• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Nallatalla

Jag hakar självklart på hit!
    Tack snorksork för att du fixat en nt tråd!

Kram

• jost78

Tiden går fort - ny tråd igen, minsann!

• Grannen

1101, lite coolt att vi har skrivit över tusen inlägg i förra tråden!

• skrutteluttan74
    Har hittat hit jag med...svarar på grådis inlägg både här "och där"
    Grådis :
    Kuuul 
    Lite orättvist då sambon din har mer,så nu är det din tur...hehe...
    Vem ska ni till där i Gbg ??
    Maken gjorde sina oxå i Gbg,hos hon som är så kanon duktig och känd...hmmm.Heii,någonting heter hon.
    HOn gjorde makens ena på bröstet på frihand,en del säger att han har mej närmast hjärtat,en drake...haha...
    Jaja,ni får väl semestra uppåt landet,så kan han öva på er,blir de inge bra kan ni ju ta studion i Gbg...hahaha...skämt å sido
    Till att börja med tar han bara betalt för material kostnader,så får man se vad som händer framöver...
    Till å me tatuerarn i stan,en av de han handlar grejs av,tyckte häxan va kanon....-)
    Kul med kortsemester å bröllop
    Grannen skrev 2009-08-25 19:11:26 följande:
    1101, lite coolt att vi har skrivit över tusen inlägg i förra tråden!
    ojaaaa...lite fränt...med dom jag "råkade " skriva där blev de 1103
  • Fru U

Hittat hit jag med. Är lite frånvarande då jag behöver hitta mig själv igen

Sen e jag ganska deppig just för stunden över att vi fortfarande är barnlösa efter nio år (och min väninna blev gravid på två försök o är i andra, tredje?, månaden)

• Nallatalla

Grådis,härligt att du är tillbaka. Du verkar ha haft en underbar semester i england och det behöver man för att ladda om inför höst och vinter. Tråkigt att bebisverkstaden får vänta men du ska se att ni snart är igång igen! Jag kommer alltid att hålla alla tummar jag kan för att det är er tur någongång.
    Ja,det är verkligen härligt med en positiv förändring i livet. Jag har haft det lite kämpigt här i sommar med vätskebrist och nu en inflammation i bäckenreservoaren men jag ger inte upp! Jag har sagt det förut,den här sjukdomen ska inte få ta över mitt liv! Nu är det mkt bättre med inflammationen när jag behandlas med colifoam+flagyl. Hoppas bara att det fortsätter så.....

Kram,kram!

Jag håller på med tvätten måste rusa,kikar kanske in senare....

Kram på er alla / nalla

• grådis

Tack Snorksork för ny tråd Toppen
    Hur gick det för dig idag på återbesöket?

BCsvensk...Heidi Hay heter hon Sambon ska till henne o jag till en kille i hennes studio. Min syster har oxå grejer gjorda av henne.

FruU, stor kram till dig. Livet känns orättvist ibland och man behöver som du säger hitta sig själv o ladda sina batterier. Håller tummarna för att ni ska få bli föräldrar nån dag. Kram

Nalla, beundrar dig som kämpar så tappert. Jobbigt med vätskebrist o annat som stökar till det.Men det verkar ju vara kul o häftigt med ny utbildning o alla grejer ni skulle få prova såhär i början Hur lång är utbildningen?

Nä, ska fortsätta packa...hmmm synd man inte kollade det innan...lite svårt att komma i mina klänningar...tror ni man kan gå ned 5 kg innan lördag? ...de måste ha krympt, eller?

• Vickan

Slänger mig över och glider in på rygg

• skrutteluttan74
    grådis skrev 2009-08-25 20:42:55 följande:
    Tack Snorksork för ny tråd Toppen Hur gick det för dig idag på återbesöket? BCsvensk...Heidi Hay heter hon Sambon ska till henne o jag till en kille i hennes studio. Min syster har oxå grejer gjorda av henne. FruU, stor kram till dig. Livet känns orättvist ibland och man behöver som du säger hitta sig själv o ladda sina batterier. Håller tummarna för att ni ska få bli föräldrar nån dag. Kram Nalla, beundrar dig som kämpar så tappert. Jobbigt med vätskebrist o annat som stökar till det.Men det verkar ju vara kul o häftigt med ny utbildning o alla grejer ni skulle få prova såhär i början Hur lång är utbildningen? Nä, ska fortsätta packa...hmmm synd man inte kollade det innan...lite svårt att komma i mina klänningar...tror ni man kan gå ned 5 kg innan lördag? ...de måste ha krympt, eller?
    Jooo...precis ,så heter hon
    Vad gäller klänningarna...självklart måste de krymt,så är de ju...finns ingen annan möjlighet va ??
    Fru U skrev 2009-08-25 19:58:17 följande:
    Hittat hit jag med. Är lite frånvarande då jag behöver hitta mig själv igen Sen e jag ganska deppig just för stunden över att vi fortfarande är barnlösa efter nio år (och min väninna blev gravid på två försök o är i andra, tredje?, månaden)
    Usch,önskar så jag kunde hjälpa er som är barnlösa.eller att de som har många barn eller mycket lätt att då dom,kunde hjälpa er som har svårt.
    Har en kompis som försökt i 12 år,lider så ,ser sorgen i ögonen & kan känna att den sitter i hjärtat på dom , jag ska hålla tummar & tår för dej & din man Fru U
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16