Nu är jag tack och lov bättre, är nu i v 21. Och vad gäller HG så känner jag att jag kommer att överleva även denna graviditet, så kändes det inte för några veckor sedan...
Men jag har bytt MVC då jag inte fick något gehör alls förra graviditeten, blev tom utskälld av min BM för att jag i v 24 gått ned 7kg. Nu går jag till en privat klinik och jisses vilken skillnad! Här behöver jag inte i detalj berätta hur mycket jag spytt eller vad jag kunnat behålla för att få prova olika mediciner, förra fick jag bara höra: "Testa Postafen, jaha har du redan gjort det... Tja men det finns inget annat..."
Nu har jag tack och lov ännu sluppit bli inlagd, förra graviditeten var det nog snarare pga ouppmärksamhet från min BM än något annat som gjorde att jag inte blev inlagd.
Nu har jag i v 21 gått ned 5 kg och verkar inte gå upp, men å andra sidan... Jag spyr bara 2-3 gånger per dygn nu. Jag har ingen aptit alls, men det är inga större problem, jag njuter av att inte kräkas.
Men jag verkar inte gjord för att vara gravid, jag har nu fått graviditetsklåda istället som ett komplement. Jag jobbar nu 50% och håller på att sakta trappa ned, har svårt att fokusera och skriva som jag borde. Men jag är så galet lycklig över en läkare som har empati och kan rekommendera alla i Stockholms regionen att gå till Odenplan- Ultragyn! De är verkligen suveräna att ha att göra med.