• helenen

"Så här blir du gravid!"

Dagens tips:
    - Vettu,vettu Helenen, jag har kollat runt lite på nätet till dig, och vet du vad jag hittade? Jag hittade en ÄGGLOSSNINGSKALENDER! Skitbra, ni bara använder den så vet ni att det blir på rätt dag, och då blir ni gravida hur fort som helst! (Här pausar hon och kramar om mig.) Ååå, vad jag blir glad för din skull, jag vet ju hur ni kämpat. Grattis!!!

Ja. Jo. Vad bra då. Visste ni det? En ÄL-kalender löser hela grejen... Eller inte. Nåja, man får väl uppskatta tanken eller något.

• helenen
    Marinero skrev 2009-08-20 19:17:33 följande:
    Haha äl-kalender is the shit Vilken tur att det finns så intelligenta människor som kan tala om för barnlösa/infertila att man ska hålla koll på sin äl
    Ja, det hade vi ju inte tänkt på själva, va?
  • helenen

Jag har fått ett tips till: Ät mycket fisk! Och det gäller då mig som kvinna.

Jo, ursäkta mig, men ... hur blir min mans spermier fler och friskare för att JAG äter fisk?!?

Någon?

• helenen
    Barrret skrev 2009-08-21 17:22:36 följande:
    jag hade ingen aning om att fisk kunde göra sånna underverk
    Jorå, fisk är magiskt, serru!
  • helenen
    beami skrev 2009-08-21 19:20:20 följande:
    Kanske äggen får fenor så dom kan simma och leta igen spermierna...=))
    Ja, så träffas de liksom på halva vägen. Så rättvist! Och jämlikt!
  • helenen

Ova: Du har helt rätt för dig, men eftersom det rekommenderas att man ska börja knapra folsyra innan man blir gravid, tror jag att många vimsar ihop det och tror att folsyra hjälper en att bli gravid.

• helenen
    Barrret skrev 2009-08-22 17:42:24 följande:
    Åh det här måste vara den bästa tråden jag läst i på länge! Än så länge kan jag alltså skriva upp tips som: Dammsug inte Slapna av Sluta veva med armarna Adoptera för att få biologiska barn Ät fisk hade vi fler?
    Jajamensan!
    Glöm inte dessa:
    Folsyra
    Rosenrot
    Bidrottninggelé
    Cocacola
    Absolut INTE Cocacola
    Kudde under rumpan efter sex / benen i vädret
    Ha sex varje dag under fertil period
    Absolut INTE sex varje dag under fertil period
    Skaffa sommarstuga
    Umgås mycket med gravida o bebisar - det smittar av sig
    Skaffa hund eller katt
  • helenen

I kväll har jag alla chanser att bli gravid. Skolan började i dag med kompakt information och fakta-fakta-fakta från kl 9 till kl 16, så jag är heeelt slut i luvan och orkar inte tänka alls.
    "Inte tänka" - check!

Har fått massage och har inte en spänd muskel någonstans i kroppen.
    "Slappna av" - check!

Har beräknad mens i morgon.
    "Inte ÄL" - check!

Det står en flaska cocacola på bordet framför mig.
    "Skölja ur de intimare delarna med cola" - check!

Vad tror ni? Det ser rätt lovande ut, va? Jodå, jag tror stenhårt på att det funkar, bara jag kan intala mig själv att jag inte tror på det. Graviditetstestet? Det tar jag nog på onsdag, för "jag vet en som berättade att hon kände någon som testade positivt bara två dar efter sexet!". Jodå. Så att så är det. Gratulationer till kommande kotten mottages tacksamt efter lunchtid på onsdag.

• helenen
    stor grön drake skrev 2009-08-31 22:14:12 följande:
    borde du inte ha tagit det igår egentligen?
    Jo, men jag hade inget hemma. Tror du att det kan påverka graviditeten om jag testar för sent?
  • helenen

Fru Naftra, det är du och jag då, som missar allt sånt. Vi får väl hitta på ett eget litet skvaller...

• helenen
    stor grön drake skrev 2009-09-02 18:19:15 följande:
    men du... tala lite tyst om sånt, du har ju inte alla får i hagen själv... (pekar 3 sidor bakåt )
    *torkar bort skrattårar*
  • helenen

Just nu har jag inga fler "goda råd" att dela med mig av. Ingen ironi heller. Just nu är jag bara så trött och less på att inte vara gravid så jag blir tokig! Fan, fan, fan! Jag fick mens i torsdags, och då kändes det inte så jobbigt, men nu, ett par dagar senare...
    Förmodligen så hör det här gnället inte helt hemma i tråden, men jag tänkte som så att ni fattar hur jag mår.
    Jag vill skrika och sparka, slå och gråta, men det enda jag gör är att sitta helt apatiskt i soffan och må fullkomligt pissdåligt (ursäkta språket, men så känns det just nu).

• helenen

Helgens bidrag till mänsklighetens idioti:
    - Jamen om ni försökt så länge.... Är du säker på att ni gör rätt?

Allvarligt, jag brukar ha mål i mun och kunna svara på det mesta, men här blev jag stum. Fullständigt stum. "Gör rätt"?!? Öööh, nu blir jag intim här, men hur gör ni andra när ni har sex? :-/
    Eller jo det vet jag ju. Takkronor var det, ja...

• helenen
    Pimpinellan skrev 2009-10-16 18:50:19 följande:
    Citat från planerar för barn: Men du, om de andra har kommit så lätt, varför inte försöka slappna av lite? Jag vet många som precis skullat gå igenom IVF när de plötsligt blivit gravida, för att de då släppt tanken på att lyckas på egen hand och "slappnat av". Lättare sagt än gjort, men försök njuta av myset i stället, kör på varannan dag och skit i ägglossningstesten, det är ju myset som gör bebisen inte stickan :) Lycka till! *Morrar så tänderna lossnar!!!*
    Morrrrar med dig! Hur svårt kan det vara att förstå?!? Pucko-pucko-pucko-pucko! Orkade du ta diskussionen denna gången också? beundransvärt i så fall.
  • helenen

Vi har ju fått remissen för IVF ivägskickad nu, så det känns som ett jättesteg framåt. Eftersom jag fått en hel del stöd av mina kursare varenda månad utan plus, kände jag att det var ju inte mer än rätt att de fick veta. D v s de får veta att remissen är skickad, men sedan tror jag att jagligger ganska lågt med det hela när det väl kommer igång.
    Nå, hur som helst - en av tjejerna sken upp och gratulerade mig med orden "vad skönt att ni kan få hjälp när ni nu inte kan bli gravida på riktigt."

"På riktigt?" svarade jag milt förvånad. "Vad tror du kommer att bo i min mage, då? Ett fantasi... (listen to this one...)foster?!?"

Det roliga här var att jag själv inte riktigt insåg vad jag sagt förrän strax efteråt.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"