OK, så här var det för oss - sedan får ni "läsa ut" vad ni vill av det, om det nu gör någon nytta:
Försökte i 2 år innan det hände någonting. Min mens kom inte tillbaks efter att jag slutade med p-piller, och jag svarade dåligt på Pergotime (i april, 1 år efter att jag slutat med p-piller). Fick order om att gå upp i vikt och gjorde det, och fick sedan börja med hormonsprutor (Menopur) som avslutades med en ägglossningsspruta när äggblåsan var tillräckligt stor. Hade sex MASSOR av gånger inom de 40 timmar från det att man tar äl-sprutan tills ägget släpper. Vi var enormt stressade över att vi inte blev gravida, påbörjade en adoptionsprocess parallellt med hormonerna. Dock var det kö till den obligatoriska adoptionskursen som man måste gå innan man får ställa sig i kö för utredning (i vår kommun), så kursen startade först i mars. Då hade vi tre misslyckade hormonstimuleringar bakom oss och jag var tämligen deprimerad.
På fjärde hormonstimuleringsförsöket lyckades vi - tack vare hårt "sängarbete"! Min man skulle åka bort "24 timmar" efter att jag tog äl-sprutan, hann ha sex 3 ggr innan dess... Jag hade 3 mogna ägg på G, 2 för mycket, men bara ett av dem blev befruktade. Vi kände oss mindre stressade just den gången, förmodligen för att adoptionskursen hade startat, vi hade skickat in papprena för hemutredning och hade hittat en adoptionsorganisation med ganska kort väntetid (2 år...). Är nu i v. 20, men vågar inte glädja mig riktigt än, någonting KAN ju gå fel...
Önskar er alla lycka till!!!!