• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Starkast
    jost78 skrev 2009-08-28 09:52:05 följande:
    Nalla, jo jag minns att du hade problem... Jag har Sensura endels, till min enpipiga stomi. Sköterskan tror att det läcker för att jag har en liten "grop" i huden vid sidan av stomin. Ska hämta ringarna idag, så får vi se. Jag har kanske ett läckage i veckan just nu, vilket kanske inte låter så mycket, men eftersom det är totalt oförutsägbart NÄR det kommer, blir det ju att jag oroar mig inte en gång i veckan, utan typ ofta!
    Jag tycker inte ett i veckan är bara. Utan väldigt mycket!

Mina läckage försvann med tvådels, konvexa med bälte i kombination med att sluta använda jeans. Kan ha dem ett dygn, mot normalt tre. Men jag är nöjd med att de sitter i ett.
    De konvexa endels sprätte loss.
  • Nallatalla
    Starkast skrev 2009-08-28 13:46:55 följande:
    Jag tycker inte ett i veckan är bara. Utan väldigt mycket!Mina läckage försvann med tvådels, konvexa med bälte i kombination med att sluta använda jeans. Kan ha dem ett dygn, mot normalt tre. Men jag är nöjd med att de sitter i ett.De konvexa endels sprätte loss.
    Jag känner likadant med mina tvådels konvexa. Jag kan ha samma platta upp till 3 dagar men byter oftast lite oftare iallafall.
  • Starkast
    Jag känner likadant med mina tvådels konvexa. Jag kan ha samma platta upp till 3 dagar men byter oftast lite oftare iallafall.
    Vad skönt att du kan ha dem så länge
  • Vickan

Jaha så då ska D också ta vaccinet då.. Här gör dom det i skolan och dom små barnen på bvc.. vi har dock inte fått någon information om det ännu

Och Lia gjorde ingen magnetröntgen idag som vi trodde utan ett "vanligt" sömn test.. Vilket vi inte fått svar på ännu

• Starkast
    Vickan skrev 2009-08-28 14:16:35 följande:
    Jaha så då ska D också ta vaccinet då.. Här gör dom det i skolan och dom små barnen på bvc.. vi har dock inte fått någon information om det ännuOch Lia gjorde ingen magnetröntgen idag som vi trodde utan ett "vanligt" sömn test.. Vilket vi inte fått svar på ännu
    Hur kan de bestämma så när det inte ens är godkänt för barn ännu? Enl. det senaste jag läste i vår lokaltidning var de inte lika säkra längre på att det verkligen skulle bli det.
    Låter ju inte riktigt klokt att redan gå ut med info. till föräldrarna...
  • Vickan

för barn över 2 år ska det vara klart iallafall vad jag hört..

• Starkast
    Vickan skrev 2009-08-28 14:22:58 följande:
    för barn över 2 år ska det vara klart iallafall vad jag hört..
    Vart har du läst det? *nyfiken*
  • Nallatalla
    Starkast skrev 2009-08-28 13:54:27 följande:
    Vad skönt att du kan ha dem så länge
    Ja,det är så skönt när man kan känna sig trygg och slippa oroa sig för en massa läckage hela tiden. Jag hade ett rent hel... i somras.
    Att de sitter ett dygn är ju också väldigt bra. Jag byter faktiskt nästan alltid varje eller varannan dag.
  • Starkast
    Ja,det är så skönt när man kan känna sig trygg och slippa oroa sig för en massa läckage hela tiden. Jag hade ett rent hel... i somras.Att de sitter ett dygn är ju också väldigt bra. Jag byter faktiskt nästan alltid varje eller varannan dag.
    Här var det också ett h-vete i sommar. 3-5gånger/dygn kunde den lossna. Tvättmaskinen gick i ett med både kläder och sängkläder. Man vågade ju knappt åka och handla.
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16