• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • kosmosblomman
    4everwe2 skrev 2009-07-27 19:45:49 följande:
    Har en kompis som testat renhorn å ännu inget smått.. Men pröva går ju. Undrar om det skulle funka om man testade ALLA råden påengång Hmm. Fast kan ju bli lite mycke att komma ihåg
    Jaa..inte vet jag *tänker fibrilt*....Fick ju en sån där liten grej (hornbit m mjöl i) i present *hm..* undrar vart den ligger nånstans ?! Man kan kanske krydda maten m den :o)

Om man testar allt på en gång borde man väl va som garderad att lyckas ?
    Prova först du så testar jag sen *ler*..
  • drömmaromsmått

Gräddeline: De där många fall som ni refererar till är runt 5% knappast någon större skara och de finns på båda sidorna, dvs både de som adopterat och inte.

Och hur kan du styrka det? helt befängt enligt mig!

• 4everwe2
    kosmosblomman skrev 2009-07-27 19:51:57 följande:
    Jaa..inte vet jag *tänker fibrilt*....Fick ju en sån där liten grej (hornbit m mjöl i) i present *hm..* undrar vart den ligger nånstans ?! Man kan kanske krydda maten m den :o)Om man testar allt på en gång borde man väl va som garderad att lyckas ?Prova först du så testar jag sen *ler*..
    Får införskaffa några nya hotta underkläder och sen lägga fram listan på vad som ska testas. Å inte glömma att slappna aaaavvvvvvv.

Krydda du maten med det å lyckas du så kommer det bli rusning efter renhorn i affärerna sen. Hoppas bara inte det ger av någon konstig bismak
  • Senap
    Gräddeline skrev 2009-07-27 19:51:50 följande:
    Jag maste bara hoppa in o saga att Norrbagge har goda rad - salange man inte fatt medicinskt bevisat att nagot inte star ratt till. Sjalvklart hjalper det inte alltid att 'slappna av och tanka pa annat' - men har inga medicinska fel pafunnits sa sitter det mycket mojligtvis i psyket. Jag har sjalv bara forsokt fa barn i 2 manader sa jag hor inte hemma har (annu...) Men jag kan verkligen styrka det Norrbagge sager om att MYCKET MER an man tror sitter i psyket och kan paverka kroppen nagot heeeelt otroligt. Sjalvklart ar det latt att saga "slappna av och tank pa annat" - det ar helt omojligt nar man vill nagot sa mycket som att fa barn. Sen behover det ju saklart inte vara stress som gor att man inte far barn, men i manga fall har folk bevisligen blivit gravida efter att stressen och pressen slappt (som i adoptionsfall). Snalla morda mig inte nu, ville bara flika in detta - och om ni har medicinska problem sa ar det sjalvklart att det inte hjalper att bara slappna av.
    Det hjälper inte att slappna av annars heller - enligt forskning. Jag vet att man vill dra paralleller till nocebo men så var alltså inte fallet.
    My sugar is raw
  • Gräddis
    drömmaromsmått skrev 2009-07-27 19:55:23 följande:
    Gräddeline: De där många fall som ni refererar till är runt 5% knappast någon större skara och de finns på båda sidorna, dvs både de som adopterat och inte.Och hur kan du styrka det? helt befängt enligt mig!
    ok, ok - vet bara att psyket kan paverka kroppet nagot helt enormt sa det vore ju inte sa konstigt om det aven gallde att fa barn. Men nu lamnar jag traden for den ar ju till for att osa ur sig galla over snusfornuftiga rad
  • drömmaromsmått

Gräddeline: javisst kan psyket påverka kroppen, men för att stress ska kunna påverka fertiliteten ska man vara så stressad att mensen rubbas och det händer inte av att man börjar planera och försöka får barn.

• kosmosblomman
    4everwe2 skrev 2009-07-27 19:56:58 följande:
    Får införskaffa några nya hotta underkläder och sen lägga fram listan på vad som ska testas. Å inte glömma att slappna aaaavvvvvvv.Krydda du maten med det å lyckas du så kommer det bli rusning efter renhorn i affärerna sen. Hoppas bara inte det ger av någon konstig bismak
    Nää..det lukta då inte konstigt..(råkade få in lite i snoken, men det hände inget då heller)..Om det funkar ska jag börja sälja det, funderar på nån egen verksamhet..

Jaja...allting går bara man gnider lite *garv*..

Nope, nu logga ut och skogsprom. m busiga jycken..
  • Prisssan
    Gräddeline skrev 2009-07-27 19:57:37 följande:
    ok, ok - vet bara att psyket kan paverka kroppet nagot helt enormt sa det vore ju inte sa konstigt om det aven gallde att fa barn. Men nu lamnar jag traden for den ar ju till for att osa ur sig galla over snusfornuftiga rad
    Ja psyket och kroppen hänger ihop..men det räcker inte att slappna av för att man ska bli gravid. Spermier och ägg måste mötas, ägget måste befruktas och det måste sedan fästa i livmodern.

Det kan ta tid och man vet inte varför vissa tar längre tid på sig.
    Om läkarna och forskarna inte vet varför, hur kan då andra (som oftast inte har några probl med att bli gravida) då komma och säga att det funkar om man slappnar av och inte tänker på det.
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Gräddis
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:06:48 följande:
    Ja psyket och kroppen hänger ihop..men det räcker inte att slappna av för att man ska bli gravid. Spermier och ägg måste mötas, ägget måste befruktas och det måste sedan fästa i livmodern.Det kan ta tid och man vet inte varför vissa tar längre tid på sig. Om läkarna och forskarna inte vet varför, hur kan då andra (som oftast inte har några probl med att bli gravida) då komma och säga att det funkar om man slappnar av och inte tänker på det.
    Nej det ar det jag menar - naturligtvis funkar det inte alltid att slappna av, och det funkar inte BARA att slappna av. Men som sagt, kroppen o psyket hanger ihop och det ar ju bra att tanka pa det (men sjalvklart gor ni det redan).
  • Thalis

Vitlök!!!!
    Alltså det måste ätas!

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"