• Frank

"Så här blir du gravid!"

Kyanita skrev 2009-08-28 08:08:59 följande:
    Jag är tvärsäker på att nästan alla har druckit vatten och sedan blivit gravida! Vatten is da shit!! Ska rekommendera det för alla för då blir du minsann gravid! *S*
    Helt rätt. Stämmer i alla fall på mig. Dessutom är det mycket nyttigare än alla naturpreparat som folk proppar i sig i väntan på "plusset".
  • Frank
    pollux skrev 2009-08-28 10:35:11 följande:
    Åh vilken underbart rolig tråd! Precis vad jag behövde just idag...Jag och min flickvän kämpar med att försöka bli gravida genom insemination. Och fast folk fattar att vi BARA kan bli gravida genom att åka till Danmark och punga ut med några tusen, eller vänta 2 år på ett begränsat antal försök på sjukhus i Sverige, så får vi ÄNDÅ höra att vi ska slappna aaaav och "det kommer när man minst anar det"!!!Jag har funderat mycket på det där hur vi ska göra för att inte ana nåt..? Kanske någon kan ställa upp och söva ner mig, köra mig till Köpenhamn och se till att jag blir inseminerad medan jag sover..? Gärna betala åt mig också så jag inte anar nåt när jag kollar saldot sen... köra hem mig och sedan komma på en bra förklaring till att jag har missat en dag av veckan.. Vore också bra då om nån kunde försöka få tillgång till mitt urin i smyg och ta ägglossningstesterna åt mig... Någon som kan tänka sig att ställa upp???
    Det där borde fertilitetsklinikerna erbjuda. Ett helt avslappningspaket skulle ingå. Särskilt som att det verkar som att avslappning är själva NYCKELN till att bli gravid. Att ingen fertilitetsläkare kommit på det än...de är uppenbarligen betydligt mindre upplysta än en genomsnittlig FL-medlem.
  • Frank
    tvåtusentio skrev 2009-08-28 17:50:22 följande:
    Jag har läst att om man inte tänker på att ägget fäster så ökar oddsen att embryot ska stanna kvar. Ehm.. japp.
    Javisst det läste jag med i "En ding ding värld" eller om det var "Min häst"...minns inte riktigt.
  • Frank
    My Girls skrev 2009-08-31 15:02:27 följande:
    Helt galet vad det är populärt att slappna av...
    Visst är det. Det intressanta är ju att så många inbillar sig att det är så vansinnigt avslappnade fast de inte gör annat än tänker på och pratar om barn. Här på FL finns massor av exempel. I min allra närmaste krets av anhöriga finns en annan som sa "vi tror på det här med att inte tänka för mycket på det" och sen inte gjort annat än prata om barn, barn, barn varje gång vi ses (jojo jag har inte haft mage att påpeka motsägelsen). Förmodligen kommer det att heta att graviditeten berodde på att de var så himla avslappnade sen :D
  • Frank
    Pimpinellan skrev 2009-09-01 19:02:57 följande:
    Fyra rymde idag och nej,jag tror faktiskt inte jag tänkte på barn just då!
    Då vill jag säga grattis till plusset! Förmodligen kommer du få grav.symtom om några dagar också....kanske lite "molvärk" i "tjejmagen" eller nåt. Gött då vet jag hur jag ska göra för att få till ett syskon så småningom: skaffa rymningsbenägna får!
  • Frank
    Pimpinellan skrev 2009-09-01 19:19:10 följande:
    De är till utlåning! Jag har ju dessutom som sagt mens och då borde oddsen öka markant med sex nu-vi prickar ju inte _medvetet_ äl utan undviker det.
    Fantastiskt! Glöm inte att stå på huvudet så "allt inte rinner ut" bara. Sen ska man proppa i sig ett helt hälsokostapotek också. Det är väl allt! Du har alla förutsättningar.
  • Frank
    Marinero skrev 2009-09-03 23:01:49 följande:
    Det är ju så man blir gravid idag enligt fl:s "forskare"
    Ja jag har då aldrig sett maken till stor samling av "forskare". Undra om Nobelstiftelsen har fått upp ögonen för dem än?
  • Frank
    My Girls skrev 2009-09-04 13:16:51 följande:
    Åh, i en diskussion fick vi helt sonika ett boktips.... Vänta med barnAlltså alla/ de flesta antar att alla 30+ väntar med barn frivilligt. Jag ifrågasatte om författaren tagit med baksidan inom vården när människor kommer till de för att få hjälp. *väntar på svar*
    Såg det med...suck. Vilken tur att man har en radda tonåringar här på FL som kan berätta varför man "inte borde ha väntat". Jag fick tom den kommentaren av en arbets-"kamrat" som sa "du borde verkligen inte vänta längre med att skaffa barn det blir inte lättare sen" . TACK FÖR INFO! Min chef fick höra samma sak (inte av samma person då förstås). Då hade hon försökt få barn i tio år (fick så småningom två via adoption).
  • Frank

Visst är det härligt med folk som "bara vill hjälpa till"...? NÄe nu låter jag helt klart som en sån där bitter barnlös...trots att jag ju faktiskt är "frivillig förälder"...efter många om och men då. Tror jag tar mig en skumtomte till på det.

• Frank

Jag tror att det är en kombination av att inte fatta och att inte veta vad man ska säga. Personligen hatar jag verkligen uttrycket "det ordnar sig" (vare sig det rör sig om barnlöshet eller annat). Hur kan personen ifråga vet det...det kanske inte alls ordnar sig.

• Frank
    Selenea skrev 2009-09-08 20:16:24 följande:
    Min dotter kom till via ICSI, och det vill jag nog inte kalla naturlig väg... Sängkammarbarn kan man ju inte heller säga, eftersom bra många barn tillverkas på andra ställen än i just sängkammaren. Om man inte får säga "naturlig väg" (som väl alla fattar vad som menas) vad får man då säga? Barn-som-kom-till-utan-hjälp?
    Samlagsbarn?

Jag kommer inte ihåg vem det var som föreslog det men jag tyckte det var ett bra uttryck :D
  • Frank
    Marinero skrev 2009-09-09 18:29:30 följande:
    Men är det alla hästar hemma hos den där människan eller?????Visste ni tjejer att vi bara är bittra som är ute efter att förstöra
    Alltså det där bitterhetsargumentet får mig att bli riktigt förbannad. Det är så fult och så lågt att skriva något sådant. Det dras alltid till med det så fort någon förmodad barnlös skriver de fakta man samlat på sig under alla besök hos olika kliniker.
  • Frank
    Selenea skrev 2009-09-10 08:52:21 följande:
    Just det...lite OT-fakta angående det där med att "jag vill inte finansiera era barn". Det var en tråd för länge sen här inne på FL som handlade just om det - folk som inte ville finansiera andras IVF:er. Vi gjorde då en uträkning på hur mycket varje IVF kostar varje enskild skattebetalare, och kom fram till att det var typ 20 öre. Jag kommer inte ihåg den exakta siffran, men det var nåt sånt. Funderade på att skicka en 50-öring till svärfar och hans fru och säga "behåll växeln". Har dock inte gjort det...
    Fy vad svinigt! När vi gjorde vår IVF upplyste vår läkare oss om att ett "normalt" IVF-barn kostar samhället mindre än ett "normalt" "samlagsbarn" på en hel livstid (dvs även man räknar med vad IVF:en kostade samhället så drar ett IVF-barn in mer pengar till samhället en ett "normalt" "samlagsbarn"). Det tyckte i alla fall han att man kunde använda som argument om man fick just ett sånt uttalande som ni fick kastat i ansiktet. Själv brukar jag tänka på vad alla aborter kostar samhället, även om jag förstås fattar att det kostar ännu mer att sätta oönskade barn till världen.
  • Frank

Alltså...den där tjejen som verkar bo i en stad ungefär mitt i Sverige...suck. Väldigt ung och lyckades bli gravid på första försöket men vet minsann att en rolig clown kan öka chanserna att bli gravid. Nivån är låååg.

• Frank
    Pimpinellan skrev 2009-09-13 15:09:05 följande:
    Har inte varit här sen sist,men kan inte låta bli att kontra med denna IDIOTkommentar av en _barnmorska_ här på F.L! Så man baxnar...Mari barnmorska (Visa endast) Igår 13:37 #1Expert Hej,Troligtvis har aborten inte försämrat dina chanser att bli gravid. Du kan börja äta Mitt väl kvinna, man säger att man bör ha försökt få barn i ett år när man börjar utredning. Det bästa är att försöka slappna av och inte fundera så mycket på detta.Lycka tillMari
    Det är ganska intressant att det absolut bästa man kan göra är att slappna av....det är mao bättre chanser på det än att ha sex vid rätt tidpunkt, eller? Varför sa ingen att det var så lätt att få barn?
  • Frank

Fru U skrev 2009-09-15 14:27:05 följande:

Jagtycker vi ska göra gemensam sak o anmäla alla trådar i ks svårt att få barn som handlar om folk som inte alls har svårt att få barnSex månaders personerna kan väl hålla sig i ks graviditet eller kroppsligt o inte i "vårt" forum *grrr*
    Jag skulle gärna göra det men undrar om man verkligen skulle ha framgång med det. Personligen tycker jag att det är en ren kränkning mot de som har svårt att få barn men jag tvivlar på att FL-adm tycker det samma. Värt ett försök i alla fall.
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"