• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Nallatalla

BCsvensk, hoppas att allt går bra på mammografin. Du verkar ha en vettig inställning till sjukdomar etc och det är helt rätt! Man måste tänka positivt för annars känns allt svart.

Lottalök, det finns säkert massor av bra sidor därute med tips. Jag åt ingen särskild kost under mina värsta kov. (förutom dropp och näringsdrycker samt flyt)
    Jag vet att det finns andra här som gjort det däremot och de svarar säkert.

Kram på er alla / nalla

• Starkast

Bc:
    Det kommer gå jättebra. Det man får tänka på är att de allra flesta knölar är snälla. Men det är viktigt att kolla upp dem, särskillt för dig.
    Man kan inte alltid lita på magkänslan...... Men annars tror jag som du, är man inte hypokondrisk känner man det på sig.
    Kram och lycka till!

• Maddisen80

lottalök jo du kan till och med undvika gluten , laktos, äta kokt mat, råa grönsaker, inte rivna morötter utan kokta , undvika broccoli,blomkål,bönor,vitkål

• Grannen

BC, du vet att jag tänker på dig och håller tummarna. Det får ju bara inte vara ngn skit mer nu!

KRAM

• Lottalök

Tack för de svar jag fått. Men undrar återigen om nån vet någon internet sida om detta med skonkost har testat söka utan att hitta nåt bra....?

• Lottalök

Maddisen80: Tack.
    Tänkte på en annan sak som jag nu kommit på när jag försökt hitta fakt om skonkost. Enl. läkaren så ska jag stå på skonkost i minst 6 mån. Borde inte jag då få remiss till en dietist? Tycker det här är svårt hur ska jag kunna veta om detta funkar och hjälper om jag inte vet att jag äter rätt?

• Maddisen80

lottalök jo du har rätt till att gå till en dietist ,jag går till en dietist pga ibs ,vissa gå dit för glutenallergi mm .

• Maddisen80

nu har jag så extremt ont i magen så har bara lust att skrika rätt ut , ont på höger sida precis vid naveln :/// men vägra söka vård för de säger bara att de är psykiskt ,men jag få ta ketogan inatt annars klara jag inte smärtan

Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16