• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Thalis
    Gräddeline skrev 2009-07-27 20:07:55 följande:
    Nej det ar det jag menar - naturligtvis funkar det inte alltid att slappna av, och det funkar inte BARA att slappna av. Men som sagt, kroppen o psyket hanger ihop och det ar ju bra att tanka pa det (men sjalvklart gor ni det redan).
    Fast vad skulle det hjälpa om man slappnade av när det gäller barnagörandet?
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Senap
    Nej det ar det jag menar - naturligtvis funkar det inte alltid att slappna av, och det funkar inte BARA att slappna av. Men som sagt, kroppen o psyket hanger ihop och det ar ju bra att tanka pa det (men sjalvklart gor ni det redan).
    Det funkar inte ens om man slappnar av under IVF

Jag tror mer på Colan då {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • kosmosblomman
    Thalis skrev 2009-07-27 20:08:09 följande:
    Vitlök!!!!Alltså det måste ätas!
    Lät intressant..Vart har du hört det, är det senaste råd o rön ?

Det är även bra mot öroninflammation men peta inte in den för långt bara..Morsans vännina fick åka in på akuten o ta bort en klyfta..
  • Gräddis
    Thalis skrev 2009-07-27 20:09:30 följande:
    Fast vad skulle det hjälpa om man slappnade av när det gäller barnagörandet?
    Som sagt ar det lattare sagt an gjort. Sa det ar inte ett sa jattebra rad att ge till folk som forsokt lange att bli gravida. Men jag ville bara papeka att det kropp och psyke hor samman mer an man tror.
  • Prisssan
    Självklart tänker vi..är det inte det som är vårt problem Att vi tänker för mycket?

Jag visste det, de som har svårt att bli gravida får skylla sig själva?
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Thalis
    Gräddeline skrev 2009-07-27 20:11:01 följande:
    Som sagt ar det lattare sagt an gjort. Sa det ar inte ett sa jattebra rad att ge till folk som forsokt lange att bli gravida. Men jag ville bara papeka att det kropp och psyke hor samman mer an man tror.
    Jag har inget emot dig,men även det du säger om att psyke och kropp hör ihop fick man höra flera gånger! Och jag blev rent av förbannad och bad folk dra åt helvetet!
    Varför?
    Jag för deras välmenande kommentar gjorde bara ont,de menade att mina missfall tidiga som sena berodde på att jag inte slappnade av!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Gräddis
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:14:05 följande:
    Självklart tänker vi..är det inte det som är vårt problem Att vi tänker för mycket?Jag visste det, de som har svårt att bli gravida får skylla sig själva?
    Ja precis. Nej nu lamnar jag traden, kanner mig som en kottbit i en lejongrop, om ni ursaktar.
  • Gräddis
    Thalis skrev 2009-07-27 20:15:07 följande:
    Jag har inget emot dig,men även det du säger om att psyke och kropp hör ihop fick man höra flera gånger! Och jag blev rent av förbannad och bad folk dra åt helvetet!Varför?Jag för deras välmenande kommentar gjorde bara ont,de menade att mina missfall tidiga som sena berodde på att jag inte slappnade av!
    Forstar det! Nu lamnar jag som sagt, forstar att ni ar frustrerade over snusfornuftiga rad.
  • Senap
    Prisssan skrev 2009-07-27 20:14:05 följande:
    Självklart tänker vi..är det inte det som är vårt problem Att vi tänker för mycket? Jag visste det, de som har svårt att bli gravida får skylla sig själva?
    Tror jag inte. Mitt jobb är att tänka och jag fick barn.
    Jag tror inte på  att slappna av.. en rejäl skrämselhicka däremot! Det!
    My sugar is raw
  • Thalis
    Shoegirl skrev 2009-07-27 20:10:27 följande:
    Det funkar inte ens om man slappnar av under IVFJag tror mer på Colan då
    Jag tror också mer på colan!!!
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"