• frukarlssonn

"Så här blir du gravid!"

Frank skrev 2009-09-09 11:23:23 följande:
    Vad tror ni om denna tråd då? Jag bara väntar på "slaaaappna aaaav" . www.familjeliv.se/Forum-1-32/m47082051.html
    Men är det alla hästar hemma hos den där människan eller?????

Visste ni tjejer att vi bara är bittra som är ute efter att förstöra {#lang_emotions_demon}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

Fy f-----n man går inte fram till nån o säger så, va arg jag hade blitt. En gång på jobbet stod jag o vänta på hissen. Jag va jättesvullen för jag skulle ha mens, (fast innerst inne hoppades jag ju på bebis men så blev de inte den gången iaf) men då utbryter en kollega (på finska som tur va) att "e du på smällen eller"?  Kan säga att våra uniformskjolar vi hade då verkligen framhävde magen, så minsta svulnad syntes. Ja de va inte kul

Selenea: va hemskt med farfar. Kan inte fatta hur folk kan bete sig så Och att folk resonerar som de gör ang skattepengar, jag lägger fan mer än gladeligen pengar på ivf o grejer, hellre det än på alla socialfall, om man nu ska hårdra det.

Jag berättade endast för en kompis i ganska tidigt skede när vi började försöka skaffa barn, jag kände bara på mig att det skulle ta tid, vilket de oxå gjorde. När vi tog steget till utredning berättade jag även för familj o närmsta vänner. Tack o lov har jag nästan sluppit alla slappna av tips, förutom en kompis (som e övertygad om att det ligger i det undermedvetna) men henne diskuterar jag inte alls detta, vill inte förstöra vänskapen för jag tycker så mkt om henne förövrigt, o chefen då. Så jag har haft ett antal snack med henne och sagt att jag tänker minsann inte slappna av för o bli gravid! Sen när jag av en slump lyckades precis innan ivf, så såg jag riktigt hur hon hade lust o säga:"va va de jag sa, ni slappnade av för ni skulle få hjälp" men hon vågade inte. Hon va en sån där som trodde att adoption leder till fertilitet.

Men värsta tabben jag gjorde va att jag råkade berätta för bvc sköterskan att vi kämpade i två år som sa att ja men det ser man ju på alla som adoptetrar, vips så blir dom gravida! Suck...

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    den kära leken skrev 2009-09-10 10:17:06 följande:
    Chanelll: Suck. Man tycker ju att en BVC-sköterska borde ha koll.
    Ja verkligen

Alltså lite ot nu, men e de nån annan som har problem att komma in på fl? Jag har haft jätte problem med detta den senaste veckan
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Frank skrev 2009-09-11 08:10:02 följande:
    Alltså...den där tjejen som verkar bo i en stad ungefär mitt i Sverige...suck. Väldigt ung och lyckades bli gravid på första försöket men vet minsann att en rolig clown kan öka chanserna att bli gravid. Nivån är låååg.
    Ja alltså jag har vart med i ett antal diskussioner här på fl, men aldrig stött på den attityden! Ju sakligare man är mot henne, ju mer aggressiv blir hon! Och hon fattar ju inte att det är det som stör folk nu, inte det faktum att hon tror på clowner, adoption m.m. Det är lättare att ha överseende med ren dumhet än den orespekt hon brist på empati som hon visar i tråden.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Selenea skrev 2009-09-11 12:46:33 följande:
    Det är som att dunka huvudet i en tegelvägg, människan är ju HOPPLÖS. Hon VÄLJER ju att missförstå allt. Hela världen är emot henne och alla barnlösa är bittra kärringar som har som sin livsuppgift att leta upp henne i olika trådar och hoppa på henne.
    Exakt! Och nu tror hon att vi inte har bättre för oss än att vi ska starta en hatasundsvallstjejklubb hahaha. Nej men nu kan jag ju bara skratta åt henne, va ska man annars göra

Ju trevligare och sakligare man är mot henne, desto aggressivare blir hon.

