• Humlet

"Så här blir du gravid!"

Du är i fel, fel, fel tråd.

JA77 skrev 2009-07-29 15:18:25 följande:
    VARFÖR kommer ni barnlösa med spydiga kommentarer till signaturen "Norrbagge"? Ger er bitterhet rätt att klanka ner på andra som ger sin syn på saken? Varför tycker ni så synd om er själva att det går ut över omgivningen?
  • Humlet

Kan det vara allt det där avlappnandet som gjort oss lite mossiga i roten?

Pimpinellan skrev 2009-07-29 15:37:58 följande:
    Heja kalimero! Nä,utöver att vara ofrivilligt barnlös,drabbas av missfall och depression,m.m som följer i infertilitetens spår är man är tydligen _korkad_ också...
  • Humlet

:)

callimero skrev 2009-07-29 15:36:48 följande:
    Min fundering är mer varför folk är så in i he dumma att det går ut över omgivningen?
  • Humlet

Den där jävla kommentaren "Ja, det är ju inte så lätt i din ålder."
    Vad fan vill de att man skall göra med den?
    Åh, det menar du inte. Tack för informationen, jag skruvar omgående tillbaka tiden i lämplig mängd år!

Hos oss ligger felet hos mig, men är också gift med en yngre man.....vi fick "tur att du är gift med någon som är så ung o viril så kanske det kan kompensera upp din ålder. Hö, hö, hö" av välmenande polare.

URK!

callimero skrev 2009-07-29 15:53:49 följande:
    Öhh... somnade lite här. Kanske är gravid redan nu?

Jag har så många gånger råkat ut för frågande miner när jag berättat att det inte gick vägen på senaste ivf-försöket. En del tror att det är lika med bebisgaranti och att det dessutom går att beställa leveransdatum på barnet.

"Ja, det är ju inte så lätt i din ålder."
    Hur många gånger har jag inte fått höra detta, speciellt i mitt fall där min sambo är 9 år yngre. Att problemet ligger hos honom med få och dåliga spermier existerar inte ens som ett möjligt alternativ. Men det är klart, de simmar väl inte i ren protest inför mina spänningar och min korkade bitterhet.
  • Humlet

Jag har inte en aning om vad det vill säga.
    Att man får skylla sig själv som väntat?

....eller så är de bara puckade.

Pimpinellan skrev 2009-07-29 16:01:42 följande:
    Ja,vad menar de att jag kan göra åt min _ålder_ då? Mycket går ändra,men inte den och är det mitt fel att jag inte träffade min man tidigare? Ja,menar en del som då tycker man skulle krograggat och blitt gravid p.g.a ons för då hade man ju haft barn i alla fall! Och logiken sprang ut genom dörrn...
  • Humlet

...o dessutom konstant skölja muffan med cola.
    Tro fan att vi är ett surt släkte.

Inga barn, frätskador i underlivet av coca-colan, psykiska besvär av de faktum att vi är för unga, för gamla, för feta eller bara allmänt fel, obetänksamma som inte "skaffat barn" tidigare i livet, träningsvärk i både ben o rygg efter gökande i allt från trädgårdsland till takkronor....o dessutom skuldsatta upp över öronen för att vi lånat pengar till en kolonistuga.

Det är faktiskt inte helt enkelt att vara en av oss.

stor grön drake skrev 2009-07-29 16:04:01 följande:
    får medicin och ÄNDÅ behöver de göka upp-och-ner vända med ljuskronan, blomvasen och hårtorken ute i kökslandet...
  • Humlet

Oh gud...vaddå "barn blir till. Jag förstår inte!
    Jag trodde att det var något man skaffade?"

callimero skrev 2009-07-29 16:12:08 följande:
    Har vi inte begripit hur barn blir till kanske vi inte begriper hur gamla vi är?
  • Humlet

Klappat o klart. Det har jag ju!

Tänk vad man lär sig här på FL.

stor grön drake skrev 2009-07-29 16:23:14 följande:
    499,59 om du har medmera kort
  • Humlet

Helt nya rön som även börjat GÄLLA nyligen?
    För....jag måste erkänna att jag inte kunnat slappna av så bra och tänkt bebis jätte, jättemycket, men inte fanken har det blivit någon.
    Kan det vara att jag tänkt på bebis för tidigt, ja alltså innan de nya rönen började gälla?

nevadita skrev 2009-07-30 21:45:49 följande:
    ja men nya rön senast idag; tänk bebis och det blir bebis! Om man slappnar av och inte tänker så blir det ju typ...geléhallon? Koncentratioooooon, tjejer!
  • Humlet

Ah hjärtat!
    Fan vad ruttet det är att stå där och bita ihop när det exploderar i bröstet. Personen som sa det menade ju helt säkert väl o vill vara tröstande o käck, men själv vill man ju bara dra fram en boxhandske ur backfickan, smacka till o skratta högt när det kommer massa näsblod.

Faster Gretas grannes dotter är dessutom en trollop/skank som hoppade i säng med en Travoltakopia, i gränden bakom ett Mallorcadisco, på första daten. Hon kommer att för evigt vara dömd att leva på existensminimum i sin en-rummare med linolium-golv medan mannen hon inte älskar lägger alla sina pengar på sin boy-racer-car.

spino skrev 2009-07-31 14:29:16 följande:
    igar fick jag hora av svarfar: lat naturen ha sin gang, sa hander det tids nog..... vi paborjade just ivf nr 2 igar.... blev sa himla ledsen - vet att gubben inte fattar battre, men vafan, jag kande mig helt tillplattad och nastan borjade forsvara mig att vi gor ivf. jag sa; fast om det hande naturligt sa hade det nog hant nu. nej da - du ska inte stressa fram nagon, lat det komma naturligt... sen kom det - faster gretas grannes dotter (typ) hon kunde inte bli gravid, och sa - helt plostligt .......ni vet storyn tjejen....
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"