• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • ExAnimo
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:43:33 följande:
    Mmmhm.. precis. Hjärnan är häftig ja men hjärnan är ingen trollkarl. Den kan inte trolla bort allt eller trolla fram äl eller superspermier... omöjligt.
    Eller råd som kanske funkade på mormors systers morbrors halvkusins arbetskamrat, Då mååååååååste det ju funka för alllllllllaaaaaaaa andra.
    TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • Tokis
    ExAnimo skrev 2009-07-27 18:46:51 följande:
    Eller råd som kanske funkade på mormors systers morbrors halvkusins arbetskamrat, Då mååååååååste det ju funka för alllllllllaaaaaaaa andra.
    hahahahaha det får man med höra!
  • Prisssan
    Thalis skrev 2009-07-27 18:46:00 följande:
    Vi funderar på ett 3:e barn (Har redan 2. En genom adoption och eftersom jag slappnade av så fick vi också en bioson,att jag behövde medicinskt hjälp för att sonen skulle kunna födas är bara lögn. Min försvagade livmoderhals blev mirakulöst starkare när vi adopterade). Och nu ska jag ta lite av maken Coca-Cola Zero och duscha muffen med det. Tror nog att jag ska skaka flaska rejält innan jag öppnar den.
    Wow..så nu är han det levande beviset på att man ska slappna av

Och jag glömde alla de som får mf efter mf- utan att de hittar någon orsak till det- ska de också slappna av Får de behålla sitt barn då...
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • ExAnimo
    Thalis skrev 2009-07-27 18:46:00 följande:
    Vi funderar på ett 3:e barn (Har redan 2. En genom adoption och eftersom jag slappnade av så fick vi också en bioson,att jag behövde medicinskt hjälp för att sonen skulle kunna födas är bara lögn. Min försvagade livmoderhals blev mirakulöst starkare när vi adopterade).Och nu ska jag ta lite av maken Coca-Cola Zero och duscha muffen med det. Tror nog att jag ska skaka flaska rejält innan jag öppnar den.
    Du har just får ett fan i din skara. 
    TACK alla ni på FL för att ni funnits som stöd här..www.familjeliv.se/Forum-5-190/m39759241.html
  • Senap
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:37:51 följande:
    Hoppas verkligen inte du "skrattar högt" om någon visar sin välvilja genom att ge råd, stöd eller tips! Bittra människor är det svårt att glädjas med. Kom ihåg det om du någon gång blir gravid -att det är roligt om det finns kvar någon som faktiskt blir GLAD för din skull..
    Men lägg ned nu!!!
    Dina råd kanske är välmenade men de är lika korkade som att fråga en törstig om han funderat på att dricka.

Du kanske är intresserad men tro mig - är man ofrivilligt barnlös så har man koll på utredningar och vad som faktiskt kan hjälpa.
    Och att inte stressa hjälper inte. Det finns forskning på det som jag kan ge dig om du nu verkligen är intresserad. För det kunskaper du nu besitter är minst sagt bristfälliga!

Och nej, jag är inte bitter. Jag kan få barn. Men flera av mina vänner har problem och får höra rappakalja från såna som dig. Det svider - Varför jag bryr mig och reagerar.
    Vill du hjälpa så lyssna på en vän som behöver prata. Men kom inte med hembakta profetior om hur det funkar för då framstår du bara som klumpig.

Tack för ordet.
    My sugar is raw
  • Prisssan
    Shoegirl skrev 2009-07-27 18:50:48 följande:
    Men lägg ned nu!!! Dina råd kanske är välmenade men de är lika korkade som att fråga en törstig om han funderat på att dricka. Du kanske är intresserad men tro mig - är man ofrivilligt barnlös så har man koll på utredningar och vad som faktiskt kan hjälpa. Och att inte stressa hjälper inte. Det finns forskning på det som jag kan ge dig om du nu verkligen är intresserad. För det kunskaper du nu besitter är minst sagt bristfälliga! Och nej, jag är inte bitter. Jag kan få barn. Men flera av mina vänner har problem och får höra rappakalja från såna som dig. Det svider - Varför jag bryr mig och reagerar. Vill du hjälpa så lyssna på en vän som behöver prata. Men kom inte med hembakta profetior om hur det funkar för då framstår du bara som klumpig. Tack för ordet.
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Senap
    Prisssan skrev 2009-07-27 18:51:44 följande:
    Jag blev visst lite arg. {#lang_emotions_embarassed}  Jag ska lämna er ifred nu.
    My sugar is raw
  • drömmaromsmått

Norrbagge: de fallen du så gärna vill tro handlar om psykologi och avslappning har med största sannolikhet att göra med att någon i paret hade en dipp i fertiliteten, eftersom man kan ha variationer genom livet, ja så länge man har kvar fertiliteten öht.

• Thalis
    drömmaromsmått skrev 2009-07-27 18:51:21 följande:
    Thalis: vad du än gör använd bara colan i muffen, det är light = inte bra att dricka för fertiliteten ;)
    Men oj!! Tack för att du sa det! Jag tänkte ta en slurp direkt efter muffduschen!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"