• Bellbox

"Så här blir du gravid!"

stor grön drake skrev 2009-07-31 15:06:58 följande:
    OK, vi behöver some major brainstormin här tjejer! Vad kommer efter kardborreband i evolutionen? Ska man börja baka moderkakoR? Lägga bullar i ugnen? Måste de isåfall vara där i 9 månader? Då blir det ju förkolnade bullar, och hur ska jag vörklara för min blonda blåögda man att bebisen är kolsvart?
    Han är inte färgblind möjligen? {#lang_emotions_dreamer}
    Om inte så kan det bli problem ja
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Bellbox

Min bekant sa (när hon blev gravid med deras 3:e barn) att "ja JAG trodde då att vi kanske var infertila nu för det tog 3 månader innan pluset kom"
    -ja hon visste om min situation...

• Bellbox
    spino skrev 2009-07-31 20:26:53 följande:
    fru naftra - jag slappnar aaaaav och tanker pa annat sa det hela ska ske helt naturligt.... det ar val sa man gor babisar, eller hur var det, funderar pa att strunta i gonal f sprutan ikvall, jag ar ju sa skont avslappnad sa den behovs nog inte
    smart drag!

Om ni ursäktar detaljer (men jag hänvisar faktisk ordagrant till en medicinsk källa) så har jag hört från högt uppsatt källa (min svägerska har en granne vars bror är kusin med en man som bor utomlands och har en homosexuell kompi vars syster sagt) att vi som har svårt att få barn helt enkelt är antingen för tighta (!) så simmarna orkar helt enkelt inte, eller också tyvärr för uttöjda så de får sima runt i cirklar...
    *har ju hört det som sagt från en som kände...ja ni kan ju läsa ovan... så det måste ju vara tillförlitligt*
    Vilken av de 2 typerna tillhör ni ANDRA här i tråden om man nu ska tro mon källa?
  • Bellbox
    Prisssan skrev 2009-08-01 09:47:13 följande:
    Usch fy Som hon Bekham då hon ville gå till fertilitetsklinik efter tre månader.
    lite ot men jag har hört att Beckham har PCO (som jag) men det kanske bara är rykten och man KAN ju ha lätt att bli gravid då ändå
    *lucky bastards*
  • Bellbox
    Prisssan skrev 2009-08-01 09:51:04 följande:
    Ja eller så är hon så super avslappnad med alla sina pengar under sängen och vetskapen om att mannen alltid kommer till hennes säng, (vid äl) efter han knullat sina älskarinnor...
    ja SÅ är det ju såklart!! Tänkte inte på det...
  • Bellbox
    FruNaftra skrev 2009-08-01 18:06:24 följande:
    En stor jävla käftsmäll rakt i nyller känns det som när de som du säger "kämpar" att bli gravida efter redan 4 månad. Jag har ett ord för sådana som dom: PÖÖÖH
    när jag ANAR att de inte kämpat så särskilt länge så brukar jag oskyldigt skriva "ja grattis, ser att du skriver att du äntligen blivit gravid; tog det lång tid?"
    då brukar man få ett harklande "nej men det KÄNDES så..."
  • Bellbox
    stor grön drake skrev 2009-08-01 18:13:32 följande:
    ska man gå på hur länge det har känts borde jag vara mormor vid det här laget, eller ja, farmor funkar ju det med...
    ja vart är alla outbetalda barnbidrag jag borde fått vid det här laget?!
  • Bellbox
    Pimpinellan skrev 2009-08-01 20:49:49 följande:
    Fick mens idag och undrar om jag ska göra raka motsatsen mot alla försök innan-det borde väl funka? Skita i medicinerna,strunta i att pricka äl,råsupa hela veckan innan,gärna kedjeröka också-maken med förstås!-,bälja kaffe,rusa upp DIREKT efter sex och tja,vad mer tro?
    OBS OBS OBS du glömde gå ut på krogen och ha ett one-night-stand!!
    (eller har du redan försökt det, hur var det nu?)
  • Bellbox
    Bellbox skrev 2009-08-01 20:53:47 följande:
    OBS OBS OBS du glömde gå ut på krogen och ha ett one-night-stand!! (eller har du redan försökt det, hur var det nu?)
    alltså, glömde jag detaljen att du & din man LÅTSAS att ni aldrig träffats förr & har alltså ett one-night stand efter att ha bestämt date på krogen?... Då behöver ju inte era befintliga invanda rutiner (som uppenbarligen inte funkar eftersom ni inte plusar) vara i vägen. Kanske värt att prova menar jag?
  • Bellbox
    MrsAssault skrev 2009-08-02 01:42:16 följande:
    Alltså jag har varit stencool nu i flera dagar sen mensen slutade och nu är jag på BIM-21 och graviditetstestet visar negativt. Jag har verkligen TÄNKT BEBIS de här dagarna, samtidigt som jag tänkt att det inte spelar någon roll. Men det funkar inte!!! Funderar på adoption nu, finns det några barnhem öppna såhär dags?
    SYND att jag inte läste ditt inlägg förrän nu!! Gick förbi ett barnhem igår kväll, kunde ju paxat en unge åt dig ju!!...

