• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Cinza

Hej!
    Jag passar väl inte in här då jag egentligen har väldigt lätt för att bli gravid. Min mans och mitt problem är att vi båda lever med en stor sorg och det gör inget under precis för sexlusten. För mig som kvinna går det väl an men det är svårare om man är man. Jag vet varför jag inte blir gravid: Vi har inte sex. Trots detta får jag höra att jag skall slappna av.

Vad jag vill ha sagt med detta är att jag förstår att ni är gruvligt trötta på den kommentaren.

Lycka till och kämpa på!
    Kramar

• Prisssan
    Gräddeline skrev 2009-07-27 20:15:24 följande:
    Ja precis. Nej nu lamnar jag traden, kanner mig som en kottbit i en lejongrop, om ni ursaktar.
    Det var inte meningen att du ska känna dig påhoppad..för det första så varnades det i ts och där skrevs ungefär hur vi känner och sen så är det exakt så någon som har svårt att bli gravid känner- när ni står där och ger dessa råd i välmening.
    Så innan du sårar någon som står dig närmre så har du fått reda på detta av oss.
    Och det är väl bra?
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Prisssan
    Shoegirl skrev 2009-07-27 20:16:17 följande:
    Tror jag inte. Mitt jobb är att tänka och jag fick barn. Jag tror inte på  att slappna av.. en rejäl skrämselhicka däremot! Det!
    Sa jag med en ironisk touche...
  • Gräddis
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:21:07 följande:
    Det var inte meningen att du ska känna dig påhoppad..för det första så varnades det i ts och där skrevs ungefär hur vi känner och sen så är det exakt så någon som har svårt att bli gravid känner- när ni står där och ger dessa råd i välmening.Så innan du sårar någon som står dig närmre så har du fått reda på detta av oss. Och det är väl bra?
    ja jattefint Jag forstar verkligen, ville bara forsvara den andra kottbiten som pratade om kropp och psyke, att det faktiskt ligger lite sanning i det, dock galler det kanske inte graviditet da. *klattrar upp ur gropen*
  • Thalis
    Gräddeline skrev 2009-07-27 20:24:18 följande:
    ja jattefint Jag forstar verkligen, ville bara forsvara den andra kottbiten som pratade om kropp och psyke, att det faktiskt ligger lite sanning i det, dock galler det kanske inte graviditet da. *klattrar upp ur gropen*
    Ja,fast den andra köttbiten menade att man blev inte gravid eftersom man inte slappnade av.
    Klart att kropp och psyke hör ihop MEN detta gäller inte allt.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Prisssan
    Gräddeline skrev 2009-07-27 20:24:18 följande:
     Skönt Att du ändå försöker förstå, det är guld till dig då.

Som sagt, jag har ju ett barn och det är skillnad till att vara barnlös. Men sorgen förstår jag även om den kanske också är annorlunda för att man har den där trösten.
    Men fem år nästan är hårt och man känner till sorgen.
  • Senap
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:23:58 följande:
    Sa jag med en ironisk touche...
    Jag förstod det.
    My sugar is raw
  • Senap
    Theorese skrev 2009-07-27 20:36:06 följande:
    Byt partner
    Den fick faktiskt en kompis till mig. {#lang_emotions_undecided}
    My sugar is raw
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"