• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • My Girls
    namera skrev 2009-09-19 12:13:22 följande:
    Har inte svårt att bli gravid. Fick dock ett missfall för 4 månader sedan då vi redan hunnit basunera ut den glada nyheten. Och många människor tycks tro att 4 månader av försök utan nytt plus är detsamma som att man blivit infertil. Därav denna tjusiga kommentar av en bekant för någon dag sedan:"Du måste försöka älska honom (sambon) ännu lite mer, det löser upp propparna i systemet."Stor styrkekram till er alla i denna tråd. Håller tummar och tår för er.
    Men jisses vad hemskt uttalande. Jag blev måttligt besviken när en "väninna" en gång sa till mig "Är det äkta kärlek, blir det barn!" Jag tappade talföret.....
  • frukarlssonn
    namera skrev 2009-09-19 12:13:22 följande:
    Har inte svårt att bli gravid. Fick dock ett missfall för 4 månader sedan då vi redan hunnit basunera ut den glada nyheten. Och många människor tycks tro att 4 månader av försök utan nytt plus är detsamma som att man blivit infertil. Därav denna tjusiga kommentar av en bekant för någon dag sedan: "Du måste försöka älska honom (sambon) ännu lite mer, det löser upp propparna i systemet." Stor styrkekram till er alla i denna tråd. Håller tummar och tår för er.
    Proppar hahaha vadå vaxproppar eller?? Ja och häromdan läste jag en som skrev till en här att hon ska försöka slappna av för att det "knyter" sig Aaaah folk e ju för roliga ahhahah Knäppisar {#lang_emotions_yell}
    Stella 78 skrev 2009-09-19 12:36:19 följande:
    Hahaha, ja, det spontana suget är väl mer ett undantag nu för tiden men förhoppningsvis kan det bli ändring på det nu. Det var faktiskt en av de positiva grejerna med att påbörja IVF för då handlade det inte längre om tvångsmässigt sex runt ÄL... Men nu hoppas vi att sambon slipper älska med en plastmugg också Blev skitirriterad på flera kompisar när vi första gången plussade efter 2 års försökande och då samtidigt fick tid för IVF. Flera sa just att det var ju för att vi slappnade av nu när vi plötsligt fick hjälp!!! Sen att beskedet kom samma dag som vi plussade hade ju inget med saken att göra... blev ju tyvärr mf den gången. Men nu SKA det stanna kvar!
    Ja jag blev ju oxå gravid i samband med ivf-planerna. Och då fick jag höra av min bvc-sköterska att det nog va för att vi slappna av Hade ju lust o berätta hur vi gökade under press och det nästan krävdes en halv flaska glidmedel för att kunna genomföra ett samlag den gången. Fast det sa jag inte då.....
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • stor grön drake

Ja, min bebis i magen blev nog oxå till för att jag slappnade av.
    Att tvinga mannen till "aktivitet" när jag legat i magsjuka i 5 dagar var ju bara för att jag var så jäkla sugen liksom.
    Finns inget mer avslappnande och upphetsande än vinterkräksjukan. Rekomenderas varmt!
    Iof kanske han bara var glad att jag kom och sov i sängen istället för på badrumsgolvet...

• Ullis K

Stella; vi fattade ironin och smålog!!! Det är så härligt med denna tråd, det är allt jag har att säga. Över and out!!!!

• helenen

Helgens bidrag till mänsklighetens idioti:
    - Jamen om ni försökt så länge.... Är du säker på att ni gör rätt?

Allvarligt, jag brukar ha mål i mun och kunna svara på det mesta, men här blev jag stum. Fullständigt stum. "Gör rätt"?!? Öööh, nu blir jag intim här, men hur gör ni andra när ni har sex? :-/
    Eller jo det vet jag ju. Takkronor var det, ja...

• pixerpie
    helenen skrev 2009-09-21 08:29:41 följande:
    Helgens bidrag till mänsklighetens idioti: - Jamen om ni försökt så länge.... Är du säker på att ni gör rätt?Allvarligt, jag brukar ha mål i mun och kunna svara på det mesta, men här blev jag stum. Fullständigt stum. "Gör rätt"?!? Öööh, nu blir jag intim här, men hur gör ni andra när ni har sex? :-/ Eller jo det vet jag ju. Takkronor var det, ja...
    Ja... det finns alla sorter av dumhet i vår herres hage!!

Tycker förövrigt denna tråd är riktig bra!!
    Läste förresten på babycenter.se ( tror jag) om att avslappning kunde hjälpa mot fertilitetsproblem... SUCK!
  • frukarlssonn
    pixerpie skrev 2009-09-21 11:51:01 följande:
    Ja... det finns alla sorter av dumhet i vår herres hage!! Tycker förövrigt denna tråd är riktig bra!! Läste förresten på babycenter.se ( tror jag) om att avslappning kunde hjälpa mot fertilitetsproblem... SUCK!
    Såg bara att de va en affär
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • pixerpie

Testar om jag bara kan kopiera in länken...

se.babycenter.com/preconception/activelytrying/howlongwillittake/

Citat;
    " Du kan försöka öka dina chanser genom att lära dig hur du bedömer exakt när du har ägglossning och genom att bekanta dig med de hormonella och fysiska förändringar som sker i din kropp varje månad. För en del par kan det vara något så "enkelt" som att avslappning är nyckeln. "

• Pimpinellan
    pixerpie skrev 2009-09-21 13:53:34 följande:
    Testar om jag bara kan kopiera in länken...se.babycenter.com/preconception/activelytryin.../Citat; " Du kan försöka öka dina chanser genom att lära dig hur du bedömer exakt när du har ägglossning och genom att bekanta dig med de hormonella och fysiska förändringar som sker i din kropp varje månad. För en del par kan det vara något så "enkelt" som att avslappning är nyckeln. "
    Tillåt mig kräkas... Finns INGEN läkare med nåt vett i skallen som skulle påstå nåt så dumt! Och frågan är _vem_ det skulle hjälpa?
  • frukarlssonn
    pixerpie skrev 2009-09-21 13:53:34 följande:
    Testar om jag bara kan kopiera in länken... se.babycenter.com/preconception/activelytryin.../ Citat; " Du kan försöka öka dina chanser genom att lära dig hur du bedömer exakt när du har ägglossning och genom att bekanta dig med de hormonella och fysiska förändringar som sker i din kropp varje månad. För en del par kan det vara något så "enkelt" som att avslappning är nyckeln. "
    SUCK!! Hur i h-e kan dom ens få skriva nåt sådant!!! *kräks lite jag med*{#lang_emotions_throwup}
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"