Ps: BIM -20 idag då? Du kanske plusar imorgon, så avvakta med adoptionen kanske?
     (jag menar; tänk om du är så fertil att du därmed riskerar att få 2 barn på halsen på en gång?)
  • Bellbox
    punkiss skrev 2009-08-02 08:26:33 följande:
    Nu hade vi jätte tur och det lyckades, men tro inte att de goda rådens dagar är förbi för det. Jag hade beräknad födsel den 23/7= för 10 dagar sedan och gissa vad man hört sedan det datumet... "slappna aaaav, så kommer bebisen" eller "spring i trappor, så kommer bebisen" eller "drick kaffe, så kommer bebisen" Hahaha! Och det är från samma personer som tidigare. Bara att hålla för öronen och nynna!!!
  • Bellbox
    Pimpinellan skrev 2009-08-02 09:18:34 följande:
    Och datorn fick fnatt...det bjuder jag på. Stekpannor kan jag tillhandahålla också!
    åh NEJ; har datorn fått virus?
    Hoppas det inte kräver IVF...
  • Bellbox

Tänkte på en sak; tänk om VI i denna tråd skulle gå in i alla typ gravid/passerat BF-o.s.v och skriva alla klyschor som VI får höra när det gäller vår oro:

typ "men slappna AAAAV och tänk inte på det! Du har fått foglossning eftersom du tänker för mycket!!"
    eller "slappna AAAV så kommer bebisen, du har gått över BF bara för att xxx för JAG födde minsann på 39+2"

• Bellbox
    Bellbox skrev 2009-08-02 19:13:49 följande:
    Tänkte på en sak; tänk om VI i denna tråd skulle gå in i alla typ gravid/passerat BF-o.s.v och skriva alla klyschor som VI får höra när det gäller vår oro: typ "men slappna AAAAV och tänk inte på det! Du har fått foglossning eftersom du tänker för mycket!!" eller "slappna AAAV så kommer bebisen, du har gått över BF bara för att xxx för JAG födde minsann på 39+2"
    Och vidare kan vi säga "jo men JAG vet minsann en som blev AV med sin foglossning för att hon blev en gladare människa!!"
    *payback's a bitch*
  • Bellbox
    lotten77 skrev 2009-08-02 21:17:24 följande:
     Mest irriterande är dock att när vi väl hittade en doktor som hjälpte oss (jag säger bara sjukvården i Sverige så vet nog de flesta vad jag menar) och vi fick en lite tjej så tror ni inte han har gått och dött! så nu måste vi börja om från början igen. (ok detta kanske är lite själviskt men det tänker jag vara!)
    FÖRLÅT på förhand för min dåliga humor men menar du att det tog så lång tid för er att bli gravida att doktorn hann DÖ på kuppen?!

nej förlåt förlåt förlåt jag är hemskt trött & har dålig humor
    Det finns möjligen ingen annan läkare på mottagningen? Eller finns det någon sjöterska där som skulle kunna rekomendera en läkare?
    (jag vet en duktig Dr i Göteborg, men det kanske inte precis hjälper dig?)

Sen tjejer tänkte jag på en sak! Ang att ni diskuterar surrogatmammor & att plocka spermier ur kondomer för heminsemination:
    Vi har ju alla här i tråden fått konstaterat att vi har det mindre lätt att bli gravida (för att inte uttrycka sig så negativt ) men HAR ni tänkt på att det ju bara är med respektive PARTNER vi har det?!
    Kan vi inte ha lite byteshandel här i tråden?
    Ägg eller spermie är inte så noga; vad kom först, ägget eller hönan liksom?

