• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Pellepellepelle

Ja verkligen stort lycka till till dig och alla andra!! Hoppas att alla är på smällen innan sommar´n är slut

• nevadita
    FruNaftra skrev 2009-07-28 12:18:35 följande:
    Mina damer och herrar. Jag VET varför jag blev gravid!Försök 1: Ägde ingen kolonistuga ---> IVF ET misslyckadesFörsök 2: Ägde ingen kolonistuga --> FET misslyckdesFörsök 3: Köpte en kolonistuga!! ---> FET lyckades!!Så där har ni det. Köp kolonistugor, hela bunten!
    HAHAHAHA!!!!! Klockrent!
  • Pimpinellan

Min svärmor kläckte ur sig detta (inte ordagrant,men samma betydelse): om du börjar dricka kaffe igen och äter en massa slisk ska du se att du blir gravid! Jamenvisst! Socker och fett i massor är ju rena mirakelkuren för kassa ägg eller hur! Skulle kaffe pigga upp äggen eller...? Jag blev så arg så jag tappade målföret. Men hon begriper ingenting hur mycket man än försöker förklara. Hon fick ju fyra lätt och alla barnen också utom vi...

• Thalis
    Pellepellepelle skrev 2009-07-28 12:19:52 följande:
    Ja verkligen stort lycka till till dig och alla andra!! Hoppas att alla är på smällen innan sommar´n är slut
    Om alla i tråden duschar muffen me cola,äter vitlök och jordgubbsfil med mörkchocklad.Kelar med får och skaffar hund.Adopterar eller börjar med adoptionskursen och låter bli att tänka på barn så kommer nog alla att bli på smällen till hösten!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Humlet

Och icke att förglömma - Byter partner.

Thalis skrev 2009-07-28 12:24:41 följande:
    Om alla i tråden duschar muffen me cola,äter vitlök och jordgubbsfil med mörkchocklad.Kelar med får och skaffar hund.Adopterar eller börjar med adoptionskursen och låter bli att tänka på barn så kommer nog alla att bli på smällen till hösten!
  • Thalis
    Humlet skrev 2009-07-28 12:26:15 följande:
    Och icke att förglömma - Byter partner.
    Just det byta partner och för att inte få missfall undvika stark mat.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Gul13
    Thalis skrev 2009-07-28 12:24:41 följande:
    Du borde flytta till USA och tjäna multum med pengar på goda råd till ofrivilligt barnlösa människor.

Någon skrev om kolonistuga: Jag köpte växthus i höstas som inte är monterat än. Tror du det händelsevis kan hjälpa?
  • Thalis
    Gul13 skrev 2009-07-28 12:29:14 följande:
    Du borde flytta till USA och tjäna multum med pengar på goda råd till ofrivilligt barnlösa människor.Någon skrev om kolonistuga: Jag köpte växthus i höstas som inte är monterat än. Tror du det händelsevis kan hjälpa?
    Du, Miracle Cats och jag har ansökt om patent för avslappning i form av piller,spray och även pulver för kvinnor som vill bli på smällen.
    Så fort vi får det igenom så kommer vi att tjäna en massa pengar på detta och dessutom kommer en massa barn att födas tackvare oss!
  • Pimpinellan
    Gräddeline skrev 2009-07-28 12:17:16 följande:
    Sjalvklart kan jag omojligtvis veta. Darav mina ursakter i inlagget samt de efterat. Jag vet bara att jag var konstant yr i tva ar utan att veta varfor eller fa nagot vetenskapligt bevis pa det, och sedan fatt diagnosen generaliserad angest och fatt terapi och tabletter och gradvis forsvann yrseln - aven om jag var 100% overtygad om att nagot var fysiskt fel. Sen dess har jag lart mig av andra har i traden att psyket tydligen inte kan paverka graviditet, sa jag ber sa mycket om ursakt.Forstar att ni som forsokt sa lange har forsokt med ALLT och hort alla rad. Sa som sagt kravlar jag mig upp ur lejongropen och later er ha er trad for er sjalva - forstar att det behovs! Sjalv ar jag absolut livradd over att inte kunna bli med barn och oroar mig redan nu for det - har redan fatt radet att slappna av, vilket ju ar helt omojligt. Sa det ar skont aven for mig att hora av er har att det inte spelar nagon som helst roll.Lycka till allihop!
    Jag förstod att du ändrat dig sen när jag läste och hoppas du slipper hamna i vårt barnlösa träsk. Jag tillhör dock de få som bara _visste_ när jag började försöka få barn att det skulle bli svårt och jag hade rätt. Lika väl som jag _visste_ att jag skulle få missfall den gången jag äntligen blev gravid,men så brukar jag alltid drabbas av allt elände som finns så inget förvånar mig längre.
    Lycka till med bebbeverkstan!
  • Dollars matte

Coca cola är fantastisk till det mesta!     Men jag har hört tvärtom, en myt som spreds bland unga i USA om att cola kunde användas istället för preventivmedel. Skulle då sprutas in direkt efter samlag för att döda spermierna. Najs...
    "Ska du ha en Coke, darling?" - "Åh tack, ja jag blev lite törstig av aktiviteten." - "Nej du får inte dricka den, jag vill inte bli farsa!" 

Goda råd har jag som tur är sluppit ganska bra ifrån. Tyvärr måste jag nästan säga, så som jag hade laddat upp med bra mothugg och näsknäppningar 
    Det som stör mig mest är däremot alla muntra upprop om att "Ja, jag behöver ju bara tvätta makens kalsonger för att bli gravid!".  Jaha? Och hur hjälper det mig? Låt honom tvätta själv då för fan om det är så jävla jobbigt! Och läs lite biologi om hur barn blir till, tvättmaskinen går icke att använda till detta.

Eller hon som käckt tyckte när jag berättade att vi nog behövde söka utredning pga min uteblivna ägglosning: "Nää, skaffa inga barn, då får man aldrig sovmorgon!" Jag blev helt stum, denna tjej är mamma till två supergoa ungar som hon älskar över allt annat, så jag hade inte trott att något sådant kunde komma från henne.

Eller när vi hade plussat efter andra ivf:en och fick piken om att "Det var ju dåligt planerat att ha bf i slutet på november, när ni nu kunde välja!"
    Eehm, ja det var ju dumt av oss att inte lyckas första gången så att ungen hade fötts i augusti istället... Han hade gärna fått komma på självaste julafton, nyårsafton, mars eller juli också, att han överhuvudtaget kom till oss var alldeles tillräckligt.

Internet är roligare än text-tv
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"