"Så här blir du gravid!"
Ok, nu har jag testat universalmetoden! Slappna av! Såhär gjorde jag...:
Vi har försökt 2,5 år och haft ett utomkved. Så jag tror att lite cellgift och att operera bort äggledaren gjorde att jag tappade hoppet och fick mig att slappna av mer! Läkaren misstänkte att den andra äggledaren var paj då det inte gick att göra en spolning av den och i onsdags började jag med spray inför IVF. Eftersom jag varit sååå avslappnad nu sista månaden då vi ska börja IVF så kunde jag ju lugnt test mig med ÄLtest hela vägen efter ÄL och grav.test ca 3 dagar efter ÄL och framåt. Men eftersom jag visste att jag inte kunde bli gravid nu så slappnade jag av... Och det funkade ju!!! Jag fick plus på stickan igår och fick det dessutom bekräftat med ett blodprov igår!
SÅ jooo! Det funkar att slappna av! Hade jag tagit alla grav.test och hoppats på att vara gravid så hade det ju aldrig blivit plus på stickan. Men i och med att jag bara kollade för att utesluta det för att jag började med sprayen så påverkade det inte denna gång. Hänger ni med? Har ju läst i alla trådar att man inte ska tänka på det och inte hoppas på för mycket. Och jag LOVAR! Jag har inte tänkt en sekund på graviditet denna månad! Och vi hade sex enbart för att vi var så himla sugna att ha det 6 dagar i rad runt ÄL. Var ju uuunderbart med tanke på att vi inte hade orkat ha sex på en månad innan dess... fantastiskt va? Och att sambon nästan somnade på mig en morgon när jag var så himla sugen innan jag stressade iväg till jobbet hade inget att göra med tvång att göra... han var nog bara lite trött, men "kompisen" verkade ju sugen eftersom han ju kom!
Så mitt goda råd är att ni inser att ni aldrig kommer bli gravida, bemästra paniken, påbörja nedreglering av kroppen och se fram emot IVF! Och viktigast av allt! Slappna aaaav! Sluta tänk på det och ha sex enbart när ni båda känner för det!
Förstår att ni fått dessa värdefulla råd redan men det kan inte sägas för många gånger! För det funkar så otroligt bra! Tycker det är konstigt att det överhuvudtaget finns kvinnor som är barnlösa!