• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • Thalis
    Meli skrev 2009-07-28 13:43:13 följande:
    ThalisJo, jag tror det gjorde det på mig. GBS har gett mig totalt 3 bekräftade livmodersinflammationer, 2 trots att jag fick antibiotika under förlossningen.Efter första förlossningen så hade jag fruktansvärt ont och nu, efter 3 barn, så vet jag att det var något fel, och troligtvis en mindre allvarlig livmodersinflammation.Det var också efter detta, outredda som problemen uppstod. När jag fått antibiotikan efter barn nummer två och var fri från GBSen ett tag, så blev jag gravid lätt igen.Vidare har jag hört om en kompis kompis som hade streptokocker i underlivet och fick antiobiotika och sen klarade hon att bli gravid. DÅ fattade jag inte vad det var, men nu antar jag att det var GBS.De flesta får dock inga problem, men även min BM sa att det kanske berodde på det och att det troligtvis då var en mindre livmoderinflammation efter barn 1.
    Ja, men att antyda att GBS orsakar infertilitet skapar bara onödig panik!
    Det som gjorde det svårt för dig att bli gravid var inflammationerna i livmodern(som tydligen orsakades av GBS) MEN de många kvinnor har GBS utan att en veta om det och de flesta blir gravida och föder barn utan problem.
    Jag har GBS,som gjorde att jag hade mycket SD under graviditet och jag fick antibiotika under förlossningen. Har inga problem med att bli gravid men jag löper risken att lätt få sena mf,men det är pga av annat som inte har med GBS att göra. 
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Meli

Thalis

Men jag tycker nog att det är värt att kolla om det är så att en antibiotikakur hjälper.... Jag hade ju inte ont eller en inflammation i 2,5 år. Jag skrev ju att de flest ainte har problem, men när man är och försöker länge, så vill man hellre testa saker än att inte testa dem, om det kan hjälpa.

• tigger69
    Norrbagge skrev 2009-07-27 18:25:19 följande:
    Från den dagen man bestämmer sig för att man ska försöka bli gravid så längtar man och hoppas på det där plusset. Am I wrong?Man räknar dagar och letar symptom. Hela månaden går ut på att få göra det där testet.
    Absolut, du har helt rätt och för var gång mensen kommer blir man bara mer och mer ledsen. har svårt för att uppskatta när vänner i kring en blir gravida superlätt
  • regnbågspappan

folk säger att man blir med barn utav att bli påsatt men har prövat aktivt sen jag va 13 år gammal och har inte plussat än, va gör jag för fel?

• Thalis
    Meli skrev 2009-07-28 13:53:06 följande:
    ThalisMen jag tycker nog att det är värt att kolla om det är så att en antibiotikakur hjälper.... Jag hade ju inte ont eller en inflammation i 2,5 år. Jag skrev ju att de flest ainte har problem, men när man är och försöker länge, så vill man hellre testa saker än att inte testa dem, om det kan hjälpa.
    Man kan kolla upp GBS,men det är sällan man för behandling om man inte redan är gravid och har en massa besvär av GBS t ex UVI och/ eller mycket SD.

Jag har som sagt GBS men jag kommer inte att få antibiotika kur förrens vid en eventuell graviditet och efter v.12 då jag kommer att få cerklage igen.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    regnbågspappan skrev 2009-07-28 13:57:37 följande:
    folk säger att man blir med barn utav att bli påsatt men har prövat aktivt sen jag va 13 år gammal och har inte plussat än, va gör jag för fel?
    Fel ställning är säkert orsaken!
    Testa skeden,missionären och doggystyle(denna är även bra om du vill ha en pojke).
  • regnbågspappan
    Thalis skrev 2009-07-28 14:02:30 följande:
    Fel ställning är säkert orsaken!Testa skeden,missionären och doggystyle(denna är även bra om du vill ha en pojke).
    ja bara det inte blir en valp om man kör doggy..
    har nog provat de mest vanliga och ovanlga ställningar.. trodde verkligen det skulla taden går jag red i en barstol men NÄÄÄ då
  • Thalis
    regnbågspappan skrev 2009-07-28 14:07:39 följande:
    ja bara det inte blir en valp om man kör doggy.. har nog provat de mest vanliga och ovanlga ställningar.. trodde verkligen det skulla taden går jag red i en barstol men NÄÄÄ då
    Det blir en valp bara om du är blondin!
  • Humlet

Fast...det verkar vara så himla MYCKET att göra.
    Hur fasen skall du fixa det samtidigt som du inte är stressad utan bara känner ro, harmoni och aaaaavslappnad

MrsAssault skrev 2009-07-28 13:25:08 följande:
    Okej såhär då 1. Köpa en kolonistuga 2. Adoptera 3. Säga upp mig från jobbet 4. Börja knarka 5. Prostituera mig utan skydd med de vidrigaste män jag kan hitta 6. Skölja muffen med coca-cola 7. Aldrig göra ett graviditetstest 8. Dricka jordgubbsfil 9. Tvätta kalsonger (kanske kan tvätta torskarnas kalsonger??) 10. Undvika bananer JAG KAN INTE MISSLYCKAS NU!!!!!!!!!!
  • Meli

Thalis

Men har man redan varit och gjort utredningar och man får till svar att det inte är något fel, då hade jag krävt att få antibiotika för att utesluta.

Det är ju faktiskt sällan så att det inte är något fel, utan bara det att läkarvetenskapen inte kan hitta felet med dagens kunskap och teknik.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"