• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • strålöga

Tack Snorksork för att ni gjort en ny tråd

• malvas mam

Nu har jag också hittat den nya tråden.

Till er som frågade om Linnea, så mår hon nu bra igen efter sitt något envisa skov som hon fick i julas. Nu hoppas vi att hon ska få må bra länge........ Hon har precis börjat sexan, bytt skola och fått nya klasskamrater. Hon var klart negativ innan, men nu verkar det som om hon tycker att det är helt OK...

//Anna, Linneas mamma

• 1977Maria Therese

Hej hej

Idag kl 18 ska jag börja med Laxabon 2 liter och 2 liter morgon...Jag är skit rädd för att jag ska börja kräkas...Hur har det varit för er? Vill inte ååå arg...

• Maddisen80

malvas mam ,vad härligt att hon är glad nu .

1977 jag kräktes andra gången innan jag gjorde koloskopi ,jag fick dricka 4 liter på en dag, va lös i magen dan efter

• Maddisen80

Nalla jag har buksmärtor,illamående,underlivsproblem,öra,hals ont , ångest och oro och min envisa tarmsjukdom

• skrutteluttan74
    1977Maria Therese skrev 2009-08-26 17:02:43 följande:
    Hej hej Idag kl 18 ska jag börja med Laxabon 2 liter och 2 liter morgon...Jag är skit rädd för att jag ska börja kräkas...Hur har det varit för er? Vill inte ååå arg...
    Jag fick i mej allt utom 4 dl,mådde skit illa,men på någe sätt gick d bra
  • skrutteluttan74

Idag då jag var på smärt och träffade narkos läkaren så gick det mycket bättre än förra gången.

Ryggen har dock böjt ser mer innåt sa hon,men d får jag leva med...
  • Nallatalla

BCsvensk,vad härligt att bilen funkar! Man får en annan frihet.
    Ja,för mig är det hur kul som helst med skolan! Jag känner mig så full av energi,det nästan sprudlar om mig.

snorksork,ok jag missuppfattade nog det där med undersökning tror jag.
    Jag tycker också att det är kul att prova på saker som man kanske aldrig skulle göra annars. Idag körde vi yoga,det var rätt ok med man känner sig så osmidig

maddisen80,vad tråkigt det låter. Det känns tungt när det är motigt men man får inte ge upp hoppet. Det kommer ljusare tider, även om det känns nattsvart.

FruU: Det är klart att du får göra hur mpnga egoinlägg du vill! Vi finns ju här för bla det.

1977mariaterese: Det är inte kul när man sitter med laxabonet framför sig. Jag har gjort det 1 gång och jag minns fortfarande hur jobbigt det var. Jag var tvungen att dricka lite saft mellan för att inte krevera av smaken...
    Du ska se att det kommer aatt gå bra,trots att det känns som en omöjlig uppgift..

malvas mam: nu håller vi tummarna för din dotter så att hon får må bra!

Nu har min inflammation lugnat sig betydligt. Jag har inget läckage bak och jag behåller salter i kroppen. Jag trodde aldrig att jag skulle få må så här bra igen!!
    Håll tummarna för att det ska hålla i sig nu! Jag har inte tid att vara sjuk nu utan måste ge järnet i skolan.

Kram på er alla / en trött och lycklig nalla

• jost78

1977Maria: Hur går det med laxabonet? Det är verkligen jobbigt att dricka. Mig hjälper det bäst att dricka fort, ta lite saft mellan, och hålkla för näsan. Lycka till!

Idag har jag fått tätningsringar av min sköterska som jag ska prova, så får vi se om det blir bättre. Hoppas!

Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16