• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • nevadita

tack för förklaringen. Har liksom aldrig fattat skillnaden.

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • Pimpinellan
    nevadita skrev 2009-09-05 13:31:26 följande:
    Pimpinellan: du är i en alldeles egen kategori du... bedrövligt att det ska behöva vara så jävla svårt för vissa när andra kallar sina barn för olyckor *skickar över lite rättvisa*
    Jag hade gärna drabbats av många "olyckor"! Min bästa vän har fem helt oplanerade barn och tycker så väldigt synd om mig. Tur det var 18 år sen hon fick sista och sen steriliserade sig. Hade inte orkat med ifall hon haft ännu fler barn eller fortfarande varit ung och fertil.
  • nevadita

FEM oplanerade! oj.

Har aldrig tänkt på att det kan finnas viss problematik i att vara överfertil också... hm... finns ju inte riktigt i våran värld.

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • Pimpinellan
    nevadita skrev 2009-09-05 13:39:48 följande:
    FEM oplanerade! oj. Har aldrig tänkt på att det kan finnas viss problematik i att vara överfertil också... hm... finns ju inte riktigt i våran värld.
    Barn 1: ETT enda oskyddat samlag i ungdomligt oförstånd,ingen koll på äl,ren olycka allså
    Barn 2: trots kondom
    Barn 3: trots p-piller
    Barn 4: trots minipiller (13 månader mellan 3:an och 4:an)
    Barn 5: trots p-stav
    Sterilisering 31 år gammal.
    Nä,om man hade ett _uns_ av den problematiken. men det har ju svägerskan som är 43. Hon blev gravid trots amning,trots knappt mens,trots åldern,trots inte försökt ens... 1,5 år mellan barnen.
  • drömmaromsmått

Jag ger upp.. trodde jag var tydlig..
    jag kan förstå en viss del av hennes stress-snack, visst kroppen mår bättre ju mindre stress den utsätts för men samtidigt presterar vi ju bättre under en viss mängd stress och ja ni vet ju vart jag står när det gäller "sluta tänk och stressa över det så blir du gravid"-snacket.
    Ja ja vi kanske misstolkar varann allihop men nu bråkar mina ägg igen och jag är trött så jag ger upp *suck*

• Pimpinellan
    drömmaromsmått skrev 2009-09-05 14:32:39 följande:
    Jag ger upp.. trodde jag var tydlig..jag kan förstå en viss del av hennes stress-snack, visst kroppen mår bättre ju mindre stress den utsätts för men samtidigt presterar vi ju bättre under en viss mängd stress och ja ni vet ju vart jag står när det gäller "sluta tänk och stressa över det så blir du gravid"-snacket.Ja ja vi kanske misstolkar varann allihop men nu bråkar mina ägg igen och jag är trött så jag ger upp *suck*
    Ja,stress påverkar kropen i övrigt,men hur avslappning skulle kunna hjälpa fortplantingsorganen det kommer jag aldrig begripa. Har man lätt så har man liksom ändå och har man svårt så har man det oftast av en orsak och ingen ska inbilla mig att mina ägg blir bättre ifall jag ligger i koma.

Förresten: om dina ägg bråkar är det för att du tänkt för mycket på dem.
  • drömmaromsmått

jaha det är därför det känns som om de utövar karatekickar i äggstockarna alltså.. hmm.. och jag som suttit och här med min pekpinne och skällt på dem.

• Fru U

Tycker ni också det är jobbigt att folk tycker synd om er?

Jag avskyr det!

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"