*bara en idé*
  • Bellbox
    FruNaftra skrev 2009-08-02 21:35:23 följande:
    Håller helt med. Om en vän eller bekant eller främling för den delen vill hjälpa mig att få barn så borde det finnas lagar som hjälper oss uppfylla denna drömmen. Tänk det stackars paret som kom hem från ryssland eller varifrån det nu var med SITT barn (som skapats av deras spermier och deras ägg) men bara för barnet legat i någon annans mage så är de inte i lagens mening barnets föräldrar. Vi borde ha kommit längre än såhär nu. Det är dags att förändra! Kanske kan du hjälpa din kompis förstå lite bättre? Om jag hade blivit ledsen på en kompis för sådana åsikter (som för mig är ganska extrema för det inkräktar på min integritet på sätt och vis) så hade jag försökt lyfta ämnet under mer ordnade former. Eller känns det omöjligt? Fru U skrev 2009-08-02 21:27:18 följande:
    Håller med!

Det kan ju vara värt att gå till vännen och säga helt ärligt att "du, det kändes inte riktigt bra så som det sutade sist vi sågs/talades vid..."
    Då har du gjort det du kunnat, och är det en riktig vän så tål vänskapen en sån här sak som att man är oense i ett laddat diskussionsområde som det ju är
    Man måste kunna "agree to disagree" som klyschan säger på TV
  • Bellbox
    Blomsteröga skrev 2009-08-02 21:43:23 följande:
    Jag har alltid tyckt att surrogatmödrar ska vara tillåtet under kontrollerade former. Jag läste en artikel om en kvinna som fick bröstcancer. Eftersom hennes chanser att bli gravid efter behandlingen skulle vara mycket små fick hon göra en provrörsbefruktning innan behandlingen startade. Paret har nu flera embryon i frysen, men de kan inte använda dom eftersom en graviditet skulle kunna göra att hennes cancer blossar upp igen. (den triggas av östrogen) De får inte heller adoptera eftersom hon har haft cancer. Deras enda möjlighet skulle vara en surrogatmor, men det är inte tillåtet i Sverige och kliniken får inte lämna ut embryona.
    usch så grymt egentligen Det är ju DERAS foster som ligger färdigt det enda som fattas är ju en "inkubator" för 9 månader
    MEN jag förstår också riskerna med att man måste se till att surrogatmamman gör det av legitima skäl o.s.v. dock tycker jag inte det är fel om hon får betalt men det blir ju en HÄRVA av etiska problem hur man än vänder sig, det är ju ett svårt ämne!!

men själv skulle jag som syster t.ex absolut kunna tänka mig att göra det åt en syster (OM jag haft en syster, det handlade om HENNES ägg och hennes mans spermier t.ex som befruktat ägget &  efter att jag själv fått egna barn) men det är ju lätt att säga...
  • Bellbox
    drömmaromsmått skrev 2009-08-02 21:55:34 följande:
    det är förjävligt rent ut sagt att det fortfarande är otillåtet i sverige, ska vi storma politikerna och få en ändring på detta? *hämtar brödkaveln* jag har en sån där underbar vän som efter två år kom till oss och undrade om hon kunde hjälpa oss på något sätt och berättade att hon gärna skulle ställa upp som ugn i 9 månader om vi ville, vi har ju problem med både spermier och ägg så det är väl kanske inte så aktuellt för oss men jag blev så rörd. När vi pratades vid på telefon häromdagen berättade hon att hon fortfarande är inne på att hjälpa barnlösa pga mig och funderar på att donera ägg, men hennes pojkvän är lite tveksam till det hela men de för en dialog om det. Iofs så har jag märkt att killar oftast är mer negativt inställda till att lämna ifrån sig sina görabäbisorganismer M vill absolut inte ens tänka tanken och skulle vägra om han hade bra spermier ändå så sitter vi i skiten själva, men han har svårt för det helt enkelt och idag har vi väldigt stor brist på donerade spermier i sverige, skittråkigt!
    Blev rörd när jag läste om din vän {#lang_emotions_flower} Vilken vän att faktiskt bara säga de orden för att ni ska veta hur mycket hon vill er väl!...
Svar på tråden "Så här blir du gravid!"