• Frank

"Så här blir du gravid!"

kela81 skrev 2009-08-15 16:35:32 följande:
    Jag skulle banne mig inte kunna vara mer avslappnad än jag har varit vissa månader utan att jag skulle vara död
    Haha ja samma här men inte tog det sig för det. Däremot tog det sig (via IVF) när jag var som mest uppstressad över att förbli ofrivilligt barnlös.
  • Frank
    Marinero skrev 2009-08-15 15:17:07 följande:
    Min bvc sköterska sa nåt jag inte gillade. Att ja de som adopterar får ju oftast ett biologiskt barn, precis som det skulle bero på det Gud va trött man bliiiiir!!!
    Jag blir faktiskt illa till mods av att läsa att det finns BVC-sköterskor som häver ur sig sånt.
  • Frank
    kela81 skrev 2009-08-15 17:15:14 följande:
    haha...är du säker på att det verkligen tog sig då Du har inte bara tittat fel...För om du var så uppstressad kan det ju omöjligt ha tagit sig Hum...kanske jag borde ta och stressa upp mig ännu lite mer? (det räcker kanske inte med att jag ringde till maken och galskrek i telefon igår när bilen inte startade )
    Man börjar ju undra när man läser alla goda råd om avslappning... För övrigt borde hälften av alla FL-medlemmar ha svårt att bli med barn med tanke på hur uppstressade de är...om nu avslappningstesen skulle vara sann vill säga.
  • Frank
    marsiana skrev 2009-08-22 11:45:20 följande:
    Apropå avslappning... Är det därför som alla fertilitetsläkare skriver ut lugnande preparat till oss som har svårt att få barn(ironi)? Den första lyckade provrörsbefruktningen utfördes 1978 och ännu har inte gynekologerna tillsammans kommit överens om att skriva ut lugnande till alla barnlösa, de måste vara bra tröga. Men vilken tur då att det finns experter som kan bekräfta detta ändå ; )
    FL är fullt av självutnämnda experter. Oftast med källan "men jag känner en" eller "det hjälpte för mig"...wow dåså. Jag har också funderat på det där med att fertilitetsläkarna verkar så okunniga om att barnlöshet bäst botas med att köpa katt och slappna aaaaav... Undra om det inte är någon konspiration med läkemedelsföretagen. Om det räckte med att ligga i hängmattan och lyssna på klassisk musik skulle läkemedelsföretagens intäkter minska en hel del. Måste vara det för jag vet i alla fall en kompis som slutade tänka på att hon ville ha barn och den månaden plussade hon...sådetså.
  • Frank
    straw2008 skrev 2009-08-22 17:34:44 följande:
    Slappna av är den roligaste! Eller adoptera, då får ni garanterat biobarn direkt efter eftersom allt har släppt.
    Haha ja precis för man blir ju så vansinnigt avslappnad av att få barn.

En del är så j-vla dumma i huvudet att jag inte kan fatta att de har gått ut grundskolan. De kan i vart fall inte ha varit närvarande på biologilektionerna.
  • Frank
    Frank skrev 2009-08-23 09:04:44 följande:
    Haha ja precis för man blir ju så vansinnigt avslappnad av att få barn. En del är så j-vla dumma i huvudet att jag inte kan fatta att de har gått ut grundskolan. De kan i vart fall inte ha varit närvarande på biologilektionerna.
    Insåg just att jag lät som en sån där "bitter barnlös" :D
  • Frank
    IVFmamma skrev 2009-08-27 14:39:28 följande:
    Vi har fått en härlig kommentar: Nån av er åker bort 2 veckor och sen när denne kommer hem är ni så sugna på varandra att det blir barn direkt.
    Jomen den stämmer, i vart fall om ÄL infaller under de två veckorna ni är borta från varandra...enligt teorin att man inte ska pricka ÄL.

Läste faktiskt en tråd där en person framhärdade med att man visst kunde bli gravid under hela månaden för hon blev minsann gravid när hon inte hade ÄL....vad f-n tror folk att man har ägglossning för överhuvudtaget?
  • Frank
    Marinero skrev 2009-08-27 18:36:56 följande:
    HAHAHAHA det va nog dagens roligaste Kanske va det storken då som kom till henne. Snart hävdar väl folk att dom ens inte hade sex när dom blev gravida!
    Det var väl inte länge sen någon påstod sig ha blivit gravid vid bad i pool...?
  • Frank

Ibland är jag så sjukt trött på alla dessa teorier att jag leker med tanken att "plantera" en egen teori här på FL. Typ "ni som äter grevéost, byt till borgmästarost så blir ni gravida direkt...funkade för min kompis grannes faster". Eller byt ut alla svarta kläder mot turkosa och se till att "mysa" på surströmmingspremiären så plussar ni månaden efter.

• Frank
    Marinero skrev 2009-08-27 21:33:25 följande:
    Ja va det inte så att det va en tonårstjej som badat vid ngn hotellpool? Hon blev gravid, detta va på nån semester de va på, och säger till morsan hon bara badat i poolen! Då skulle morsan stämma hotellet, för att poolen gjort henne gravid Ja alltså hon hävdade att det fanns sperma där som gjort dottern på smällen. Ja men morsan liksom, en VUXEN människa, som påstår detta!! Vet inte om detta verkligen e sant, men sambon läste det i en tidning. Ja inget förvånar mig säger jag bara.
    Precis. Man blir skrämd över vissas okunskap.

Selena: vi "myste" (vilket vidrigt ord) inte heller när jag blev gravid. Det var en ren och "mysig" sjukhusprodukt :D Jag behövde inte ens pricka ÄL. Jag kanske helt enkelt skulle gå in och bekräfta att man inte behöver pricka ÄL nästa gång någon påstår det...?
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"