• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Starkast
    dalkulla26 skrev 2009-09-04 16:12:12 följande:
    hejNu måste vi alla hålla Tummarna för snorksork. hennes leverprover var sämre så hon måste åka till sahlgrenska.
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
  • Grannen

Hej
    Skriver från Sahlgrenska. Ja de har dator här denna gången!
    Nya lokaler som är så fina.
    Har gjort leverbiopsi, lika jävla jobbigt som vanligt när man är rädd för nålar.
    Under UL såg de att flödet av blod i levern var bra.Skönt!
    Nu väntar vi på svaret från biopsin, förmodligen svar i em!

Så sjukt konstigt att vara här, det går liksom för fort. Har ju jobbat och grejat och sedan tjoff så är man sjuk igen utan att ens veta om det!

Har varit trött, det kan jag inte förneka men jag trodde att det var för att jag jobbade igen. Lite svårt för att äta, men ni vet hur man är...det är nog bara tillfälligt. Att levern skulle vara kass hade jag inte ens i tankarna.
    Det har ju bara varit tarm, tarm, tarm det sista så dt är klart att levern blev sur och ville vara med i matschen med, den bortskämda skiten.

Och jag som skulle gå på stor fest idag, STOOORRR fest. Skitans.

Jag längtar hem, jag längtar efter min dotter, vill ligga och snosa på henne när hon är nyvaken och varm.

Tur iaf att de är så goa här, har aldrig varit med om ngt liknande. Det sitter liksom i väggarna här att alla är så bra.

Kram på er och var rädda om er.

• Grannen

Dalkulla: Jag blir glad att du kommer tillbaks in i vården igen!

• dalkulla26

snorksork; KRAM, tänker på dig

• Starkast
    dalkulla26 skrev 2009-09-04 19:31:34 följande:
    hejusch vad orolig jag är för snorksork...Nu har jag en fråga till er här.. är det någon som har eller behandlats nu med Humira sprutor? Efter långa diskussioner har jag gett med mig ch gått med på humira beh. då det förhoppningsvis ska hjälpa mig att bli riktigt frisk. Imurel har inte gett önskad effek trots maxdos.. vid försök att öka så vart det för mycket ändringar i blodbilden. Så nu vill jag ha information om humira...kram på er alla
    Hoppas att du blir väldigt mycket bättre nu. Det blir ju väldigt många när man hör om det.
  • Starkast
    Grannen skrev 2009-09-05 07:05:53 följande:
    HejSkriver från Sahlgrenska. Ja de har dator här denna gången! Nya lokaler som är så fina.Har gjort leverbiopsi, lika jävla jobbigt som vanligt när man är rädd för nålar. Under UL såg de att flödet av blod i levern var bra.Skönt!Nu väntar vi på svaret från biopsin, förmodligen svar i em!Så sjukt konstigt att vara här, det går liksom för fort. Har ju jobbat och grejat och sedan tjoff så är man sjuk igen utan att ens veta om det!Har varit trött, det kan jag inte förneka men jag trodde att det var för att jag jobbade igen. Lite svårt för att äta, men ni vet hur man är...det är nog bara tillfälligt. Att levern skulle vara kass hade jag inte ens i tankarna.Det har ju bara varit tarm, tarm, tarm det sista så dt är klart att levern blev sur och ville vara med i matschen med, den bortskämda skiten.Och jag som skulle gå på stor fest idag, STOOORRR fest. Skitans.Jag längtar hem, jag längtar efter min dotter, vill ligga och snosa på henne när hon är nyvaken och varm.Tur iaf att de är så goa här, har aldrig varit med om ngt liknande. Det sitter liksom i väggarna här att alla är så bra.Kram på er och var rädda om er.
    Skönt att höra att du ändå mår hyfsat bra under omständigheterna.

Förstår dig, det har ju bara varit tarmen nu och då blir det så konstigt när det är något helt annat - som har fungerat.
  • Nallatalla

snorksork,vad skönt att du känner dig så väl omhändertagen på sjukhuset.
    Nu hoppas vi att det ska bli bra med levern! Kram!

dalkulla, jag har ingen erfarenhet av humira men dock imurel. Jag mådde inte alls bra av imurel utan var tvungen att gå på kortison hela tiden...
    Hoppas att Humira blir ett fungerande alternativ för dig.

Kram på er alla / Nalla

• Nindë Amandil

Hej hej!
    Måste fråga er här inne om vårdgaranti.
    Skickade in mina papper med svar om att jag accepterar vård på annan ort ifall det skulle bli så. Har gått snart 1½ månad & har inte hört någonting.
    Hur vet jag att de fått mina papper? För de stod att hör de ingenting så tar det bort mig från väntelistan. Tänk om den inte kommit fram å det är så att jag blivit avskriven?
    För man borde väl få något form av svar... eller? Men shit. Tänk om jag inte får min operation? Livrädd att de skrivit av mig från listan.

• Maddisen80

Snorksork
    Hej vad bra att de har dator så du kan updatera oss hur du mår ,hoppas biopsin är bra, jag är rädd för att jag har fått svininfluensan för ont i huvudet 4 dagar, nu börja jag få ont i lungorna och feber. förstår att du saknar din dotter ,men hoppas att du får komma hem snart. Bra att dem är trevliga

skrev 2009-09-05 07:05:53 följande:

Hej Skriver från Sahlgrenska. Ja de har dator här denna gången! Nya lokaler som är så fina. Har gjort leverbiopsi, lika jävla jobbigt som vanligt när man är rädd för nålar. Under UL såg de att flödet av blod i levern var bra.Skönt! Nu väntar vi på svaret från biopsin, förmodligen svar i em! Så sjukt konstigt att vara här, det går liksom för fort. Har ju jobbat och grejat och sedan tjoff så är man sjuk igen utan att ens veta om det! Har varit trött, det kan jag inte förneka men jag trodde att det var för att jag jobbade igen. Lite svårt för att äta, men ni vet hur man är...det är nog bara tillfälligt. Att levern skulle vara kass hade jag inte ens i tankarna. Det har ju bara varit tarm, tarm, tarm det sista så dt är klart att levern blev sur och ville vara med i matschen med, den bortskämda skiten. Och jag som skulle gå på stor fest idag, STOOORRR fest. Skitans. Jag längtar hem, jag längtar efter min dotter, vill ligga och snosa på henne när hon är nyvaken och varm. Tur iaf att de är så goa här, har aldrig varit med om ngt liknande. Det sitter liksom i väggarna här att alla är så bra. Kram på er och var rädda om er.
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16