• ollileah

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Här kan vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet och som ny är/vill bli gravida igen följas åt, stöttas och peppa varann.

Här är länk till den gamla tråden: www.familjeliv.se/forum-1-159/m45623466.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:01
    RÄTT länk till den förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m45623466-8.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:22
    www.helpher.org
    www.hyperemesis.egetforum.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:25
    www.hyperemesis.egetforum.se

• Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd
  • bumbi 84
    Kamikazee skrev 2009-12-17 19:23:54 följande:
    men å andra sidan är det ju inte bra om du kollapsar på julafton...Är det nån annan som tycker att illamåendetabletterna smakar vanilj? Skitsmart att krydda med det - kommer aldrig att gilla vaniljsmak mer
    nej men hoppas stå ut till efter jul. blir det inte håll bart åker jag in iaf.

ja dom är smaksatta med vanilj.(lergiganen iaf)
  • bumbi 84
    Amazina skrev 2009-12-17 20:46:27 följande:
    Men du- åk in och få en eller två liter intravenöst var tredje dag eller något om du inte kan behålla födan. Det är lätt hänt att bli dehydrerad och då mår man ju ännu sämre. Jag är syrra och lärde upp min man under min förra graviditet. Han satte spikar i bjälken ovanför sängen och satte sedan nål på mig och kopplade dropp och grejade. Jag höll dock på att spy ihjäl mig trots dropp så jag blev inlagd under 6 veckor.
    sist fick jag inte åka hem på en vecka å vill inte ligga över jul. minstas första jul. vill bara inte missa. men går det inte så har man ju inget val. ja dropp hemma hade varit kanon bra.
  • Kamikazee
    bumbi 84 skrev 2009-12-18 08:59:30 följande:
    nej men hoppas stå ut till efter jul. blir det inte håll bart åker jag in iaf. ja dom är smaksatta med vanilj.(lergiganen iaf)
    Och ondansetronet också uppenbarligen. Är det meningen att man ska känna sig mindre illamående av det eller? Tycker bara att det ger en äcklig eftersmak..
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • bumbi 84
    Kamikazee skrev 2009-12-18 09:09:38 följande:
    Och ondansetronet också uppenbarligen. Är det meningen att man ska känna sig mindre illamående av det eller? Tycker bara att det ger en äcklig eftersmak..
    vet inte varför. tycker det är en dålig ide. å kräkset smakar ännu värre när man ätit tabletter.
  • Kamikazee
    bumbi 84 skrev 2009-12-18 09:13:12 följande:
    vet inte varför. tycker det är en dålig ide. å kräkset smakar ännu värre när man ätit tabletter.
    Hehe, ja det är ju knappast så att man är sugen på vaniljglass eller vaniljpanacotta eller dylikt numera...
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • ollileah

jag känner verkligen ingen smak av tabletterna. Men jag går omkring med en konstant konstigt äcklig smak i munnen och det enda som funkar mot den är mint och lussebullar -jättenyttigt, jag vet Allt annat smakar skit.

• bumbi 84
    ollileah skrev 2009-12-18 12:39:16 följande:
    jag känner verkligen ingen smak av tabletterna. Men jag går omkring med en konstant konstigt äcklig smak i munnen och det enda som funkar mot den är mint och lussebullar -jättenyttigt, jag vet Allt annat smakar skit.
    bättre än inget
  • ollileah

bumbi 84 skrev 2009-12-18 13:53:06 följande:

bättre än inget
    absolut!
  • Flutterby

Jag har gått o blivit förkyld ovanpå allt elände, så nu kräks jag av hostan också! *suck*
    Mår fortfarande bäst på förmiddagarna, så ger "järnet" då, på eftermiddagarna o kvällarna är jag zombie...

• Stina85

Usch, mår så illa... Känns inte som att jag orkar gör nått.. tröttheten är bedövande.
    Igår kväll och även i morse när jag torkade mig så va de lite rosa flytningar/blödning? hoppas att de inte är missfall på g för då känns illamåendet ännu mer piss om det inte är till någon nytta...

Ska på vul den 30:e.

Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd