• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Starkast

Nindë Amandil skrev 2009-09-05 16:04:44 följande:

Hej hej!Måste fråga er här inne om vårdgaranti.Skickade in mina papper med svar om att jag accepterar vård på annan ort ifall det skulle bli så. Har gått snart 1½ månad & har inte hört någonting.Hur vet jag att de fått mina papper? För de stod att hör de ingenting så tar det bort mig från väntelistan. Tänk om den inte kommit fram å det är så att jag blivit avskriven?För man borde väl få något form av svar... eller? Men shit. Tänk om jag inte får min operation? Livrädd att de skrivit av mig från listan.
    Du får ju ringa och kolla.
  • Starkast

Hälsning från Snorksork.

En måttlig avstötning
    Hon har inte hunnit träffa någon dr. att prata med ännu, så vet inte så mycket men har fått 1000mg kortison och mår därefter.

Stor kram till dig Snorksork!!!
    Tänker på dig hela tiden!!

• Nallatalla

JennyF,du får ge snorksork världens största kram från mig! Hon ska veta ayymina tankar finns hos henne och hennes familj. Varför måste vissa drabbas hårdare än andra? Snorksork har gått igenom så enormt mycket, mkt mer än vad man ska behöva göra. Nu hoppas vi att det snart vänder till det bättre, hon verkar ha kommit till rätt ställe där hon blir väl omhändertagen.

Kram / Nalla

• Nindë Amandil

Jag står fortfarande kvar på listan väntandes på op. Känns härligt. Då kan jag släppa det för stunden å ta det som det kommer. Idag har jag varit på ams å skickat in ansökan till en byggutbildning på ett par månader. Hoppas på att kunna göra ett litet uppehåll sen när det är dags. Men orkar inte vänta med att börja leva. Måste ju börja någonstans. Nu är det tid för utbildning & jobb. Längtar!

Skickar massa stora kramar till snorksork. Tråkigt att man inte ska få må bra länge innan nästa 'skit' dyker upp. Kan inte vi människor få vara friska?

• Nallatalla

Hej alla, jag har fullt upp med allt så det är svårt att hinna med allt man vill. Jag kikar in här lite då och då för att hålla mig uppdaterad om hur alla mår. Med mig är det ok, förutom att det läcker mer därbak igen Nu har jag ökat mina doser med Flagyl och Colifoam igen så det borde ge med sig snart igen. Jag kan verkligen inte vara borta från skolan. Då får jag väl sitta där med droppställ

Jag har fått kallelse till röntgen av reservoaren i början av oktober. Jag hoppas att det ser bra ut för annars lär ju nerläggningen dröja.

Hoppas att ni alla mår ok!

Kram på er alla/ Nalla

• Maddisen80

jag mår inte bra, illamående, har skitit 3 gånger idag redan och jätteont i magen så ingen smärtstillande hjälps

• dalkulla26

hej

snorksork: hoppas att du mår bättre nu. tänker på dig och håller tummarna. Kram

Nalla: Usch vad reserovaren har krånglat. Hur känns dedt nu när du ökat medicinerna?
    .
    Maddisen: Har du ingen läkare du kan vända dig till när du blir så dålig. Är du under utredning nu? Har du fortfarnade feber? Kan du inte åka till akuten och få hjälp?

Jag skriver inte så mkt här hur jag mår men säger kort att det varit bättre.. betydligt bättre..
    kram på er alla

• Maddisen80

Dalkulla jag vägrar åka till akuten de säger bara att de är psykiskt och att jag kommer dit för skoj skull .Nä jag är inte på utredning

• fabi
    Maddisen80 skrev 2009-09-08 10:05:15 följande:
    Dalkulla jag vägrar åka till akuten de säger bara att de är psykiskt och att jag kommer dit för skoj skull .Nä jag är inte på utredning
    Tycker det är så jobbigt när man känenr som du, när vår son blev jätte dåligt, så han bajsade blodblandad diarre tyckte de att vi skulle avakta,, men man blir ju rädd och orolig,,och har man ont så har man ont, man ska inte behöva leva med smärta..
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16