• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Pimpinellan
    FruNaftra skrev 2009-07-28 12:18:35 följande:
    Mina damer och herrar. Jag VET varför jag blev gravid!Försök 1: Ägde ingen kolonistuga ---> IVF ET misslyckadesFörsök 2: Ägde ingen kolonistuga --> FET misslyckdesFörsök 3: Köpte en kolonistuga!! ---> FET lyckades!!Så där har ni det. Köp kolonistugor, hela bunten!
    Vi har både en gästsuga och en parstuga,men hittills har de inte hjälpt...? Fel utseende kanske?
  • Bubblan83

Jag hade svårt för att bli gravid, försökte i två år med 4 mf och ett utomkvedshavandeskap i bagaget. Tillslut knäckte det mig och jag sjönk ner i depression, fick äta antideppressiva, ångestdämpande och sömntabletter, min sambo och jag gjorde slut, jag rasade i vikt och min mens försvann. Vi hittade tillbaka till varandra och påbörjade utredning om mf, visade sig att jag får blodproppar i livmoder/navelsträng vilket leder till mf, blev gravid igen och nu under denna graviditet äter jag trombyl och förhoppningsvis går allt vägen.

Ett fint råd jag fick "om du bara tar det lugnt när du blivit gravid så ska du se att det inte blir missfall.."
    Snacka om att känna sig själv extremt skyldig till att det blev mf...

Så tips till alla, bli deprimerade, bli av med mensen och ät så mycket tabletter ni bara kan så ska ni se att det tar sig  

BF 17 november 2009
  • FruNaftra

Ja det är högst troligt så att utseendet spelar stor roll. Det måste för det första finnas mycket ogräs. Står du med arslet i vädret hela dagarna så underlättar det för dig faktiskt (kanske flyger det in spermier av sig själv...apropå den där andra tråden om att bli gravid av att simma i pool)

Pimpinellan skrev 2009-07-28 12:34:31 följande:
    Vi har både en gästsuga och en parstuga,men hittills har de inte hjälpt...? Fel utseende kanske?
  • Thalis
    Bubblan83 skrev 2009-07-28 12:37:29 följande:
    Jag hade svårt för att bli gravid, försökte i två år med 4 mf och ett utomkvedshavandeskap i bagaget. Tillslut knäckte det mig och jag sjönk ner i depression, fick äta antideppressiva, ångestdämpande och sömntabletter, min sambo och jag gjorde slut, jag rasade i vikt och min mens försvann. Vi hittade tillbaka till varandra och påbörjade utredning om mf, visade sig att jag får blodproppar i livmoder/navelsträng vilket leder till mf, blev gravid igen och nu under denna graviditet äter jag trombyl och förhoppningsvis går allt vägen.Ett fint råd jag fick "om du bara tar det lugnt när du blivit gravid så ska du se att det inte blir missfall.."Snacka om att känna sig själv extremt skyldig till att det blev mf...Så tips till alla, bli deprimerade, bli av med mensen och ät så mycket tabletter ni bara kan så ska ni se att det tar sig  
    OT: Jag åt trombyl under min graviditet och nu har vi en busunge på 16 månader
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    Pimpinellan skrev 2009-07-28 12:48:07 följande:
    Thalis: får jag messa dig? Vill inte ta allvar i tråden.
    Vänta så ska jag lägga till dig i adressboken
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • MrsAssault

Jag har fått det fantastiska tipset att inte ta graviditetstest när mensen är sen, hur nu det skulle hjälpa?? "Du blir så stressad av det, då blir det inga barn!!" Precis som om jag skulle bli på smällen av att inte ta testet? Jag fattar inte riktigt :D

• MrsAssault
    FruNaftra skrev 2009-07-28 12:18:35 följande:
    Mina damer och herrar. Jag VET varför jag blev gravid! Försök 1: Ägde ingen kolonistuga ---> IVF ET misslyckades Försök 2: Ägde ingen kolonistuga --> FET misslyckdes Försök 3: Köpte en kolonistuga!! ---> FET lyckades!! Så där har ni det. Köp kolonistugor, hela bunten!
    Min far och min mormor har kolonistugor, det kanske räcker om jag lånar nån av deras?????
  • Fismamman
    nevadita skrev 2009-07-28 12:08:08 följande:
    "IVF? Provrör? Men blir det ert barn då?"Nej läkaren tar tillbaka det sen....fan vilka underbara människor det finns....hrm....   
    Jäklar. Måste genast fly landet så inte Dr Torbjörn hittar oss.

Ute på blocket, hemnet måste hitta kolonistuga, måste hitta kolonistuga......

Måste varit cola light de använde i Usa. Light är ju som sagt mycket dåligt!
  • FruNaftra

Ja absolut!
    Och om ogräset skulle ta slut där så får du mer än gärna låna min!

MrsAssault skrev 2009-07-28 12:52:58 följande:
    Min far och min mormor har kolonistugor, det kanske räcker om jag lånar nån av deras?????
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"