• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Selenea

Å andra sidan - det är ju "vuxna och mogna människor" som envisas med sina j*vla "slappna av-råd", så man borde kanske inte bli så förvånad.

• frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-07 21:37:25 följande:
    Jo, fast fjortisar sätter ju ungar till världen till höger och vänster de med... Jag vill inte tro att en vuxen och mogen människa kan vara så obildad.
    Nej det vill man ju inte...
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Sissan06

Hej! Har inte heller läst hela tråden, men de sista inläggen!

Vi har försökt 16 månader snart, gjort utredning som inte visar ngt fel. Det absolut VÄRSTA rådet jag brukar få är SLAPPNA AV SÅ KOMMER DET! Du är för fokuserad, bla, bla, bla!!! Vad fan tror de att man gjorde de första fyra-fem månaderna!? När man inte visste att det skulle ta sån tid? Då skulle jag redan blivit gravid ju, eller ...? Gaaah, blir så trött!

• Selenea

Får ungarna ingen sexualundervisning vare sig i skolan eller hemma? Nästan skönt att man har IVF-barn, för hon lär iaf vara väl insatt i hur det funkar med fortplantningen när hon växer upp. Och jag kommer nöta in i skallen på henne att avslappning varken gör från eller till.

• frukarlssonn
    Sissan06 skrev 2009-09-07 21:39:43 följande:
    Hej! Har inte heller läst hela tråden, men de sista inläggen! Vi har försökt 16 månader snart, gjort utredning som inte visar ngt fel. Det absolut VÄRSTA rådet jag brukar få är SLAPPNA AV SÅ KOMMER DET! Du är för fokuserad, bla, bla, bla!!! Vad fan tror de att man gjorde de första fyra-fem månaderna!? När man inte visste att det skulle ta sån tid? Då skulle jag redan blivit gravid ju, eller ...? Gaaah, blir så trött!
    Har vart där själv, då inga fel hittats. Fy faaaan va trött man va på alla jäkla slappna av råd! Lätt för dom o säga som ALDRIG behövt pippa som galningar men ändå inget händer!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Selenea

Sissan06: Men det visste du väl att bara genom att vilja ha barn, så var det kört redan där. Alla barn som kommer till på naturlig väg är by default oplanerade och oönskade.

• frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-07 21:41:27 följande:
    Får ungarna ingen sexualundervisning vare sig i skolan eller hemma? Nästan skönt att man har IVF-barn, för hon lär iaf vara väl insatt i hur det funkar med fortplantningen när hon växer upp. Och jag kommer nöta in i skallen på henne att avslappning varken gör från eller till.
    Ja det kommer jag med. Skulle hon få kämpa så ska hon iaf veta att det inte är hennes fel.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Sissan06

Selenea: Ha ha, ja jag visste ju redan från början, ville ju så gärna vara med om hela den här känslomässiga karusellen! Why take the easy way liksom??

• nevadita
    Selenea skrev 2009-09-07 21:42:50 följande:
    Alla barn som kommer till på naturlig väg är by default oplanerade och oönskade.
    Naturlig väg?
    Hur menar du?
    Föds/tillverkas på en skogsstig?

Är inte IVF och insemination osv den naturliga vägen?
    Har svårt att tro på att folk blir gravida på annat sätt....
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • Ullis K

Barnlös brud; håller med dig precis...forsande blod och negativa gravtest betyder ju ingenting....... Hur många är det egentligen som "råkar" ut för detta fantastiska fenomen. Inte jag iaf!!! Så de som kommer med dessa tröstande ord borde bara vara tysta för att uttrycka det milt.
    Har en variant på det här slappna av snacket........"åk på en kärlekssemester".... och slappna av....ja, vilken otroligt fantastiskt bra idè!!! Att den dessutom kom från svärmor gör det hela ännu bättre!! Nu tänker jag hålla käften för alla runt omkring vad vi pysslar med. Nästa IVF är och förblir en hemlis.....
    Tack för mig...åh så skönt att spy lite galla!! Bästa tråden just nu :)

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"