• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Frank
    Marinero skrev 2009-09-09 18:29:30 följande:
    Men är det alla hästar hemma hos den där människan eller?????Visste ni tjejer att vi bara är bittra som är ute efter att förstöra
    Alltså det där bitterhetsargumentet får mig att bli riktigt förbannad. Det är så fult och så lågt att skriva något sådant. Det dras alltid till med det så fort någon förmodad barnlös skriver de fakta man samlat på sig under alla besök hos olika kliniker.
  • Frank
    Selenea skrev 2009-09-10 08:52:21 följande:
    Just det...lite OT-fakta angående det där med att "jag vill inte finansiera era barn". Det var en tråd för länge sen här inne på FL som handlade just om det - folk som inte ville finansiera andras IVF:er. Vi gjorde då en uträkning på hur mycket varje IVF kostar varje enskild skattebetalare, och kom fram till att det var typ 20 öre. Jag kommer inte ihåg den exakta siffran, men det var nåt sånt. Funderade på att skicka en 50-öring till svärfar och hans fru och säga "behåll växeln". Har dock inte gjort det...
    Fy vad svinigt! När vi gjorde vår IVF upplyste vår läkare oss om att ett "normalt" IVF-barn kostar samhället mindre än ett "normalt" "samlagsbarn" på en hel livstid (dvs även man räknar med vad IVF:en kostade samhället så drar ett IVF-barn in mer pengar till samhället en ett "normalt" "samlagsbarn"). Det tyckte i alla fall han att man kunde använda som argument om man fick just ett sånt uttalande som ni fick kastat i ansiktet. Själv brukar jag tänka på vad alla aborter kostar samhället, även om jag förstås fattar att det kostar ännu mer att sätta oönskade barn till världen.
  • Ullis K

Kan bar hålla med alla föregående talare!
    Seleana; fy för knäppa släktingar och jag vet, har några själv.
    Och som Den kära leken så sant påpekade; de som säger dumma saker och kommer med råd är inte så insatta som vi är och det gör väl att man kan förlåta dem lite. Det gör oxå att man inte har lust att berätta om det för någon längre. Jag har sägt det förr och jag säger det igen; nästa IVF ska inge få veta något. Fast det är klart jag kanske slipper det om jag bara slaaaapnar av, eller hur? ;)

• frukarlssonn
    den kära leken skrev 2009-09-10 10:17:06 följande:
    Chanelll: Suck. Man tycker ju att en BVC-sköterska borde ha koll.
    Ja verkligen

Alltså lite ot nu, men e de nån annan som har problem att komma in på fl? Jag har haft jätte problem med detta den senaste veckan
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Frank

Alltså...den där tjejen som verkar bo i en stad ungefär mitt i Sverige...suck. Väldigt ung och lyckades bli gravid på första försöket men vet minsann att en rolig clown kan öka chanserna att bli gravid. Nivån är låååg.

• frukarlssonn
    Frank skrev 2009-09-11 08:10:02 följande:
    Alltså...den där tjejen som verkar bo i en stad ungefär mitt i Sverige...suck. Väldigt ung och lyckades bli gravid på första försöket men vet minsann att en rolig clown kan öka chanserna att bli gravid. Nivån är låååg.
    Ja alltså jag har vart med i ett antal diskussioner här på fl, men aldrig stött på den attityden! Ju sakligare man är mot henne, ju mer aggressiv blir hon! Och hon fattar ju inte att det är det som stör folk nu, inte det faktum att hon tror på clowner, adoption m.m. Det är lättare att ha överseende med ren dumhet än den orespekt hon brist på empati som hon visar i tråden.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Selenea
    Marinero skrev 2009-09-11 10:03:05 följande:
    Ja alltså jag har vart med i ett antal diskussioner här på fl, men aldrig stött på den attityden! Ju sakligare man är mot henne, ju mer aggressiv blir hon! Och hon fattar ju inte att det är det som stör folk nu, inte det faktum att hon tror på clowner, adoption m.m. Det är lättare att ha överseende med ren dumhet än den orespekt hon brist på empati som hon visar i tråden.
    Here here.
  • Selenea

Jag bara kan inte låta bli att lägga mig i diskussionen. Jag vet att jag inte vinner nåt annat än frustration, men jag kan bara inte låta bli.

• Selenea

Det är som att dunka huvudet i en tegelvägg, människan är ju HOPPLÖS. Hon VÄLJER ju att missförstå allt. Hela världen är emot henne och alla barnlösa är bittra kärringar som har som sin livsuppgift att leta upp henne i olika trådar och hoppa på henne.

• den kära leken

Selenea: Det verkar som om hon bara försvarar sig nu utan riktigt veta varför längre. Nu har hon gått så långt att det blir väldigt tungt för henne att backa. Usch, tänk vilken ångest hon måste ha ,som gått på som en ångvält, när hon inser att hon inte vet vart hon tagit vägen i diskussionen. Hoppas hon inser någon gång!

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"