• frukarlssonn

"Så här blir du gravid!"

Mycket ska man läsa innan ögona trillar ur Syftar på de idiotiska länkarna som nämnts här i tråden

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

Min bvc sköterska sa nåt jag inte gillade. Att ja de som adopterar får ju oftast ett biologiskt barn, precis som det skulle bero på det Gud va trött man bliiiiir!!!

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Frank skrev 2009-08-15 17:03:02 följande:
    Haha ja samma här men inte tog det sig för det. Däremot tog det sig (via IVF) när jag var som mest uppstressad över att förbli ofrivilligt barnlös.
    Jag säger ju det, stress är nyckeln till barn
    Frank skrev 2009-08-15 17:04:15 följande:
    Jag blir faktiskt illa till mods av att läsa att det finns BVC-sköterskor som häver ur sig sånt.
    Ja jag fick en klump i halsen och önskade att jag aldrig nämnde att vi försökte ett tag innan vi fick barn Vet ju att hon inte mena ngt illa men man är så oerhöt trött på att höra skitsnacket, även nu när man fått barn! Vet att en kollega försöker bli gravid nu, de har väl försökt en åtta månader tror jag, och innan jag gick på mammaledighet så sa hon att jaja jag vet att man inte ska tänka p det, jag sa att va folk än säger, gå inte på skitsnacket om avslappning!! Jag va ju en av de som trodde på det förr i tiden när man började försöka då folk inte gjorde annat än predikade om hur jag skulle slappna av! {#lang_emotions_yell}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    juluu skrev 2009-08-15 21:57:02 följande:
    Hej! Har aldrig skrivit i tråden innan, men tittat och skrattat lite och känt igen mig i alla kokade saker som folk säger till en...Såg att några av er hade länkat till andra "intressanta" www.familjeliv.se/Forum-2-293/m46381490.html
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-08-15 22:23:43 följande:
    oj... "Jag sa inte att vi hade gjort tre försök! Vi försökte faktiskt varje dag i tre månader!" var medvetna om att ni alla får flickor efter att ha slickat tillräkligt på alla zinksaker ni hittar
    När jag läste det trodde jag hon skämta först. Hon anser mao att hon gjort 90 försök
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    My Girls skrev 2009-08-15 23:39:51 följande:
    Ja tänk skulle man ägglossa varje dag? Som värsta påskharen och skvätter runt ägg överallt
    Haha shit hade ju dessutom vart lite jobbigt o sexa varje dag, som en duracellkanin typ.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    My Girls skrev 2009-08-15 23:44:01 följande:
    Hahaha snacka om att nöta ut sig förgäves isåfall
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Apolline skrev 2009-08-20 15:45:56 följande:
    Ja, det har bekräftats i en annan tråd där en anonym skriver apropå att slappna av; "Skulle aldrig säga så till någon som kämpar å bli med barn.. Men, däremot så känns det som om jag är en av dom som det funkar för.. Eftersom vi lyckades bli gravida den månaden då vi höll på med husköp å försökte planera en semester.." Jag gillar särskilt att det räcker att man *försöker* planera en semester för att bli med barn. Nu ska jag sitta hela dagen och fundera på att beställa resebroschyrer, då ska väl ägget banne mig fästa trots att min livmoder är hjärtformad!
    Ja jag blir lika förundrad varje gång att de verkligen tror att just avslappningen, husköpet eller vad det nu kan vara, är anledningen till att det tog sig. Många har inget sunt förnuft, som säger att det finns helt logiska och fysiska anledningar till att det just råkade ta sig samma månad som t.e.x husköp o semester.

Näe, jag blir lika förundrad varje gång. Men ok dom får väl leva i sin fantasibubbla. Men det känns en aning patetiskt.

Haha äl-kalender is the shit Vilken tur att det finns så intelligenta människor som kan tala om för barnlösa/infertila att man ska hålla koll på sin äl
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    My Girls skrev 2009-08-20 21:14:00 följande:
    Då ska jag lyckas på första försöket nästa gång för med en kalender går det inte att misslyckas.  Jag menar, hallå ?! Då har jag ju exakt datum  ... så fungerar det inte då så vet jag inte... får köpa en till katt...
    Haha jäklar va många katter man hade haft då
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Kyanita skrev 2009-08-20 22:09:06 följande:
    Ja, men vad? En katt kanske? Kom på att man ska ju vara avslappnad och sluta hoppas för att bli gravid. Kan man inte be en läkare att söva en så får gubben (eller katten) hoppa på mig! Då borde det ju ta!
    Ja jag säger det, att vara nedsövd måste ju va det bästa Om man inte är avslappnd då så vet jag inte vad
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"