• ollileah

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Här kan vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet och som ny är/vill bli gravida igen följas åt, stöttas och peppa varann.

Här är länk till den gamla tråden: www.familjeliv.se/forum-1-159/m45623466.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:01
    RÄTT länk till den förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m45623466-8.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:22
    www.helpher.org
    www.hyperemesis.egetforum.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 11:25
    www.hyperemesis.egetforum.se

• Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd
  • ollileah

Oj då. blev visst en massa felstavat -skyller på min nya dator tillika nytt tangentbord...

I alla fall -jag lade in tråden under gravid och första trimestern då jag plussade igår!!!! Är såå glad, men räknar med att börja må dåligt om ca 2-3v även om jag såklart hoppas på annat

• Stina85
    ollileah skrev 2009-11-10 16:58:24 följande:
    Oj då. blev visst en massa felstavat -skyller på min nya dator tillika nytt tangentbord...I alla fall -jag lade in tråden under gravid och första trimestern då jag plussade igår!!!! Är såå glad, men räknar med att börja må dåligt om ca 2-3v även om jag såklart hoppas på annat
    Grattis till plusset! Hoppas du slipper illamåendet eller att det i alla fal blir lindrigare...
    I förra tråden va jag gravid, fick tyvärr missfall.. är på första försöket efter det och har BIM på söndag. Började må lite smått illa igår, vet inte om det är nått på g eller om jag bara mår illa ändå. Hoppas ju självklart på ett stort fint pluss på söndag
  • Skogkatt galning

Hej alla!
    Måste ju rapportera, jag är fortfarande gravid tidigt ännu v8+2 har bott på toa mer eller mindre från v3+3..

Men jag har fått en UNDERBAR BM och läkare och har fått testa en medicin som peppar peppar verkar funka på mig. Amosyt, visst jag blir väldigt trött av den men jag slipper toan efter vad jag än har stoppat i mig.

Så jag ser faktiskt en liten ljusning nu! Hoppas den kan hjälpa någon annan med!

• söt03

Hej! Jag är gravid i v 5+5 och börjar må riktigt illa nu, men kan fortfarande funka någorlunda....när började det för er?

• ollileah

Hej
    -kul att flera har plussat! Jag är i v. 5, typ 4 + 3 eller nåt (vet inte mer än så än). Mår bra peppar peppar, men blev sjösjuk trots åksjukepiller när jag satt utomhus och i berg-och-dalbanan -vilket aldrig händer. Det var då vi började misstänka att det kanske hade blivit ngt denna månad... Jag brukar börja må illa fom att jag gått över tiden 2-3v, så jag har ett par veckor till på mig.
    Var i kontakt med min bm igår och bokade tid för samtal m.m. Frågade då om jag skulle äta medicin från start (var ju disskussioner kring detta i förra tråden) men det tyckte hon inte, utan jag hör av mig om jag blir dålig. Hon passade även på att flika in att alla graviditeter ej är lika och självklart hoppas jag på det bästa. MEN samtidigt så tänkte jag för mig själv: "ja,ja vi hörs om ett par veckor -hoppas ni gör hembesök!" haha positiva klubben!!

Stina 85:
    vad tråkigt att det inte gick vägen Hoppas det blir bättre nu och att du plussar snart!

skogkatt: bra med tips på mediciner -alltid välkommet!

söt: brukar alltså börja kring v. 7/8

• tjötas

Hej tråden, kul att det startade om, missade helt när den förra gick ut...

Vi ska snart börja försöka igen. Har just nu min andra mens sedan förra missfallet (det andra på kort tid) och nu orkar vi inte vänta mer så nästa ägglossning är det på´t igen. Jag är sååå bebissjuk nu! Blir helt galen när jag tänker på det så jag gör mitt bästa för att distrahera mig... Det betyder i och för sig inte att jag ser fram emot illamåendet, jag hoppas verkligen att jag får må bättre den här gången men å andra sidan vet jag verkligen vad som väntar när graviditeten är över, och det längtar jag till...

• ollileah

Är i v. 5+2, ännu inget illamående
    Brukar komma om ungefär en vecka så nu gäller det att fixa julhandel, bak, och pynt men jag håller tummarna! (såklart)
    hur mår ni andra?

• tjötas

Hur går det för er?

Jag hoppas att illamåendet håller sig i schack!

Jag har äl denna veckan så vi hoppas att det tar sig. OM jag blir illamående blir det under jul, vilket kan tyckas vara illa tajming, men då är jag ledig och kan börja medicinera och vila direkt. Jag HOPPAS att det kan stävja förloppet så att jag kan jobba på som vanligt sen. Men mest av allt hoppas jag såklart på att inte vara illamående alls .

• Skogkatt galning

Mår väldigt illa fortfarande, och har tvingats trappa ned till att bara jobba 75%. Mer går inte, och knappt det ens men jag måste... Är doktorand och ska göra min licentiat examen i vår och kan inte skjuta upp den. Och har en massa att göra innan dess.

• tjötas

Skogkatt galning skrev 2009-11-24 07:11:27 följande:

Mår väldigt illa fortfarande, och har tvingats trappa ned till att bara jobba 75%. Mer går inte, och knappt det ens men jag måste... Är doktorand och ska göra min licentiat examen i vår och kan inte skjuta upp den. Och har en massa att göra innan dess.
    Usch, vad jobbigt. Ta hand om dig! Får du mediciner? Förstår stressen av när saker hänger över en som man måste göra men sätt dig själv först om du är dålig, eller sjukskriv dig helt en vecka eller två så att kroppen får en chans att vila ordentligt.
Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd