Inlägg från: Grannen |Visa alla inlägg
  • Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

För oss med någon form av IBD, kronisk inflammatorisk tarmsjukdom, eller anhöriga till sjuka.
    Vill du läsa mer om vad det är, så kolla här:
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

I denna tråd kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor och ingen fråga är för äcklig eller dum.

Ibland skrivs det mycket i tråden så man kan få kasta in sin fråga flera gånger, ge inte upp
    Välkommen in!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288857.html
    (Gå in på den för att hitta länkar till ännu äldre trådar)

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.magotarm.se/attleva.html
    www.ilco.nu
    inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/crohns-.../

www.netdoktor.se/mage-tarm/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.gastrolab.net/dictw1s.htm
    www.gastrolab.net/g5artris.htm

För oss som hänger här mycket har vi gjort en liten presentationstråd "V.V.S-trådens profiler", där återfinns också vår lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44288531.html

• Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
  • Grannen

1101, lite coolt att vi har skrivit över tusen inlägg i förra tråden!

• Grannen

Fru U skrev 2009-08-25 19:58:17 följande:

Hittat hit jag med. Är lite frånvarande då jag behöver hitta mig själv igenSen e jag ganska deppig just för stunden över att vi fortfarande är barnlösa efter nio år (och min väninna blev gravid på två försök o är i andra, tredje?, månaden)
    Kram på dig Fru U, måste kännas jobbigt att inte få sin önskan, att kroppen sviker en. Orättvist. Hoppas att det ljusnar för dig.

Grådis: Det gick fint, tarmen var ful och lindriga cellförändringar hade de hittat men inga elakartade. Var iaf i rätt tid de tog den.
    Ska kolla upp lilla stumpen (ca 2 cm) en gång per år med cellprov.
    Har en "finne" längst ned i ärret som ploppar upp, spricker, läker och så börjar det om. Det trodde läkaren var stygnändarna som irriterade så jag får ha tålamod tills de försvinner.

Bra att du ger henne en chans! Jag tror att det kommer gå bra, håll hårt i frågelistan och gå inte ut innan du fått svar på allt!

Kram på er alla!
  • Grannen

Nalla: Grymt kul det låter! Jag vill med testa en massa nya, roliga grejer! Var ingen undersökning om du syftade på tarmbeskeden utan det var den bortplockade tjocktarmen som de hade skickat på analys. Så idag var det "värst" att han pillade lite på ärret där det är varigt och det gjorde inte ens ont!

Fick också bilden av en englidande Vickan, lite som en fotbollsspelare som glider på vått gräs

Fru U, usch-det är ju bara för mkt som snurrar nu. Egoinlägg är mer än ok, det vet du! Kram igen.

• Grannen
    skrutteluttan74 skrev 2009-08-25 21:46:55 följande:
    Jodå,det är hyfsat med magen,på alla sätt,nästan så man blir "orolig" av det,men sen vi flyttade så har det vart oroväckande bra faktisgt
    Så jag njuter så länge det varar...känns skönt om ärligheten ska in oxå
    Men rygg skruttet& benen är de då värre med dårå...som vanligt..känns de som...

I morrn ska jag in å sövas & få sputorna i ryggen,gruvade mej & gruvar mej,sa åt maken att jag skulle avboka,men de tyckte han inte.
    Men jag grämer mej eftersom jag blir så dålig efter,detta är sista gången vi testar,tyckte både jag & narkosen.
    Funkar de inte nu så kommer de bara bli nersövning framöver,så skallen får en "vilo paus"...

HUr känns de nu å skolan dragit i gång igen ??
    BC: Ja du vet hur jag känner inför all din skit med kroppen, jag vill bara trolla bort det så du får bli bra!
  • Grannen

Nu sitter jag här och väntar på provsvar på levern, tog häromdagen och idag fick jag veta att de inte var bra. Så nya akuta prover, fick åka från jobbet.
    Är livrädd för att det ska vara en avstötning.
    Vet inte vad som händer om de är dåliga igen, om det blir biopsi el nya prover igen.
    Suck.

• Grannen

Hej
    Skriver från Sahlgrenska. Ja de har dator här denna gången!
    Nya lokaler som är så fina.
    Har gjort leverbiopsi, lika jävla jobbigt som vanligt när man är rädd för nålar.
    Under UL såg de att flödet av blod i levern var bra.Skönt!
    Nu väntar vi på svaret från biopsin, förmodligen svar i em!

Så sjukt konstigt att vara här, det går liksom för fort. Har ju jobbat och grejat och sedan tjoff så är man sjuk igen utan att ens veta om det!

Har varit trött, det kan jag inte förneka men jag trodde att det var för att jag jobbade igen. Lite svårt för att äta, men ni vet hur man är...det är nog bara tillfälligt. Att levern skulle vara kass hade jag inte ens i tankarna.
    Det har ju bara varit tarm, tarm, tarm det sista så dt är klart att levern blev sur och ville vara med i matschen med, den bortskämda skiten.

Och jag som skulle gå på stor fest idag, STOOORRR fest. Skitans.

Jag längtar hem, jag längtar efter min dotter, vill ligga och snosa på henne när hon är nyvaken och varm.

Tur iaf att de är så goa här, har aldrig varit med om ngt liknande. Det sitter liksom i väggarna här att alla är så bra.

Kram på er och var rädda om er.

• Grannen

Dalkulla: Jag blir glad att du kommer tillbaks in i vården igen!

• Grannen

Hej
    NU är jag HEMMA! Kom hem för en liten stund sedan, har ätit lite och framförallt hämtat och kramat på dottern!
    Är hemma idag och i morgon och på fredagen ska jag in igen till Sahlgrenska, om levervärdena är bättre då får jag åka hem annars läggs jag in igen.
    Nu ska jag bara andas, leva och njuta av min familj tills på fredag. Sedan får vi se vad som händer.
    Tack för alla hälsningar och tankar.

Kramar från Malin

• Grannen

BC, du vet att jag tänker på dig och håller tummarna. Det får ju bara inte vara ngn skit mer nu!

KRAM

Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16