är bra.
Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd