• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Förväntansfull0406

Hej tjejer, ville bara inflika en sak som jag tänkte på när jag snokade i er tråd.... Ni e ju helt fantastiska! Stor elloge till er som kämpar och längtar. Jag vet inte alls vad många av er går/har gått igenom, men nästan. Massa lycka till, ni kommer bli föräldrar, så är det.

• Stella 78

Ok, nu har jag testat universalmetoden! Slappna av! Såhär gjorde jag...:
    Vi har försökt 2,5 år och haft ett utomkved. Så jag tror att lite cellgift och att operera bort äggledaren gjorde att jag tappade hoppet och fick mig att slappna av mer! Läkaren misstänkte att den andra äggledaren var paj då det inte gick att göra en spolning av den och i onsdags började jag med spray inför IVF. Eftersom jag varit sååå avslappnad nu sista månaden då vi ska börja IVF så kunde jag ju lugnt test mig med ÄLtest hela vägen efter ÄL och grav.test ca 3 dagar efter ÄL och framåt. Men eftersom jag visste att jag inte kunde bli gravid nu så slappnade jag av... Och det funkade ju!!! Jag fick plus på stickan igår och fick det dessutom bekräftat med ett blodprov igår!

SÅ jooo! Det funkar att slappna av! Hade jag tagit alla grav.test och hoppats på att vara gravid så hade det ju aldrig blivit plus på stickan. Men i och med att jag bara kollade för att utesluta det för att jag började med sprayen så påverkade det inte denna gång. Hänger ni med? Har ju läst i alla trådar att man inte ska tänka på det och inte hoppas på för mycket. Och jag LOVAR! Jag har inte tänkt en sekund på graviditet denna månad! Och vi hade sex enbart för att vi var så himla sugna att ha det 6 dagar i rad runt ÄL. Var ju uuunderbart med tanke på att vi inte hade orkat ha sex på en månad innan dess... fantastiskt va? Och att sambon nästan somnade på mig en morgon när jag var så himla sugen innan jag stressade iväg till jobbet hade inget att göra med tvång att göra... han var nog bara lite trött, men "kompisen" verkade ju sugen eftersom han ju kom!

Så mitt goda råd är att ni inser att ni aldrig kommer bli gravida, bemästra paniken, påbörja nedreglering av kroppen och se fram emot IVF! Och viktigast av allt! Slappna aaaav! Sluta tänk på det och ha sex enbart när ni båda känner för det!

Förstår att ni fått dessa värdefulla råd redan men det kan inte sägas för många gånger! För det funkar så otroligt bra! Tycker det är konstigt att det överhuvudtaget finns kvinnor som är barnlösa!

• stor grön drake

Stella 78 skrev 2009-09-18 17:28:46 följande:

Och att sambon nästan somnade på mig en morgon när jag var så himla sugen innan jag stressade iväg till jobbet hade inget att göra med tvång att göra... han var nog bara lite trött, men "kompisen" verkade ju sugen eftersom han ju kom!!
    *skrattar så tårarna rinner*
    Helt underbart! GRATTIS!!!
  • Stella 78
    *skrattar så tårarna rinner*Helt underbart! GRATTIS!!!
    Tack! Var lite orolig att ingen skulle fatta ironin
  • namera

Har inte svårt att bli gravid. Fick dock ett missfall för 4 månader sedan då vi redan hunnit basunera ut den glada nyheten. Och många människor tycks tro att 4 månader av försök utan nytt plus är detsamma som att man blivit infertil. Därav denna tjusiga kommentar av en bekant för någon dag sedan:

"Du måste försöka älska honom (sambon) ännu lite mer, det löser upp propparna i systemet."

Stor styrkekram till er alla i denna tråd. Håller tummar och tår för er.

• AngelEye

Denna är underbar:
    "Ta det lugnt, du har hela livet framför dig"

• AngelEye

Hörrni, jag vill bara fråga: vi har försökt få barn aktivt sedan november men började lite smått redan i juli förra året.

Har vi försökt för kort tid för denna tråd? eller är jag välkommen?

• Obzi

Hahaha! Jag erkänner att jag inte fattade förrän jag kom till "sambon nästan somnade på mig". Hann faktiskt bli lite lite grinig över att du skrev att ni var sååå sugna på varann massa dagar i rad. Typ " Varför händer det inte mig?"

Tack för trevlig läsning och humor! Är inte längre en i den gravidlängtande skaran utan snart mamma om allt går som det ska. Jag håller alla tummar som går för att alla barnlängtare snart ska plussa! Tänk på vilka fantastiska föräldrar ni kommer bli, så efterlängtade som era bebisar är!

• Stella 78
    Obzi skrev 2009-09-19 12:25:52 följande:
    Hahaha! Jag erkänner att jag inte fattade förrän jag kom till "sambon nästan somnade på mig". Hann faktiskt bli lite lite grinig över att du skrev att ni var sååå sugna på varann massa dagar i rad. Typ " Varför händer det inte mig?"Tack för trevlig läsning och humor! Är inte längre en i den gravidlängtande skaran utan snart mamma om allt går som det ska. Jag håller alla tummar som går för att alla barnlängtare snart ska plussa! Tänk på vilka fantastiska föräldrar ni kommer bli, så efterlängtade som era bebisar är!
    Hahaha, ja, det spontana suget är väl mer ett undantag nu för tiden men förhoppningsvis kan det bli ändring på det nu. Det var faktiskt en av de positiva grejerna med att påbörja IVF för då handlade det inte längre om tvångsmässigt sex runt ÄL... Men nu hoppas vi att sambon slipper älska med en plastmugg också

Blev skitirriterad på flera kompisar när vi första gången plussade efter 2 års försökande och då samtidigt fick tid för IVF. Flera sa just att det var ju för att vi slappnade av nu när vi plötsligt fick hjälp!!! Sen att beskedet kom samma dag som vi plussade hade ju inget med saken att göra... blev ju tyvärr mf den gången. Men nu SKA det stanna kvar!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"