• frukarlssonn

"Så här blir du gravid!"

Pimpinellan skrev 2009-08-21 14:13:31 följande:
    Och nu fick F.l fnatt... Hur som helst... Det där med inte tänka på äl är en gåta för mig. Man kan bara _bli_ gravid under äl,men samtidigt ska man tydligen undvika det. Hur går det ihop!? Det där med jästen har jag dock läst om förr. Undrar _vad_ i jästen som ska funka? Jag åt bullar idag som innehåller jäst-det borde räcka va?
    Jag undrar hur fan vi kan va så många människor här på jorden om man INTE får ha en barnlängtan och tänka på det när man är mitt upp i barnverkstan. Det kan väl alla hurtiga o kecka normalfertila kvinnor svara på som kommer med dessa kloka råd!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Nomis skrev 2009-08-21 14:32:08 följande:
    Åh, detta är en tråd för mig. Tack för många goda skratt! Om ni orkar höra kommer här ännu en verklighetshistoria på ett återkommande tema: Vi har försökt i ett par år, och ju längre tiden gått har vi fått fler och fler frågor om syskon etc. Vi har varit rätt öppna med att vi har problem, men inte gått in på alltför mycket detaljer. Vi har sagt att det kommer att vara mycket svårt att bli gravida igen på egen hand (egentligen är det enligt läkarna omöjligt), och att vi behöver hjälp för att få det att funka. Nu har vi äntligen (jippiee!!) blivit gravida, och häromdagen åt vi middag med ett par som vi umgås en del med, men som vi inte pratat om vår barnlöshet med på ett tag (men de vet om det mer än väl). Glada i hågen berättade vi att vi äntligen lyckats bli gravida med ett syskon till våran snart femåring. Gissa vad vi fick för kommentar? "Åhh vad roligt - det var ju det jag sa, det hjälpte att sluta tänka på det och slappna aaaaaaaaaaaav, jag visste det!" Ehhhh, så det faktum att vi gjort IVF med spermadonation (tack Danmark!) bidrog inte alls? För genom att slappna aaaaaaaav så öppnar sig blockerade äggledare och maken får tillbaka sina spermier! Halleluja! Vi kanske får skylla oss själva eftersom vi inte berättat exakt hur komplicerat fall vi verkar vara, men måste man göra det för att slippa såna idiotkommentarer?
    Ja va säger man? Finner inga ord.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    beami skrev 2009-08-21 14:45:41 följande:
    Ja - men då har det ju kanske nåt att göra med jäst och B-vitamin och göra. Öl innehåller ju en massa b-vitamin oxå slappnar man av! EUREKA jag tror vi har kommit på lösningen, det här ska jag börja rekommendera för alla! =))
    Jaa en ölfylla!! Det måste funka
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

Dricka öl, käka bullar o hänga i takkronan, det vore en syn det

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Barrret skrev 2009-08-21 17:22:36 följande:
    Här är en till som håller på att gå i taket för alla kommentarer som händer i luften.. Min personliga favorit är: "Du tror inte att du går och spänner dig och hoppas för mycket?" alternativt: "Din tid kommer.." På det första brukar jag svara "Jo men det är säkert så att bara för att jag hoppas på en bebis så lyckas vi inte få en.. Ja, varför inte, det kanske är helt och hållet mitt eget fel" och på den andra brukar jag svara "Visst, när då?" helenen: jag hade ingen aning om att fisk kunde göra sånna underverk
    Ja precis, bara för att man hoppas så blir man infertil??? Hur dumt låter inte det liksom?? Ändå tror många verkligen attfallet är så. Jag va ju oförklarligt barnlös och fick så många käcka råd om avslappning, umgås med gravida så smittar det och gud vet allt. Minns inte om det va i denna tråd jag skrev om bvc-sköterskan som drog upp att så många blir gravida så fort de adopterar, när jag råkade berätta om vår barnlöshet innan vi hade turen att bli gravida. Hon menade givetvis inget illa, men jag kände mig verkligen illa till mods och önskade att jag aldrig berättade.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    drömmaromsmått skrev 2009-08-22 12:52:38 följande:
    nej jag ska inte lägga mig i, det har jag redan bestämt men fy fan vad arg jag blev nyss då jag läste nyaste anonym som inte ville att dennes skattepengar skulle gå till att hjälpa barnlösa. Funderade en snabbis på att skriva att jag skulle tänka på denne när jag puffade min dyyyyra medicin som jag inte betalat ett enda ruttet öre för eftersom de finansierats av hennes/hans skattepengar, men så kom jag på att jag inte orkade bråka idag...
    Håller med dig! Jag fick verkligen bita ihop tänderna hårt så förbannad blev jag!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    My Girls skrev 2009-08-22 14:54:14 följande:
    Hmm jag startade en tråd i relationer för hobbypsykologer barnlösa vs gravida/förädrar. Får se om någon nappar med teorier, fast å andra sidan kanske en del inte vill när man inte får vara anonym.....
    Kan du inte länka till den?

Ja det bästa är när folk skriver:

Försök att INTE pricka äl!

Alltså helt seriöst!!!!!!!! {#lang_emotions_yell}

Drömmaromsmått: jag förstår dig fullständigt Kram!

Minns själv att jag fick reda på några dar efter mitt mf att sambons kompis och tjej va nygravida. Jag blev så ledsen, ja givetvis grymt ilsken och avundsjuk, varför hon o inte jag som försökt så mkt längre? Och vilka samvetskval jag hade. Jag tyckte ju om dessa männsikor för övrigt och önksade verkligen att jag kunde glädjas med dom! Jag sa att jag kommer aldrig klara av att gå på dopet! Då sa min sambo att ja men då kommer du va gravid vid det laget! Ja det va jag ju av ren tur oxå, men hade jag inte vart det hade jag inte klarat av det
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    popmorsa skrev 2009-08-22 16:33:39 följande:
    Jag fick rådet av en tant att man skulle tacka varandra efter samlaget så att ägget skulle berfruktas. jag vet dock inte om hon hade belägg för det, men man kan ju testa Trevligt och artigt iaf..
    Haha ska man ta varann i hand oxå? Tack för samlaget, hur fånigt känns inte det då?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Florence skrev 2009-08-22 17:11:55 följande:
    Haha, roligt att jag läste i dessa trådar samtidigt :) Jag var visst anonym i den andra ("herregud"). Slappna av tjejen verkar vara riktigt körd.
    Ja hon verkar va lite bakom faktiskt.
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"