Hoppas hon blir mer ödmjuk när hon får sin bebbe {#lang_emotions_undecided}

Selenea dina inlägg är så jäkla bra! Jag är säker på att hon läste ditt andra med, men hon tål bara inte kritik helt enkelt.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    FruNaftra skrev 2009-09-12 11:07:50 följande:
    Aahhh...intressant lilltjej. Hon skriver ju själv i inlägg 7 att hennes "tro" är flummig. Avfärdar hon alla vetenskapliga bevis som talar emot henne, för hennes egen flummiga tro? Såg att hon hänvisade till en artikel som helt saknade vetenskaplig grund...(skratta så blir du gravid). Hade jag sett hennes råd så hade jag blivit gravid direkt för gud vad jag hade garvat Det borde vara åldersgräns på vissa trådar...jisses.
    Ja verkligen. Hon tjatar hela tiden om påhopp med. Men hon själv hoppar på folk och tror att vi mår dåligt på fl o undrar hur jag kan ha tid framför en dator.

O de där med clown kunde ju jag isåfall glömma, för jag tycker inte dom e det minsta roliga, utan snarare läskiga
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-09-13 17:21:48 följande:
    så som jag förstår svaret så anser BM att hon ska slappna av och sluta oroa sig för att aborten skulle gett henne svårigheter. Svårt att säga exakt då TS inte var med. Men jaag upplever inte som att BM säger att hon kommer bli gravid lättare om hon slappnar av, utan mer som ett allmänt råd.
    Kan va så. Men tyvärr kommer folk troligtvis tolka det som att det är lättare att bli gravid im man inte tänker på det Hon skulle vart tydligare.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    stor grön drake skrev 2009-09-13 21:09:53 följande:
    Så sant, så sant. Eftersom "alla" ger tips i sånna trådar om hur man ska lyckas (eftersom de har gjort det) kanske jag borde börja säga åt alla att äta metformin, det var ju det som ffunkade för mig. Om det nu inte var det total-hysteriska samtalet till kliniken som resulterade i att jag fick träffa en läkare (för läkaren innan hade inte bokat någon ny tid, inte ens skrivit att vi skulle börja försöka, för hon höll inte med tidigare läkare om att jag var utan ägglossning bara för att jag inte hade mens...). Måste varit det hysteriska samtalet, då jag grät mer än jag pratade, som gjorde att spänningarna släppte och jag 3 mån senare blev gravid... (för man tänker absolut inte på att göra barn när man medicinerar och tvingar sig till aktivitet trots magsjuka vid den tidpunkt då man hoppas på att få ÄL...)
    Ja men det tror jag. För jag blev ju gravid för att vi fick remiss för ivf och nuppade på som kaniner för att in i det sista slippa. Då tänkte nog mitt ägg, att va fan jag får väl släppa till orkar inte stå emot längre

Sen är jag säker på att det va för att jag gjorde vul några dar innan. Det va nåt magiskt över den där staven {#lang_emotions_dreamer}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Pascha78 skrev 2009-09-15 08:43:14 följande:
    Är det inte otroligt så säg! Hur kan man tro att ALLT kretsar kring en själv att vi på allvar skulle starta en klubb om henne?? Gud bevare mig väl. Hon menar att det är "vi" som inte ger oss men det är ju faktiskt hon som vägrar ge sig. Så som med det sista inlägget om clower, innan det var ju diskussionen nerlagd för länge sen. Sen i andra trådar så säger hon:-Nej nu är de här oxå!! Alltså herregud vilken människa. Undrar hur gammal hon är alltså?! Kan inte låta bli att bli otroligt uppretad av hennes attityd. Selena:Dina inlägg i tråden var klockrena liksom dina Chanelll. Man kan inte annat än att skratta åt all okunskap som finns. Ju mindre man vet ju mer tror man sig veta! Fast jag tycker ju att BM.n här skulle ha uttryckt sig tydligare så att maginalen för misstolkningar blir minimal. Alla här vet ju hur den omtalade personen ovan skulle tolka det hela??!!
    Ja alltså hon beskriver ju oss som hon själv är Det är nog snarare hon som är kapabel till att starta en "hata bittra ofertila kvinnor" klubb. Hon beklagar sig att hon blir påhoppad, medans hon hoppar på mig om hur jag kan ha tid att sitta på fl o hur dåligt jag/vi måste må. Hon har ju ingen självinsikt!

Jag kollade faktiskt i hennes profil o hon är 21 år. Men på hennes sätt kan man tro att hon är 12, en trotsig sådan.

Ja precis vad jag tänkte om bm:s uttalande. Folk kommer tolka det som de vill, då många redan har en självklar bild om hur stress påverkare fertiliteten Och speciellt den där clownanhängaren!

Nä usch, tänker varje gång att jag inte ska lägga mig i sånt här längre, men jag kan bara inte låta bli!! Kommer nog argumentera om detta in i dödagar
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"