Hej!
Jättebra tråd, många här med samma knäppa symtom som en själv
Har blivit jätterörd och stolt över att ni tar en dag i taget. Håller tummarna!
Har inte plussat men brukar inte ha några marginaler så frågar innan:
Har någon hört talas om Body talk?
Några bra självhypnos/självsuggestion/bildsuggestion-cd:s? Är det mot smärta man ska leta efter eller en meditations-cd? Eller bok?
När jag har HG förlorar jag helt förmågan att "börja" tänka själv, hamnar i vaket komatillstånd, men när jag väl tänker gillar jag det verkligen.
Märkte att jag började andas lugnare av Beyond Morning Sickness-bokens bildsuggestioner. Vore suveränt om det kunde kännas bättre bara någon minut ibland!
Andningsövningar?
Är det någon som inte kan öppna den vanliga kylen men upplever att minikyl vid soffan med bara drycker och kanske en färdig macka i plastpåse funkar?
Fläkten inuti ska visst låta, och jag behöver verkligen vila så det går ju inte. Och en halvstor variant/bänkkyl är säkert lika läskig som den vanliga kylen, tror inte det bara är maten jag är rädd för men har aldrig testat matfri kyl.
Tips på vad man kan få i sig är varm choklad gjord på vatten (finns i påsar),
Salta Katten-tablettask, ska tydligen inte vara bra med lakrits, men några att suga på i munnen hjälpte mig att duscha var fjärde dag. De fick bort saliven och syran i magen blev bättre också. Var nästan lycklig med dem i munnen, men fick bara höra hur farliga de var. Fast det är det enda som egentligen alltid funkat och hjälpt. Tror verkligen inte att några ibland kan skada. Om man har högt blodtryck eller graviditetsdiabetes ska man nog hoppa. Är laxerande också
Sedan läste jag här att det var fler än jag som levt på nyponsoppa, drack varm gjord på pulver. Var skönt att läsa att det fanns fler som jag!!
Träffade dietist som sade att det var jättebra näringsvärde i glass, så ickegräddig mild chokladglass funkade bra. Gillade vanilj också men ingen i den här tråden verkar gilla vanilj längre …
Chokladbit som smälte i munnen.
Citronyoughurt blev jag också tipsad om och det funkade fast mjölk var läskigt.
Gillade också näringsdryckerna, jag skulle få hemkört. Drack dem rumstempererade (fast med dropp brukar allt gå bättre) och det är ju bra om man inte kan öppna kylen.
Äppeljuice.
Testar gärna lingondricka och svartvinbärssaft nästa gång.
Sedan även det motsatta, lavemang om illamåendet kan bero på att magen är extremt trög. Blev visserligen mer illamående i början av lavemanget.
Tack för att ni finns!