• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • IVFmamma

Fru U skrev 2009-09-05 15:35:05 följande:

Tycker ni också det är jobbigt att folk tycker synd om er?Jag avskyr det!
    Jag blir mer trött på att folk alltid ska försöka hitta en syndabock, de vill verkligen veta vems "felet" är, jag vet inte om det blir lättare för de som inte är i samma sits att få veta ett fel än bara få svaret: " Nä läkarna har inte hittat nått på oss men inget händer". Dessutom frågar ALLA: "men har ni fått reda på att ni till 100% inte kan få barn naturligt?", jag svarar ju då med sanningen: "Nej, vi har t.o.m fått reda på att en graviditet borde inträffa". Då svarar ALLA samma sak: "Ja men dåså då ska ni nog se att det snart tar sig"

Först och främst ska jag sluta säga att läkarna inte har hittat nått på oss + att vi har fått "domen" "En graviditet borde inträffa" och för det andra så: Hur F*n vet dessa förståsigpåare att jag kommer att bli gravid? Är de experter på min kropp, fertilitet och kanske rent av synska eller T.O.M Gud?
  • beami
    IVFmamma skrev 2009-09-05 21:46:12 följande:
    Jag blir mer trött på att folk alltid ska försöka hitta en syndabock, de vill verkligen veta vems "felet" är, jag vet inte om det blir lättare för de som inte är i samma sits att få veta ett fel än bara få svaret: " Nä läkarna har inte hittat nått på oss men inget händer". Dessutom frågar ALLA: "men har ni fått reda på att ni till 100% inte kan få barn naturligt?", jag svarar ju då med sanningen: "Nej, vi har t.o.m fått reda på att en graviditet borde inträffa". Då svarar ALLA samma sak: "Ja men dåså då ska ni nog se att det snart tar sig" Först och främst ska jag sluta säga att läkarna inte har hittat nått på oss + att vi har fått "domen" "En graviditet borde inträffa" och för det andra så: Hur F*n vet dessa förståsigpåare att jag kommer att bli gravid? Är de experter på min kropp, fertilitet och kanske rent av synska eller T.O.M Gud?
    Tror inte att folk fattar hur jobbigt det är när det inte funkar - det är så självklart att det bara " ska funka" men om det inte gör det, vad hjälper det då att folk klappar en på huvet och ger sympati - det är inte det man behöver....
  • Frank

Jag tror att det är en kombination av att inte fatta och att inte veta vad man ska säga. Personligen hatar jag verkligen uttrycket "det ordnar sig" (vare sig det rör sig om barnlöshet eller annat). Hur kan personen ifråga vet det...det kanske inte alls ordnar sig.

• beami
    Frank skrev 2009-09-06 17:52:46 följande:
    Jag tror att det är en kombination av att inte fatta och att inte veta vad man ska säga. Personligen hatar jag verkligen uttrycket "det ordnar sig" (vare sig det rör sig om barnlöshet eller annat). Hur kan personen ifråga vet det...det kanske inte alls ordnar sig.
    Det bästa är när folk kombinerar "det ordnar sig" med "naaawwww" så att man verkligen känner sig som ett litet barn...
    Jag kan förstå att folk inte vet vad dom ska säga men då är det nästan bättre att inte säga nåt allsoch framförallt kom inte med goda råd...=)
  • frukarlssonn
    Frank skrev 2009-09-06 17:52:46 följande:
    Håller med, det utrycket känns så meningslöst. Min sambo brukade säga så. Men jag sa till honom att hur vet du det????? Det hade ju han ingen aning om! När man gick o fick den där dumma tant röd, månad ut och månad in, så tappade man ju hoppet tillslut... nästan iaf.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    beami skrev 2009-09-06 18:02:35 följande:
    Det bästa är när folk kombinerar "det ordnar sig" med "naaawwww" så att man verkligen känner sig som ett litet barn... Jag kan förstå att folk inte vet vad dom ska säga men då är det nästan bättre att inte säga nåt allsoch framförallt kom inte med goda råd...=)
    Precis, bättre att de bara lyssnar! Kommer aldrig glömma när chefen stod o sa att jag måste slappna av! Hon menade ju verkligen inget illa, men tyvärr hade hon ju hört om "adoptera-blir gravid" klyschan.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Pimpinellan

30plus längtar efter 1 barnet skrev 2009-09-05 15:29:11 följande:

Pimpinella: Du förstår väl att du missförstod mig, eller hur?! Jag tycker det är fel att feltolka saker och ting och ta de ur sitt sammanhang!
    Fanns inget att missförstå. Jag kommer till mina dödagar att bekämpa myten om avslappning! Det borde du fattat ifall du läst denna tråd. Nu lägger jag ner för jag vill inte ha fler påhopp om att jag får skylla mig själv. Då får du utgå ur denna tråd.
  • Pimpinellan

Eller förresten-jag utgår. Så bitter som jag är är det bäst att vara ensam. Håll till godo!

• helenen

Just nu har jag inga fler "goda råd" att dela med mig av. Ingen ironi heller. Just nu är jag bara så trött och less på att inte vara gravid så jag blir tokig! Fan, fan, fan! Jag fick mens i torsdags, och då kändes det inte så jobbigt, men nu, ett par dagar senare...
    Förmodligen så hör det här gnället inte helt hemma i tråden, men jag tänkte som så att ni fattar hur jag mår.
    Jag vill skrika och sparka, slå och gråta, men det enda jag gör är att sitta helt apatiskt i soffan och må fullkomligt pissdåligt (ursäkta språket, men så känns det just nu).

• stor grön drake

Pimpinellan
    Inte behöver du utgå bara för att du är bitter, då kommer det ju bara märkas vilka surkärringgar resten av oss är
    Men seriöst, om man inte får vara bitter och missunsam (?) och allmänt elak här i just denna sorts tråd, var ska man då vara det?

Helenen
    *räcker fram choklad-asken och rödvinet*
    Använd dem väl. Hoppas det värsta är över imorgon, men om inte så finns vi här då oxå.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"