• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-10-16 18:50:19 följande:
    Citat från planerar för barn: Men du, om de andra har kommit så lätt, varför inte försöka slappna av lite? Jag vet många som precis skullat gå igenom IVF när de plötsligt blivit gravida, för att de då släppt tanken på att lyckas på egen hand och "slappnat av". Lättare sagt än gjort, men försök njuta av myset i stället, kör på varannan dag och skit i ägglossningstesten, det är ju myset som gör bebisen inte stickan :) Lycka till! *Morrar så tänderna lossnar!!!*
    Ååååååååh HELT ÄRLIGT!!!! Jag är ett levande bevis på att det inte stämmer! Jag va allt annat än avslappnafd mär jag blev gravid just innan ivf, SUCK! T.o.m min bvc-sköterska började plddra om där om att ja de hånder ju ofta att folk blir gravida innan de ska gå igenom såna stora grejer, ja men de har ju FÖR HELVETE inte med avslappning att göra!!! Ett jävla under då att jag vart gravid två gånger då!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-10-16 19:41:24 följande:
    Jag skrev ett svar,men fick inget tillbaka. Men orkar om det blir debatt? Jajamensan!
    Var hittade du detta inlägg förresten?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • helenen

Vi har ju fått remissen för IVF ivägskickad nu, så det känns som ett jättesteg framåt. Eftersom jag fått en hel del stöd av mina kursare varenda månad utan plus, kände jag att det var ju inte mer än rätt att de fick veta. D v s de får veta att remissen är skickad, men sedan tror jag att jagligger ganska lågt med det hela när det väl kommer igång.
    Nå, hur som helst - en av tjejerna sken upp och gratulerade mig med orden "vad skönt att ni kan få hjälp när ni nu inte kan bli gravida på riktigt."

"På riktigt?" svarade jag milt förvånad. "Vad tror du kommer att bo i min mage, då? Ett fantasi... (listen to this one...)foster?!?"

Det roliga här var att jag själv inte riktigt insåg vad jag sagt förrän strax efteråt.

• frukarlssonn
    helenen skrev 2009-10-16 19:56:11 följande:
    Vi har ju fått remissen för IVF ivägskickad nu, så det känns som ett jättesteg framåt. Eftersom jag fått en hel del stöd av mina kursare varenda månad utan plus, kände jag att det var ju inte mer än rätt att de fick veta. D v s de får veta att remissen är skickad, men sedan tror jag att jagligger ganska lågt med det hela när det väl kommer igång. Nå, hur som helst - en av tjejerna sken upp och gratulerade mig med orden "vad skönt att ni kan få hjälp när ni nu inte kan bli gravida på riktigt." "På riktigt?" svarade jag milt förvånad. "Vad tror du kommer att bo i min mage, då? Ett fantasi... (listen to this one...)foster?!?" Det roliga här var att jag själv inte riktigt insåg vad jag sagt förrän strax efteråt.
    Gravida på riktigt? Ja den va ju bra {#lang_emotions_undecided}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • stor grön drake
    helenen skrev 2009-10-16 19:56:11 följande:
    Vi har ju fått remissen för IVF ivägskickad nu,
    GRATTIS!
    Eftersom du fått din remis är du nu officellt avslappnad och kommer att bli gravid av dig själv inom 3 dagar.
    Vetenskapligt bevisat baserat på alla kusines-väns-brors-morbrors-pysslings-dagiskompis som minnsan finns att berätta om här på FL
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-10-16 21:20:39 följande:
    GRATTIS! Eftersom du fått din remis är du nu officellt avslappnad och kommer att bli gravid av dig själv inom 3 dagar. Vetenskapligt bevisat baserat på alla kusines-väns-brors-morbrors-pysslings-dagiskompis som minnsan finns att berätta om här på FL
    Precis det som hände mig, men mitt recept är STRESS och tvångssex
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • drömmaromsmått

Häromdagen kom det sånna där roliga *ironi* svar i en tråd för oss lite "yngre" efter att en tjej frågat om man ska ligga med fötterna upp efteråt för att hindra sperman från att rinna ut och jag svarade att det gjorde sak samma eftersom överflödet rinner ut och det finns tillräckligt mycket och rekomenderade att skita i alla tips som lätt kan förstöra romantiken och det härliga med sex.

i ett av svaren kom den här som jag saxar ur det svaret:
    "Sen så är jag av den läran att tro man tillräckligt på det, att det ska fungera så kommer det att göra det bara för att du tror på det tillräckligt mycket"

Självklart så kände jag mig manad att förklara att tanken inte har den kraften då kom nästa svar från en annan tjej
    ofrivillig barnlöshet plötsligt blir gravida på egen hand, kort innan bokade IFV-besök osv" ja mer än så behöver jag väl inte saxa för att ni ska fatta var det tar vägen, yes man ska slappna av och det är ju så många på fl som tar paus och kommer tillbaka och berättar att de blivit gravida *kräks*

Vet inte om jag berättat för er hur vi står i dagsläget, att vi misslyckades på förra ivfen ja så långt är ni ju med, men vi blev kallade till kliniken en vecka efter att vi fick veta att vi misslyckats och fick veta att de tagit upp vårt ärende på mötet och kommit fram till att en till ivf inte var optimalt för vår del utan de ville att vi går vidare med donator istället, känns lite tråkigt att det verkligen gått så skit för oss men nu några veckor senare har vi gjort valet att gå på läkarnas linje, men då är det ju skit eftersom det är ca 2 års väntetid för donator.
    Därför har vi kontaktat CFC i danmark och kommer att genomföra ett par donatorinseminationer där och förhoppningsvis lyckas innan väntetiden är över.

• drömmaromsmått

ja nu försvann det en del från vad den andra tjejen sa men det ska vara
    "det är ju rätt vanligt att folk efter flera års ofrivillig barnlsöhet blir gravida på egen hand, kort innan bokade ivf-besök osv"

• Ullis K

Credit till er som orkar diskutera med dessa människor............jag gör det inte.....jag säger bara *suck*

• Pascha78
    Marinero skrev 2009-10-16 21:35:21 följande:
    Precis det som hände mig, men mitt recept är STRESS och tvångssex
    Precis mitt recept också. Svårt stressad på gränsen till utbränd, samt stå vinglandes på kanten mot en depression samt en massa tvångssex, det är min melodi det.{#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ BF 24/11 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"