• Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Mammasknodd

Hej alla! Har hittat hit jag med!

Är bara bra med mig. Magen gjorde sig dock påmind i morse men det kan ju vara annat som orsakar detta!

Kikar bara in som hastigast för att läsa hur nu mår och skickar en stor KRAM{#lang_emotions_heart}

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Maddisen80

hej jag behövde inte åka till akuten ,men jag ska prova nexium och papaverin + fick ketogan så ska prova de i 4 v se om de hjälper gör de inte det så ska dem göra ny gastroskopi som jag inte ha gjort på länge

• Starkast
    Maddisen80 skrev 2009-08-31 13:50:24 följande:
    hej jag behövde inte åka till akuten ,men jag ska prova nexium och papaverin + fick ketogan så ska prova de i 4 v se om de hjälper gör de inte det så ska dem göra ny gastroskopi som jag inte ha gjort på länge
    Tänk bara på att Ketogan är väldigt stoppande, så du kanske får något bulkmedel till eftersom du redan har de problemen.
  • jost78

Jaha ja. Idag när jag och sambon var och handlade, kände jag hur det började kännas misstänkt varmt på magen. Som tur var hade stället en kundtoalett, som jag kunde smita in på. Och visst var det läckage, IGEN, och ordentligt också. Var bara att kassera både trosor och strumpbyxor (så nu har jag storhandlat troslös... ). Sedan upptäckte jag att den nya påsen inte fäste särskilt bra, och det enda jag hittade i väskan att "förstärka" med var ett trosskydd... så det tejpade jag fast på magen. Måste säga att det funkade rätt bra!

Men det är ju inte kul det här. Mina påsar släpper inte, utan det liksom väller fram under kanten. Fast jag hade ingen tätningsring på, hade just bytt påse så trodde väl inte det skulle behövas.

Nåja. Nu är jag hemma och har fått duscha, och dessutom gnälla lite, så nu känns det bättre!

• Vickan

Skånskan: Nej det ska inte vara farligt att ta colifoam på långsikt min tjej har använt det i snart ett års tid och först var det varje dag morgon och kväll sedan trappade vi ner till varje kväll och nu är vi nere på varannan dag vilket läkare tycker är en väldigt låg dos. men hon kan inte vara utan den..

Daniella har även fått att hon har förtur på vaccinet men dom vet inte om hon får ta det på skolan eller måste ta det på lassarettet så dom kan övervaka henne..

• Starkast
    jost78 skrev 2009-08-31 20:10:52 följande:
    Jaha ja. Idag när jag och sambon var och handlade, kände jag hur det började kännas misstänkt varmt på magen. Som tur var hade stället en kundtoalett, som jag kunde smita in på. Och visst var det läckage, IGEN, och ordentligt också. Var bara att kassera både trosor och strumpbyxor (så nu har jag storhandlat troslös... ). Sedan upptäckte jag att den nya påsen inte fäste särskilt bra, och det enda jag hittade i väskan att "förstärka" med var ett trosskydd... så det tejpade jag fast på magen. Måste säga att det funkade rätt bra!Men det är ju inte kul det här. Mina påsar släpper inte, utan det liksom väller fram under kanten. Fast jag hade ingen tätningsring på, hade just bytt påse så trodde väl inte det skulle behövas. Nåja. Nu är jag hemma och har fått duscha, och dessutom gnälla lite, så nu känns det bättre!
    I efterhand blir det lite komiskt. Tänk vad kreativ man blir!
  • Skånskan

Tack Vickan för svaret. Jag har också svårt för att vara utan det, försöker i perioder. MVH

• Skånskan

Vill också skicka en stor kram till er alla som kämpar hårt, var och en med sina besvär. Följer er här. Kram

Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16