Inlägg från: With a devilish smile |Visa alla inlägg
  • With a devilish smile

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Hallå !

Får man vara med här ?
    Hade hyperemesis med min dotter & nu är jag gravid igen & åkt på samma rolighet.
    Fick legrigan comp utskrivet men dom hjälper ingenting men enligt den läkaren jag träffade fanns det inget annat så på Måndag ska jag på VUL & tydligen är det läkarbesök också så jag hoppas att han har möjlighet att skriva ut annat annars får jag jaga tag i en annan läkare.
    Går in i v.9 imorgon(8+0) 
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • With a devilish smile

Anna kaffekanna : Min BM skyllde på att det var normalt att må dåligt till v. 13 & vägrade boka läkartid mm & fick mig att tro att man "skulle" må illa dygnet runt & spy ca 10 gånger om dagen till v. 16 har jag för mig ,då fick jag legrigan utskrivet & de hjälpte väl inte fullt ut & jag visste inte att det fanns andra alternativ som jag vet denna gången men läkaren påstod att det finns det inte.

Är ju rätt konstigt att man blir bemött dåligt när man har det såhär,
    borde inte dom veta mer än patienten kan man tycka & kunna möta upp det på ett bra sätt för det är ju inte bara fysiskt man mår dåligt !
  • With a devilish smile
    Skogkatt galning skrev 2009-11-25 14:26:43 följande:
    Jag blev fruktansvärt illa behandlad förra graviditeten också. Min BM lyssnade inte och tog inte alls mig på allvar förrens i v 24 när hon tvingade upp mig på vågen och därefter fick jag en utskällning: "Det förstår du väl: Man får inte banta som gravid!" Då först blev jag förbannad och sa att jag har försökt prata med dig flera gånger om detta men du vägrar ringa upp samt säger att "Graviditeten är ett frisk tillstånd, må illa hör till.." Nu har jag valt att gå till en privat BM och vilken skillnad det är. Jag blev sjukskriven via telefon, de tyckte inte att jag med min tidigare historia behövde komma in för någon undersökning. Samt fått medicin utskriven via telefon, det hjälper faktiskt att slippa ta sig utanför dörren när man mår som sämst.
    Så sa läkaren till mig nu sist, man får ta att man mår lite illa & skrattade.
  • With a devilish smile

Igår var jag inte lågt ifrån att svimma & blev alldeles konstig i hela kroppen & började kallsvettas. Det var riktigt obehagligt och kom precis efter ett besök över toastolen.

Jag är så trött på detta redan & vet knappt hur jag ska orka om dagarna när min man jobbar. Lergiganen är totalt värdelös & jag funderar om kan ringa till gyn akuten så man får träffa en läkare direkt ! Annars kommer jag få vänta i säkert 1-2 veckor innan jag får en läkartid & VC hänvisar bara till barnmorskan !
  • With a devilish smile
    Angi07 skrev 2009-11-26 12:18:18 följande:
    Lergigan har aldrig hjälpt mig, jag blev bara trött av det. Undrar om det finns nya mediciner som kan lindra lite illamåendet.
    Finns en hel del faktiskt vad jag har läst, inget jag visste när jag väntade dottern men alla läkare är inte så glada för att skriva ut annat än just Lergiganen tydligen :/
  • With a devilish smile

jag har haft någon bra dag nu & tror att YES nu är det över.

Men så när jag minst anar det kommer helvetet & knackar mig på axlen så är det i full gång igen.
    Ska försöka jaga tag på min barnmorska & kräva läkartid så fort som möjligt alternativet annars är att åka in till gynakuten & kräva annat än Lergiganen för det är ingen mening att fortsätta ta tabletter som inte ger någon effekt kan jag känna.
    Det enda min kropp accepterar är faktiskt riktigt fet mat som ex. mc donalds haha
    hur sjukt är inte det egentligen :P 
    Var likadant när jag väntade Ängla kom min man underfunn med när vi försökte komma på vad jag klarade av att äta då :P
  • With a devilish smile
    bumbi 84 skrev 2009-12-02 14:54:05 följande:
    dom hittade den lill* idag!!!!! Så glad
    Åh va härligt :D
    Grattis hundra gånger om !!
  • With a devilish smile

Någon här som ätit Pimperan och fått någon effekt av dom ?

Har tänkt ringa min BM imorgon & be om telefontid till min störda läkare & se om han kan skriva ut pimperan eller annat men kan vara bra o veta om det ens är lönt att ge sig in på det om dom har effekt eller inte.
  • With a devilish smile
    bumbi 84 skrev 2009-12-02 20:41:26 följande:
    With a devilish smile skrev 2009-12-02 20:17:26 följande: fick primperan supp förra ggn och dom tog udden av det men blev såååå trött.
    Okej , då är det inget jag vågar mig på känns det som.
    Måste vara hyfsat pigg med tanke på att jag studerar 100% på distans & det går redan käpp rätt åt hevlete + att jag har en 13 månaders hemma om dagarna som vill bli underhållen.
    Är redan trött & ett vrak & lite till så lär det inte vara hållbart helt enkelt.
    B
  • With a devilish smile

Har börjat må dåligt innan jag har plussat båda gångerna & kräkningarna har börjat i v. 4-5 ungefär.

Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd