• Meli

"Så här blir du gravid!"

Förstår att ni är trötta på alla "tips" om att sluta tänka på det osv.

Men jag försökte med vår 2a i 2,5 år, intensivt utan att missa en enda ÄL.

1,5 månader innan det tog sig, så provade jag två naturpreparat från "homeopathuset i Söderdala". Det var "thymin" och "Refemale".

När mensen kom, så blödde jag otroligt mycket, var verkligen glad att det råkade vara en VABdag. Efter det så tog det sig. Jag undrar trots allt om det inte hjälpte mig.
    FÖr jag har även all anledning att tro att mina besvär egentligen berodde på mina GBSbakterier.

Så ett litet tips är ändå att kolla om ni lider av GBS, många gör det och nästan ingen får problem, men jag fick. Behandla i så fall med antibiotika.

OCh naturprodukterna blev jag tipsad om på FL att fler långtidskämpare faktiskt lyckats efter att ha tagit dem.

Kram och lycka till!

PS, jag tänkte precis lika mycket på det den månad det tog sig, som de övriga 2,5 åren

• Meli

Thalis

Jo, jag tror det gjorde det på mig. GBS har gett mig totalt 3 bekräftade livmodersinflammationer, 2 trots att jag fick antibiotika under förlossningen.

Efter första förlossningen så hade jag fruktansvärt ont och nu, efter 3 barn, så vet jag att det var något fel, och troligtvis en mindre allvarlig livmodersinflammation.

Det var också efter detta, outredda som problemen uppstod. När jag fått antibiotikan efter barn nummer två och var fri från GBSen ett tag, så blev jag gravid lätt igen.

Vidare har jag hört om en kompis kompis som hade streptokocker i underlivet och fick antiobiotika och sen klarade hon att bli gravid. DÅ fattade jag inte vad det var, men nu antar jag att det var GBS.

De flesta får dock inga problem, men även min BM sa att det kanske berodde på det och att det troligtvis då var en mindre livmoderinflammation efter barn 1.

• Meli

Thalis

Men jag tycker nog att det är värt att kolla om det är så att en antibiotikakur hjälper.... Jag hade ju inte ont eller en inflammation i 2,5 år. Jag skrev ju att de flest ainte har problem, men när man är och försöker länge, så vill man hellre testa saker än att inte testa dem, om det kan hjälpa.

• Meli

Thalis

Men har man redan varit och gjort utredningar och man får till svar att det inte är något fel, då hade jag krävt att få antibiotika för att utesluta.

Det är ju faktiskt sällan så att det inte är något fel, utan bara det att läkarvetenskapen inte kan hitta felet med dagens kunskap och teknik.

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"