• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • callimero
    Humlet skrev 2009-07-29 15:42:04 följande:
    Kan det vara allt det där avlappnandet som gjort oss lite mossiga i roten?
    Öhh... somnade lite här. Kanske är gravid redan nu? 
    Jag har så många gånger råkat ut för frågande miner när jag berättat att det inte gick vägen på senaste ivf-försöket. En del tror att det är lika med bebisgaranti och att det dessutom går att beställa leveransdatum på barnet. 
    "Ja, det är ju inte så lätt i din ålder." 
    Hur många gånger har jag inte fått höra detta, speciellt i mitt fall där min sambo är 9 år yngre. Att problemet ligger hos honom med få och dåliga spermier existerar inte ens som ett möjligt alternativ. Men det är klart, de simmar väl inte i ren protest inför mina spänningar och min korkade bitterhet. 
  • Humlet

Den där jävla kommentaren "Ja, det är ju inte så lätt i din ålder."
    Vad fan vill de att man skall göra med den?
    Åh, det menar du inte. Tack för informationen, jag skruvar omgående tillbaka tiden i lämplig mängd år!

Hos oss ligger felet hos mig, men är också gift med en yngre man.....vi fick "tur att du är gift med någon som är så ung o viril så kanske det kan kompensera upp din ålder. Hö, hö, hö" av välmenande polare.

URK!

callimero skrev 2009-07-29 15:53:49 följande:
    Öhh... somnade lite här. Kanske är gravid redan nu?

Jag har så många gånger råkat ut för frågande miner när jag berättat att det inte gick vägen på senaste ivf-försöket. En del tror att det är lika med bebisgaranti och att det dessutom går att beställa leveransdatum på barnet.

"Ja, det är ju inte så lätt i din ålder."
    Hur många gånger har jag inte fått höra detta, speciellt i mitt fall där min sambo är 9 år yngre. Att problemet ligger hos honom med få och dåliga spermier existerar inte ens som ett möjligt alternativ. Men det är klart, de simmar väl inte i ren protest inför mina spänningar och min korkade bitterhet.
  • Pimpinellan

Ja,vad menar de att jag kan göra åt min _ålder_ då? Mycket går ändra,men inte den och är det mitt fel att jag inte träffade min man tidigare? Ja,menar en del som då tycker man skulle krograggat och blitt gravid p.g.a ons för då hade man ju haft barn i alla fall! Och logiken sprang ut genom dörrn...

• stor grön drake

kalimero
    det är väll klart att det inte funkar, någon i hans ålder är väll på tok för ung

Vi har inget trädgårdsland att göka i, men tror ni att blomplanteringarna i stadshusbacken brevid torget här mitt i stan funkar lika bra? Det är det närmaste som liknar...

"Ger er bitterhet rätt att klanka ner på andra som ger sin syn på saken? "
    snabbt svar: JA! När dessa andra kommmer med kommentarer som man uttryckligen har undanbet sig. Ingen här har påstått sig vara fullt frisk (alltså, mentala problem tar vi en annan dag då ) utan många har en diagnos och får medicin och ÄNDÅ behöver de göka upp-och-ner vända med ljuskronan, blomvasen och hårtorken ute i kökslandet...

• Humlet

Jag har inte en aning om vad det vill säga.
    Att man får skylla sig själv som väntat?

....eller så är de bara puckade.

Pimpinellan skrev 2009-07-29 16:01:42 följande:
    Ja,vad menar de att jag kan göra åt min _ålder_ då? Mycket går ändra,men inte den och är det mitt fel att jag inte träffade min man tidigare? Ja,menar en del som då tycker man skulle krograggat och blitt gravid p.g.a ons för då hade man ju haft barn i alla fall! Och logiken sprang ut genom dörrn...
  • callimero
    Pimpinellan skrev 2009-07-29 16:01:42 följande:
    Krograggat ja. Det är en annan favorit- "Men om det inte är fel på dig kan du väl bara gå ut på krogen vid nästa ÄL och bli gravid" Va?? Jag har väntat så här länge på den rätte för jobbet som pappa till mina barn, jag ska alltså gå hem med någon vem som helst, kanske dra på mig en sjukdom om jag nu skulle få någon att skippa kondomen och sedan förklara för min icke fertile man att ett "mirakel" skett? 
    Kanske är det som menas med att "folk sitter inne med lösningen på deras problem själva"? 
  • Humlet

...o dessutom konstant skölja muffan med cola.
    Tro fan att vi är ett surt släkte.

Inga barn, frätskador i underlivet av coca-colan, psykiska besvär av de faktum att vi är för unga, för gamla, för feta eller bara allmänt fel, obetänksamma som inte "skaffat barn" tidigare i livet, träningsvärk i både ben o rygg efter gökande i allt från trädgårdsland till takkronor....o dessutom skuldsatta upp över öronen för att vi lånat pengar till en kolonistuga.

Det är faktiskt inte helt enkelt att vara en av oss.

stor grön drake skrev 2009-07-29 16:04:01 följande:
    får medicin och ÄNDÅ behöver de göka upp-och-ner vända med ljuskronan, blomvasen och hårtorken ute i kökslandet...
  • callimero
    Humlet skrev 2009-07-29 16:04:46 följande:
    Jag har inte en aning om vad det vill säga. Att man får skylla sig själv som väntat? ....eller så är de bara puckade.
    De tänker väl liksom vissa andra medlemmar på FL är vi faktiskt är korkade på riktigt. Har vi inte begripit hur barn blir till kanske vi inte begriper hur gamla vi är? 
    stor grön drake skrev 2009-07-29 16:04:01 följande:
    kalimero det är väll klart att det inte funkar, någon i hans ålder är väll på tok för ung 

• Pimpinellan
    Humlet skrev 2009-07-29 16:08:28 följande:
    ...o dessutom konstant skölja muffan med cola.Tro fan att vi är ett surt släkte.Inga barn, frätskador i underlivet av coca-colan, psykiska besvär av de faktum att vi är för unga, för gamla, för feta eller bara allmänt fel, obetänksamma som inte "skaffat barn" tidigare i livet, träningsvärk i både ben o rygg efter gökande i allt från trädgårdsland till takkronor....o dessutom skuldsatta upp över öronen för att vi lånat pengar till en kolonistuga.Det är faktiskt inte helt enkelt att vara en av oss.
    Du glömde alla pengar vi lagt ner på piller,myter och IVF:er. Och krampen när man legat med rumpan i vädret efter sex i tre års tid och det faktum hur feta vi blitt av all choklad vi ätit i gravidsyfte och hur evinnerligt trött vi är på fil och tja,en massa annat. Konstigt at vi är bittra? Nä,helt självklart!
  • Humlet

Oh gud...vaddå "barn blir till. Jag förstår inte!
    Jag trodde att det var något man skaffade?"

callimero skrev 2009-07-29 16:12:08 följande:
    Har vi inte begripit hur barn blir till kanske vi inte begriper hur gamla vi är?
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"