• Humlet

"Så här blir du gravid!"

"Slappna bara av så går det" är ju favoriten.
    Hmm, men jag berättade ju precis för dig att jag har ärrade äggledare och ingen ägglossning och ditt råd är att jag "skall slappna av"? Hur tänkte du nu?

"Har du testat Rosenrot/Bisolvon/honung från långtbortistan eller annan exotisk plats för det åt min fasters kusins dotter och hon fick trillingar allra minst"
    Nej, det skall jag testa omgående!

"Åk på semester och tänk på något annat".
    Ah, att jag inte tänkte på det. Åker jag till grekland då jäklar kommer jag släppa ägg. Kanske är nått i vattnet där.

Sen kommer min all time high favvis.

"Men....barn skulle du ju tänkt på tidigare. Du börjar ju bli ganska gammal och det vet man ju att det bara blir svårare med åren."
    Oh, jag skruvar GENAST tillbaka klockan ett par år.

• Humlet

Jag förstår att du bara vill väl och att du säkert är en synnerligen omtänksam person, men dina råd är så där fantastiskt tanklösa som beskrivs i trådstarten.

Eftersom de flesta i denna tråden har kämpat med sin barnlöshet länge så måste du förstå att "slappna av" är ett skällsord och ett slag på nosen.

Tråden var ju dessutom inte för råd om hur vi skall bli gravida....

Norrbagge skrev 2009-07-28 00:22:16 följande:
    Skulle vara så himla intressant att höra exakt VAD man säger till någon barnlös??! -ska man bara ignorera er.. blir ni nöjda då?!
  • Humlet

Ikk!

Miracle Cats skrev 2009-07-28 01:09:44 följande:

En kollega frågade om han skulle visa hur det går till för han har tre barn !!
    Ja jisses. Det är inte min man det är fel på...så nog hade han fått kämpa !
  • Humlet

Jag kom på en till.
    Om kommentaren om min ålder var okänslig så är denna rent osmaklig.

"Ni borde adoptera! Då skall du se att du får ett eget direkt."

Iiiiihhh, vem ÄR du devilwoman och vart har du gjort av min i vanliga fall så kloka väninna!?

• Humlet

Inte bara det att adoption är en jättestor process (som en graviditet utan magen), jag fattar inte hur hon tänkte alls.

1. Adoptera. (För det är ju hur enkelt som helst, eller hur. NOT!)
    2. Då kommer du nämligen "slappna av/tänka på annat/inte känna pressen" och få en egen biologisk bebis

Det var en så konstig kommentar att jag inte ens kunde göra annat än att stirra.

• Humlet

GAPSKRATT! :)

nevadita skrev 2009-07-28 12:08:08 följande:
    "IVF? Provrör? Men blir det ert barn då?"
    Nej läkaren tar tillbaka det sen....
  • Humlet

Och icke att förglömma - Byter partner.

Thalis skrev 2009-07-28 12:24:41 följande:
    Om alla i tråden duschar muffen me cola,äter vitlök och jordgubbsfil med mörkchocklad.Kelar med får och skaffar hund.Adopterar eller börjar med adoptionskursen och låter bli att tänka på barn så kommer nog alla att bli på smällen till hösten!
  • Humlet

Fast...det verkar vara så himla MYCKET att göra.
    Hur fasen skall du fixa det samtidigt som du inte är stressad utan bara känner ro, harmoni och aaaaavslappnad

MrsAssault skrev 2009-07-28 13:25:08 följande:
    Okej såhär då 1. Köpa en kolonistuga 2. Adoptera 3. Säga upp mig från jobbet 4. Börja knarka 5. Prostituera mig utan skydd med de vidrigaste män jag kan hitta 6. Skölja muffen med coca-cola 7. Aldrig göra ett graviditetstest 8. Dricka jordgubbsfil 9. Tvätta kalsonger (kanske kan tvätta torskarnas kalsonger??) 10. Undvika bananer JAG KAN INTE MISSLYCKAS NU!!!!!!!!!!
  • Humlet

Nja, bara om du är multiorgasmisk och absolut vill ha en flicka ;)

Pascha78 skrev 2009-07-29 10:23:42 följande:
    Missionären funkar alltså inte?
  • Humlet

Fan, skall man inte vilja för mycket heller!? Jag är kööööörd.

Fossa skrev 2009-07-29 13:05:32 följande:
    Jag har blivit spontant gravid med syskon (till tvillingar som kom till efter en massa IVF:er) och bara väntar på alla goda råd som jag förväntas ha följt. Som bm sa när jag bokade tid för inskrivning "du ser vad det kan lossna när man inte vill så mycket" Vi har manlig faktor btw men det existerar liksom inte i människors föreställningsvärld...
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"