• Pimpinellan

"Så här blir du gravid!"

Dags att starta upp tråden "Så här blir du med barn" igen!
    Här samlar vi alla "goda" råd vi sett,hört och läst genom åren.

Välkommen till tråden där vi alla barnkämpare ÄNTLIGEN får spy alla över ALLA dessa värdelösa, dumma ,idiotiska, helt-utan-grund kommentarer!!

För vi har alla fått en hel del genom åren....eller hur;)

Vill bara göra alla andra lyssnare uppmärksamma med att vi DRIVER hejdlöst med dessa råd och vi är alla väldigt IRONISKA!!
    Kommentarer från dig som blev gravid på tredje försöket och är övertygad om att de berodde på Bisolvonet undanbedes vänligt,men bestämt! Denna tråd är för oss ofrivilligt barnlösa som bevisligen har svårt att bli gravida.

• Svar på tråden "Så här blir du gravid!"
  • nyproduktionen

MEN vad fan, jag har fått TVÅ solar i mitt liv...KVINNA, äääh NÖJD...men NÄÄ icket picket phöö. FAN VILL HA MER så är det bara. DUBBELSUCK!!!

• stor grön drake
    Bellbox skrev 2009-07-31 20:42:49 följande:
    vi som har svårt att få barn helt enkelt är antingen för tighta (!) så simmarna orkar helt enkelt inte, eller också tyvärr för uttöjda så de får sima runt i cirklar... -... Vilken av de 2 typerna tillhör ni ANDRA här i tråden om man nu ska tro mon källa?
    Ja, jag är i allafall tight som fan, eller så är det gubben som är stor. Fan, måste ut och ragga imorgon kväll så jag kan få svar, tänk om jag är värsta fladdermusen egentligen, och mannen som är hängd som en mindre häst?
    Undrar om någon på krogen tänder på bittra, elaka, svettiga, trötta tjejer i 6:e mån som bara vill jämföra storlek... (efterforskningarna kommer ju att vara bra att ha till nr.2, ifall läkarna tycker vi ska "slappna av" och ta det lite lugnt...)
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-07-31 20:42:49 följande:
    smart drag! Om ni ursäktar detaljer (men jag hänvisar faktisk ordagrant till en medicinsk källa) så har jag hört från högt uppsatt källa (min svägerska har en granne vars bror är kusin med en man som bor utomlands och har en homosexuell kompi vars syster sagt) att vi som har svårt att få barn helt enkelt är antingen för tighta (!) så simmarna orkar helt enkelt inte,
    Tillhör helt klart den tighta kategorin Vad annars liksom hallå?

Det värsta är att om jag hade fått kommentaren "Haha byt partner" då hade jag kunnat svara- ja det hade funkat, får jag låna din?
    Bellbox skrev 2009-07-31 18:44:09 följande:
    Min bekant sa (när hon blev gravid med deras 3:e barn) att "ja JAG trodde då att vi kanske var infertila nu för det tog 3 månader innan pluset kom" -ja hon visste om min situation...
    Usch fy Som hon Bekham då hon ville gå till fertilitetsklinik efter tre månader.
    I once had a dream, now i`m asking for a little miracle...
  • Bellbox
    Prisssan skrev 2009-08-01 09:47:13 följande:
    Usch fy Som hon Bekham då hon ville gå till fertilitetsklinik efter tre månader.
    lite ot men jag har hört att Beckham har PCO (som jag) men det kanske bara är rykten och man KAN ju ha lätt att bli gravid då ändå
    *lucky bastards*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-01 09:48:42 följande:
    lite ot men jag har hört att Beckham har PCO (som jag) men det kanske bara är rykten och man KAN ju ha lätt att bli gravid då ändå *lucky bastards*
    Ja eller så är hon så super avslappnad med alla sina pengar under sängen och vetskapen om att mannen alltid kommer till hennes säng, (vid äl) efter han knullat sina älskarinnor...
  • Bellbox
    Prisssan skrev 2009-08-01 09:51:04 följande:
    Ja eller så är hon så super avslappnad med alla sina pengar under sängen och vetskapen om att mannen alltid kommer till hennes säng, (vid äl) efter han knullat sina älskarinnor...
    ja SÅ är det ju såklart!! Tänkte inte på det...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Prisssan
    Bellbox skrev 2009-08-01 09:51:58 följande:
    ja SÅ är det ju såklart!! Tänkte inte på det...
    Du är förlåten
  • Huzze

Antingen så tänker man för mycket på det, som min kompis sa: Du har för mycket hormoner nu eftersom du tänker på det jämt, och då går det inte.
    Eller som en annan bekant sa: Vill man tillräckligt mycket så går det.
    Men va f-n?

Och man får inte ha försökt för länge för då blir man stressad och då går det absolut inte, och det bästa rådet som alla får, slappna av och tänk inte på det. Yeah right...

• FruNaftra

Wut?
    Så man får för mycket hormoner av att tänka på det?
    hahahaha
    Men vad bra. Det ska jag tänka på vid nästa IVF för då slipper jag kanske Gonal F sprutorna helt

Huzze skrev 2009-08-01 10:19:52 följande:
    Antingen så tänker man för mycket på det, som min kompis sa: Du har för mycket hormoner nu eftersom du tänker på det jämt, och då går det inte. Eller som en annan bekant sa: Vill man tillräckligt mycket så går det. Men va f-n? Och man får inte ha försökt för länge för då blir man stressad och då går det absolut inte, och det bästa rådet som alla får, slappna av och tänk inte på det. Yeah right...
  • Pimpinellan

För mycket hormoner? Ja,då kan jag sänka dosen från högsta möjliga nästa IVF då för jag borde ha _massor_ med hormoner efter allt tänkande!
    Sen apropå "kämpande"-jag har nästan slutat läsa "äntligen gravid" för oftast tog det typ max ett halvår och de tycker de har _kämpat_ för att bli gravid. Jo,tjena hallå,ett halvår! Då hade jag haft stora barn nu-två också... Och trådar med rubrik-"varför blir jag aldrig gravid?" och sen har de försökt hela FYRA månader typ! Fattar folk inte att ALLA inte får barn efter ett försök!?

Svar på tråden "Så här blir du gravid!"