• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • nevadita

kalimero: är du inte nedsövd än ? {#lang_emotions_innocent}
  • nevadita
    callimero skrev 2009-07-30 21:36:52 följande:
    Jag tänker för mycket! 
    ja men nya rön senast idag; tänk bebis och det blir bebis!
    Om man slappnar av och inte tänker så blir det ju typ...geléhallon?
    Koncentratioooooon, tjejer!
  • Humlet

Helt nya rön som även börjat GÄLLA nyligen?
    För....jag måste erkänna att jag inte kunnat slappna av så bra och tänkt bebis jätte, jättemycket, men inte fanken har det blivit någon.
    Kan det vara att jag tänkt på bebis för tidigt, ja alltså innan de nya rönen började gälla?

nevadita skrev 2009-07-30 21:45:49 följande:
    ja men nya rön senast idag; tänk bebis och det blir bebis! Om man slappnar av och inte tänker så blir det ju typ...geléhallon? Koncentratioooooon, tjejer!
  • stor grön drake
    Humlet skrev 2009-07-31 06:48:03 följande:
    Kan det vara att jag tänkt på bebis för tidigt, ja alltså innan de nya rönen började gälla?
    Jag tror man ska börja med att hejja på den lilla simmaren, "kom igen, du klarar det, bara 2 cm till! YES, du är i MÅÅÅÅL! jag menar ägg"
    Sen får man tänka på kardborrband, för att ägget ska fästa...
    Sen vet jag inte riktigt... Men ge fan i att tänka på gelehallon iallafall
  • Prisssan
    stor grön drake skrev 2009-07-31 07:49:15 följande:
    Jag tror man ska börja med att hejja på den lilla simmaren, "kom igen, du klarar det, bara 2 cm till! YES, du är i MÅÅÅÅL! jag menar ägg" Sen får man tänka på kardborrband, för att ägget ska fästa... Sen vet jag inte riktigt... Men ge fan i att tänka på gelehallon iallafall
    Ja ingen har sagt att det är lätt att bli gravid! Kämpa nu då!
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • nevadita
    Jag tror man ska börja med att hejja på den lilla simmaren, "kom igen, du klarar det, bara 2 cm till! YES, du är i MÅÅÅÅL! jag menar ägg"Sen får man tänka på kardborrband, för att ägget ska fästa...Sen vet jag inte riktigt... Men ge fan i att tänka på gelehallon iallafall
    DÄR har vi det!!!
    Ingen har kommit på vad man ska tänka på efter kardborrband!
  • FruNaftra

Ska man röra sig eller stå på ett speciellt sätt för att underlätta för spermierna att hitta fram till ägget??

Jag tror man ska börja med att hejja på den lilla simmaren, "kom igen, du klarar det, bara 2 cm till! YES, du är i MÅÅÅÅL! jag menar ägg"Sen får man tänka på kardborrband, för att ägget ska fästa...Sen vet jag inte riktigt... Men ge fan i att tänka på gelehallon iallafall
  • spino

igar fick jag hora av svarfar: lat naturen ha sin gang, sa hander det tids nog..... vi paborjade just ivf nr 2 igar.... blev sa himla ledsen - vet att gubben inte fattar battre, men vafan, jag kande mig helt tillplattad och nastan borjade forsvara mig att vi gor ivf. jag sa; fast om det hande naturligt sa hade det nog hant nu. nej da - du ska inte stressa fram nagon, lat det komma naturligt... sen kom det - faster gretas grannes dotter (typ) hon kunde inte bli gravid, och sa - helt plostligt .......ni vet storyn tjejen....

• stor grön drake
    nevadita skrev 2009-07-31 14:11:59 följande:
    DÄR har vi det!!! Ingen har kommit på vad man ska tänka på efter kardborrband!
    OK, vi behöver some major brainstormin här tjejer! Vad kommer efter kardborreband i evolutionen?
    Ska man börja baka moderkakoR? Lägga bullar i ugnen? Måste de isåfall vara där i 9 månader? Då blir det ju förkolnade bullar, och hur ska jag vörklara för min blonda blåögda man att bebisen är kolsvart?
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"