tusse74 skrev 2009-12-17 17:15:06 följande:
Jag har ätit ondansetron i 10 veckor och dom har tagit bort kräkningarna (förutom när jag har varit jättedålig och kräkts ca 1-3 ggr/vecka). Däremot blir jag grymt förstoppad av dom och illamåendet varierar, beroende på hur mycket jag har gjort om dagarna, eller hur stressad jag har varit. Hoppas att dom hjälper för dig!!
Jag har tagit dem igår och idag och magen är, ja som den har varit sen jag blev gravid dvs i obalans. Jag känner fortfarande av illamåendet och det är som vanligt mest intensivt från kl 13 och framåt. Jag har inte kräkts på sen i måndags dock. Kräkningarna var bättre redan förra veckan då jag tog lergigan, så de funkade väl på nåt sätt ändå. I söndags testade jag att inte ta några tabletter alls och då låg jag över toan hela dagen och fick knappt behålla något. Måndagen var också jobbig även om jag hade tagit tabletter - antar att det tar ett tag innan ämnena verkar. Men samtidigt verkar det som det riktigt jobbiga illamåendet går i skov, man är relativt ok med "bara" illamåendet i ett antal dagar, och sedan vänder det och man är tillbaka i helvetet då man får vara glad om man inte blir uttorkad.
Jag blev ytterligare sjukskriven fram till mitten av januari så jag får ta det lugnt över jul. Hoppas ju att skiten går över når jag kommer till v 17, som det gjorde med min första dotter.