• ollileah

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Här kan vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet och som ny är/vill bli gravida igen följas åt, stöttas och peppa varann.

Här är länk till den gamla tråden: www.familjeliv.se/forum-1-159/m45623466.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:01
    RÄTT länk till den förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m45623466-8.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:22
    www.helpher.org
    www.hyperemesis.egetforum.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:25
    www.hyperemesis.egetforum.se

• Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd
  • Jes sica

Ni som äter medecin mot illamående vilken tar ni? Vill ha nåt som funkar överhuvudtage denna gång och har läkartid idag. Förra graviditeten åt jag lergigan och esucos samt fick torecan och prmperan som stolpiller men inget hjälpte alls finns det nåt bättre?

• With a devilish smile

Varit hos BM idag, fick läkartid till Måndag (15/12)

Men hon sa att jag skulle ta med mig "fakta" om förslag på medicin för annars
    kan jag gå därifrån tomhänt. Men hon tyckte pimperan(stavning?) ev kunde vara något för mig så jag får väl prata med läkaren . 
    Några andra tips på bra & effektiva tabletter som kan hjälpa ?
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • bumbi 84

det finns ju en del att välja mellan. det tråkiga är ju att man blir så himla trött.

• Flutterby

Jag var hos MVC idag och av min BM fick jag veta att deras läkare _bara_ skriver ut Lergigan(comp.). Hon skulle fråga henne om Pimperan, men trodde inte att de skrev ut den längre.
    Jag mår något bättre nu, har faktiskt inte kräkt på tre dagar nu, men mår ganska konstant illa.
    Mitt HB var lågt, så nu ska jag ta Niferex.

• Skogkatt galning

Det är knappt så jag törs skriva det, men det allra värsta verkar ha släppt åtminstone tillfälligt för mig. Jag har fått i mig mat i 3 dygn nu, ja åtminstone 1 mål per dygn!
    Deet är en oerhörd skillnad, och det bästa är att jag har fått behålla maten utan medicin! Är i v 13 nu, och på torsdag ska jag på ultraljud och hoppas så att allt ser bra ut denna gång!

• tusse74

Får man göra sällskap i tråden? Jag är inne på andra graviditeten. Första graviditeten var det endast sista veckan som jag inte kräktes. Efter v.25 mådde jag bättre, även om kräkandet fortsatte.

Nu är jag inne på andra graviditeten och v.28. Illamåendet är mycket värre denna gång. Jag har varit inlagd en vecka ( i v.20-21).
    Nu har jag börjat att gå ner i vikt igen och kräkas igen, trots medicinerna (primperan och ondansetron). Idag fick jag lämna en massa blod hos bm, för provtagning. Läkaren har nu sjukskrivit mig helt igen till mitten av jan.

Idag är en tung dag och det är så svårt att glädjas åt denna graviditet. Jag har många gånger haft tankar om abort, men nu vet jag att vi är så långt gången att det bara är att kämpa på och längta till målsnöret.

Önskar er alla en underbar dag!

• tjötas

Välkommen Tusse, tror nog att vi bättre än några andra kan förstå vad du går igenom! Jag hoppas att de sista veckorna går fort så att det snart är över för dig.

• tjötas

Ingen bebis i magen för min den här månaden... Är rätt ledsen, det är så oerhört tråkigt att vänta!

Vi började försöka i maj och jag har ju varit gravid två gånger (missfall alltså) och sen självmant haft ett uppehåll på ett par månader för att låta kroppen återhämta sig. Så vi har egentligen "bara" försökt på riktigt 4 gånger (och två gånger har jag alltså blivit gravid men fått missfall). Det spelar ingen roll, det känns som att vi försökt i evigheter och att jag aldrig får bli gravid "på riktigt". Jag vill ha min februari-bebis... Eller min maj-bebis... Inte sitta här med tom mage och vänta en månad till, och kanske en till och en till.

Om jag bara får bli gravid så lovar jag att aldrig klaga en endaste gång över kräkfester och konstant illamående, dropp på sjukhuset och zombie-mediciner!!

(ett löfte jag förmodligen inte kommer kunna hålla men säg det inte till någon )

• bumbi 84
    tusse74 skrev 2009-12-08 15:31:25 följande:
    Får man göra sällskap i tråden? Jag är inne på andra graviditeten. Första graviditeten var det endast sista veckan som jag inte kräktes. Efter v.25 mådde jag bättre, även om kräkandet fortsatte.Nu är jag inne på andra graviditeten och v.28. Illamåendet är mycket värre denna gång. Jag har varit inlagd en vecka ( i v.20-21).Nu har jag börjat att gå ner i vikt igen och kräkas igen, trots medicinerna (primperan och ondansetron). Idag fick jag lämna en massa blod hos bm, för provtagning. Läkaren har nu sjukskrivit mig helt igen till mitten av jan.Idag är en tung dag och det är så svårt att glädjas åt denna graviditet. Jag har många gånger haft tankar om abort, men nu vet jag att vi är så långt gången att det bara är att kämpa på och längta till målsnöret.Önskar er alla en underbar dag!
    välkommen
  • bumbi 84
    tjötas skrev 2009-12-09 08:45:25 följande:
    Ingen bebis i magen för min den här månaden... Är rätt ledsen, det är så oerhört tråkigt att vänta!Vi började försöka i maj och jag har ju varit gravid två gånger (missfall alltså) och sen självmant haft ett uppehåll på ett par månader för att låta kroppen återhämta sig. Så vi har egentligen "bara" försökt på riktigt 4 gånger (och två gånger har jag alltså blivit gravid men fått missfall). Det spelar ingen roll, det känns som att vi försökt i evigheter och att jag aldrig får bli gravid "på riktigt". Jag vill ha min februari-bebis... Eller min maj-bebis... Inte sitta här med tom mage och vänta en månad till, och kanske en till och en till.Om jag bara får bli gravid så lovar jag att aldrig klaga en endaste gång över kräkfester och konstant illamående, dropp på sjukhuset och zombie-mediciner!!(ett löfte jag förmodligen inte kommer kunna hålla men säg det inte till någon )
    lovar att inget säga
Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd