• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Vickan

Maddisen80: Ja du det vet vi inte.. Men jag kan tänka mig att dom ska utreda det här med sömnen först innan dom söver henne då hon blev så dålig sist och inte syresatte sig så hon fick ligga en natt på uppvaket med full syrgas.. dom skulle visst kolla sömnapne eller nått..

Fick ingenvidare information men det är ju dagens sjukvård i ett nötskal

Så nu är det bara att vänta och se

• Maddisen80

vickan jasså men de är ju bra att de gjorde sömntest iaf , men håller med att sjukvården är nötskal

• Nindë Amandil

åh, man är borta en vecka & så kommer man hem till en ny tråd. tiden tickar på.
    önskar jag kunde säga att det var skönt med en vecka bortrest men icke. speciellt inte när man mådde illa de första 2-3 dagarna & sedan emellan hade ett par bra dagar för att sedan få massa problem igen så det var bara för mig att köpa en biljett hem... 3000:-... som jag gärna hade spenderat lite på taxfree å sådär men icke. äsch.
    jag överlever i alla fall & det är väl huvudsaken. har i alla fall fått pussa på mitt absoluta favoritdjur - delfiner! helt underbart. så totalt misslyckat har det inte varit :)

hoppas ni här inne, trots allt elände, ändå mår någorlunda bra.
    å imorgon börjar jag skolan igen. längtar! :)

• Maddisen80

Hej japp tiden rinner i väg,snart jul igen,det går snabbt. 3000 kr för biljett hem,det va dyrt ,jaja men så är det ,va bra att du kom hem iaf

Nindë Amandil skrev 2009-08-30 17:22:27 följande:

åh, man är borta en vecka & så kommer man hem till en ny tråd. tiden tickar på. önskar jag kunde säga att det var skönt med en vecka bortrest men icke. speciellt inte när man mådde illa de första 2-3 dagarna & sedan emellan hade ett par bra dagar för att sedan få massa problem igen så det var bara för mig att köpa en biljett hem... 3000:-... som jag gärna hade spenderat lite på taxfree å sådär men icke. äsch. jag överlever i alla fall & det är väl huvudsaken. har i alla fall fått pussa på mitt absoluta favoritdjur - delfiner! helt underbart. så totalt misslyckat har det inte varit :) hoppas ni här inne, trots allt elände, ändå mår någorlunda bra. å imorgon börjar jag skolan igen. längtar! :)
  • Skånskan

Hej igen!
    Ett tag sedan jag gjorde inlägg, men är inom och läser för det mesta. Undrar en sak. Har ju proktit, och fått colifoam vid skov. Fick ju cortison i 6 veckor i somras, och det är något jag absolut vill undvika igen pga biverkningarna. Det jag undrar över är, kan man långtidsbehandlas eller behandlas ofta med colifoam utan det är "farligt"?
    Har mer eller mindre ont och blöder alltid. Försöker dra ut på tiden mellan behandlingarna men det är svårt. Undrar också om det är någon annan med proktit som är känslig i huden, runt analöppningen? Jag är lika känslig som en baby i blöja!!!
    Kram till er alla.

• Starkast
    Nallatalla skrev 2009-08-30 19:03:39 följande:
    jennyF,hur går det nu med bandagen? slipper du läckage nu?
    Nej, inte helt. Men det inträffar bara någon gång ibland Det är det det blir lite mer stopp= en större knöl som den sprätter loss trots bälte, men annars är det rätt lugnt.
  • Starkast

Har även fått en samtal från smärtcentrum och får komma tillbaka redan i sep/okt, vilket känns skönt. hade förväntat mig att få vänta betydligt längre än så.

• Maddisen80

hejsan jag vet inte om jag kommer sitta vid datorn mer på ett tag för i natt hade jag så jävla ont i magen så kunde ens inte sova......... jag ska till läkaren idag 11.40 skicka inte han mig till lunds akut för utredning ,då lägger jag in mig på psyke för jag orka inte med smärtorna längre, tycker synd om familjen,sambon att det få stå ut med mig när jag ha smärtor, men ni få ha de bra allesammans

sköt om er

Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16