Inlägg från: Flutterby |Visa alla inlägg
  • Flutterby

Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd

Hej hej! Blev tipsad om tråden(tack Betania!). Jag blev inlagd med dropp förra veckan pga hyperemesis. Det är min andra graviditet, förra gången var jag inte drabbad.
    Jag mår OK på dagarna nu, förutom lätt illamående, men på kvällarna bara spyr jag. *suck*

• Flutterby
    tjötas skrev 2009-12-02 11:39:04 följande:
    Hej Flytterby! Tråkigt att träffas här under dessa omständigheter men kul att du hittade hit! Vilken medicin äter du?Bumbi: NEJ! Det får inte vara så... Blir så ledsen, har ju varit med om det två gånger själv och det är så hemskt... Tänker på dig!
    Hej! Skönt att ha otursvänner ändå.
    Jag tar Lergigan comp. men de har ingen större effekt. Jag ska till BM på tisdag o tänker då fråga om akupunktur, det kan väl vara värt ett försök.

bumbi: åh vad skönt!
  • Flutterby
    tjötas skrev 2009-12-02 16:39:18 följande:
    (Och om någon mer någonsin yttrar orden: "Har du testat att knapra lite på en skorpa innan du går upp ur sängen?" så kommer jag förmodligen kväva dem med nämnda skorpor).
  • Flutterby
    ollileah skrev 2009-12-03 11:03:53 följande:
    flutterby: fråga om en annan medicin, pimperan finns ju alltså likaså amosyt. Jag hade lergigan förra gången (funkade bra) och denna gången (funkade inte) så jag fick amosyt istället som funkar superbra Så kolla om du kan få prova något annat, ingen mening med att äta "sockerpiller"
    Tack för tipsen!
    Jag ska skriva upp namnen och fråga på BVC på tisdag. Sockerpiller ja, det känns verkligen så.
  • Flutterby

Förutom illamåendet och kräkandet så har jag fruktansvärd halsbränna! Finns det något man "får" ta förutom Gaviscon(som inte funkar för fem öre)?

• Flutterby

Jag var hos MVC idag och av min BM fick jag veta att deras läkare _bara_ skriver ut Lergigan(comp.). Hon skulle fråga henne om Pimperan, men trodde inte att de skrev ut den längre.
    Jag mår något bättre nu, har faktiskt inte kräkt på tre dagar nu, men mår ganska konstant illa.
    Mitt HB var lågt, så nu ska jag ta Niferex.

• Flutterby

Jag har gått o blivit förkyld ovanpå allt elände, så nu kräks jag av hostan också! *suck*
    Mår fortfarande bäst på förmiddagarna, så ger "järnet" då, på eftermiddagarna o kvällarna är jag zombie...

• Flutterby
    Ann Lee skrev 2010-01-27 12:22:08 följande:
    Tjejer... hur bryter man den onda cirkeln? Jag får inte behålla någonting. Allt jag äter och dricker kommer upp senast inom en halvtimme till en timme efteråt. Usch, vill verkligen inte bli inlagd.
    När jag nått stadiet att ALLT kom upp, t.o.m. saliven jag svalde, så var inläggning det enda som hjälpte. Två dygn på lasarettet med dropp, medicin o regelbundna måltider, sedan bröts cirkeln. Nu mår jag hyfsat, men kräks ibland ännu. Hoppas du snart mår bättre!
  • Flutterby

Nu verkar det som att sonen dragit hem kräksjukan från dagis, jag fasar för att drabbas! Har nog med det vanliga illamåendet...*suck* Handsprit, någon?

Svar på tråden Vi som haft Hyperemsis Gravidarum vid tidigare graviditet(/er) och planer eller har blivit gravida igen -fortsättningstråd