• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Ullis K

Om Pimpinellans teori stämmer undrar jag hur många gånger man ska misslyckas innan man ger upp?? Vore ju rätt bra om man vore en riktig perssimist som gav upp typ på en gång. Fan, tror jag ska prova något nytt.....ge upp....ja ordet ligger rätt fint i munnen. Tillsammans med det där goda rödvinet blir det nog ännu bättre. Får prova det ikväll när jag sitter i min perfekta stuga och funderar på ingenting...... (iaf inte på ni vet vad........ för ingen av oss gör ju det)

• Frank
    My Girls skrev 2009-09-04 13:16:51 följande:
    Åh, i en diskussion fick vi helt sonika ett boktips.... Vänta med barnAlltså alla/ de flesta antar att alla 30+ väntar med barn frivilligt. Jag ifrågasatte om författaren tagit med baksidan inom vården när människor kommer till de för att få hjälp. *väntar på svar*
    Såg det med...suck. Vilken tur att man har en radda tonåringar här på FL som kan berätta varför man "inte borde ha väntat". Jag fick tom den kommentaren av en arbets-"kamrat" som sa "du borde verkligen inte vänta längre med att skaffa barn det blir inte lättare sen" . TACK FÖR INFO! Min chef fick höra samma sak (inte av samma person då förstås). Då hade hon försökt få barn i tio år (fick så småningom två via adoption).
  • Frank

Visst är det härligt med folk som "bara vill hjälpa till"...? NÄe nu låter jag helt klart som en sån där bitter barnlös...trots att jag ju faktiskt är "frivillig förälder"...efter många om och men då. Tror jag tar mig en skumtomte till på det.

• Mia100

Nähä, tjejer....tycker det börjar bli dags för ett glas rött och en liten "kodis" till kvällsmyset....hoppas den inte spricker bara så de små inte smiter ut...!{#lang_emotions_djavulsk}

• stor grön drake
    nevadita skrev 2009-09-04 13:06:52 följande:
    funderar på skillnaden mellan "oförklarligt barnlös" och "ofrivilligt"....? Nån som vet?
    oförklarligt barnlös
    Båda är fullt utredda (inga knutar i garnet här inte) men endå hittas ingen förklaring till varför de inte kan få barn tillsammans (fast det är klart, om de prakktiserar metoden att INTE ha sex så kan jag ge dem en del tips iaf )

ofrivilligt barnlös
    Till detta behöver det inte finnas några medicinska hinder för graviditet (även om det är vanligt att det gör det) utan kan helt enkelt vara så att man har en enorm barnlängtan men ingen partner, eller en partner som inte är redo ännu. Det sistnämnda är -väldigt- tungt, kan jag säga med egegn erfarenhet. Väntade i över 3 år på att mannen skulle bli redo.
  • nevadita
    stor grön drake skrev 2009-09-05 08:23:22 följande:
    oförklarligt barnlösBåda är fullt utredda (inga knutar i garnet här inte) men endå hittas ingen förklaring till varför de inte kan få barn tillsammans (fast det är klart, om de prakktiserar metoden att INTE ha sex så kan jag ge dem en del tips iaf )ofrivilligt barnlösTill detta behöver det inte finnas några medicinska hinder för graviditet (även om det är vanligt att det gör det) utan kan helt enkelt vara så att man har en enorm barnlängtan men ingen partner, eller en partner som inte är redo ännu. Det sistnämnda är -väldigt- tungt, kan jag säga med egegn erfarenhet. Väntade i över 3 år på att mannen skulle bli redo.
    oki så då kvalade jag in under båda kategorierna då.

Väntade också lääänge på att hans klocka skulle börja ticka, min SLOG ju för tusan
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • Pimpinellan

Jag skrev ett svar om oförklarlig resp. ofrivillig barnlöshet,men det försvann!?

Oförklarlig barnlöshet: försökt ett år ,gjort utredning,inga fel hittade. Dock hittas ofta fel vid IVF.

Ofrivillig barnlöshet: klassat som sjukdom,två års försök att få barn,men man får inga.

• nevadita
    Pimpinellan skrev 2009-09-05 13:12:48 följande:
    Jag skrev ett svar om oförklarlig resp. ofrivillig barnlöshet,men det försvann!?Oförklarlig barnlöshet: försökt ett år ,gjort utredning,inga fel hittade. Dock hittas ofta fel vid IVF.Ofrivillig barnlöshet: klassat som sjukdom,två års försök att få barn,men man får inga.
    åhå?
    Får man alltså INGA barn vid ofrivillig barnlöshet ens med IVF?
  • Pimpinellan
    nevadita skrev 2009-09-05 13:17:31 följande:
    åhå? Får man alltså INGA barn vid ofrivillig barnlöshet ens med IVF?
    Nja,_definitionen_ är att man inte fått barn på de två år man försökt. Skrev lite vagt kanske. Klart man kan få till slut,men det klassas som ofrivilligt först när två år gått. Svårt efter ett och ofrivilligt efter två. Jag har enligt _min_ definition varit ofrivilligt barnlös i 23 år,men det är ju en annan femma... Och vissa här på F.l har _svårt_ efter tre försök som vi alla vet. Ingen som inte ens försökt minst ett halvår borde ens få säga "äntligen" gravid. Jag kommer inte klara av att skriva i såna trådar där för det första majoriteten är typ 10 år yngre och definitivt alla blivit gravida på mycket kortare tid. Var hör man liksom hemma då...? Inte ens 40+arna ( med några få undantag)har försökt lika länge som jag.

*bitter idag*
  • nevadita

Pimpinellan: du är i en alldeles egen kategori du...
    bedrövligt att det ska behöva vara så jävla svårt för vissa när andra kallar sina barn för olyckor

*skickar över lite rättvisa*

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"